فهرست مقالات فیروز خدائی


  • مقاله

    1 - طراحی مدل عوامل کلیدی ارزش‌آفرینی پایدار در زنجیره‌‌های تامین صنعت نفت و ‏گاز ایران
    پژوهش های بازاریابی اسلامی , شماره 5 , سال 2 , زمستان 1402
    هدف مطالعه حاضر طراحی مدل عوامل کلیدی ارزش‌آفرینی پایدار در زنجیره‌‌های تامین صنعت نفت و ‏گاز ایران با تاکید بر بازاریابی اسلامی است. این پژوهش از گونه بنیادی و به لحاظ روش، ترکیبی (كیفی و كمی) است. ابتدا با مرور نظام‌مند سه مرحله‌ای اسناد علمی غربال و مدل مضامین با روی چکیده کامل
    هدف مطالعه حاضر طراحی مدل عوامل کلیدی ارزش‌آفرینی پایدار در زنجیره‌‌های تامین صنعت نفت و ‏گاز ایران با تاکید بر بازاریابی اسلامی است. این پژوهش از گونه بنیادی و به لحاظ روش، ترکیبی (كیفی و كمی) است. ابتدا با مرور نظام‌مند سه مرحله‌ای اسناد علمی غربال و مدل مضامین با رویكرد كیفی تحلیل مضمون از داخل اسناد مزبور استخراج شد. بر همین اساس، ابتدا با جستجوی پایگاه‌های علمی معتبر، 1103 سند مشخص شد که در طی سه ‏بار غربال بر اساس ارتباط عنوان، چکیده و بررسی متن کامل با رویکرد مرور نظام مند، به 62 فقره سند تقلیل یافت و بعنوان نمونه ‏کیفی لحاظ گردید. یافته‌های تحلیل محتوای مضمونی پس از بررسی روایی و پایایی در 9 ‏مضمون کلان و 50 مضمون فرعی از میان 850 فقره مشاهدات در قالب کدهای باز و در چندین مرحله بازبینی استخراج شد. در بخش کمی، مدل مضامین حاصل‌شده در گام قبلی به‌صورت پرسش‌نامه تنظیم و پس از بررسی روایی و پایایی ‏مابین متخصصین فعال در زمینه صنعت نفت و گاز توزیع‌شده است. پس از ‏گردآوری داده‌ها، مدل کیفی با رویكرد آماری تحلیل عاملی تأییدی‏ ارزیابی و تایید شد. ابعاد مدل مزبور عبارتند از: کیفیت ‏راهبری، ‏‏قابلیت‌های ‏زیربنایی، ‏ساختاری و ‏سازماندهی، ‏ارزیابی و ‏بازخوردگیری، کیفیت ارتباطات، ‏کیفیت منابع، ‏‏تسهیل کننده‌های ‏مدیریت دانشی، ‏ آگاهی و حمایت اجتماعی، ‏توانایی یکپارچه‌سازی ‏فرایندها بین ‏عوامل و ‏اجزای زنجیره و ‏تسهیل کننده‌های ‏ارتقای پایداری ‏در زنجیره. نهایتا بر مبنای یافته‌ها پیشنهادهای تحقیق ارائه شده است.‏ پرونده مقاله