فهرست مقالات سجاد مهدی زاده


  • مقاله

    1 - طراحی سیستم آموزشی سواد رسانه ای به نوجوانان
    تحقیقات مدیریت آموزشی , شماره 59 , سال 15 , بهار 1403
    پژوهش حاضر با هدف طراحی سیستم آموزش سواد رسانه ای به دانش آموزان مقطع دوم متوسطه در سال 1402 انجام شده است.در این مقاله از روش های کیفی و کمی به صورت متوالی بهره برده شده است .مرحله اول پژوهش به کمک پرسشنامه از 384 نمونه دانش آموزان سطح سواد رسانه ای آنها سنجیده شد، سپس چکیده کامل
    پژوهش حاضر با هدف طراحی سیستم آموزش سواد رسانه ای به دانش آموزان مقطع دوم متوسطه در سال 1402 انجام شده است.در این مقاله از روش های کیفی و کمی به صورت متوالی بهره برده شده است .مرحله اول پژوهش به کمک پرسشنامه از 384 نمونه دانش آموزان سطح سواد رسانه ای آنها سنجیده شد، سپس به کمک تمامی منابع مربوطه با در نظر گرفتن کد گذاری پیرامون موضوع مورد بحث، سرفصل های مناسب برای تدریس این سواد تعریف شده و سپس در این مرحله که با روش پیمایشی است 8 نفر از متخصصین به روش زنجیره ای انتخاب شده و مورد مصاحبه قرار گرفتند تا صحت و اهمیت سرفصل های انتخاب شده سنجیده شود. .حجم نمونه بر اساس قانون اشباع نظری تعیین شده است. یافته های به دست آمده نشان داد سرفصلهای آموزش سواد رسانه ای شامل 8 مولفه درک پیام رسانه ای و اجزای آن، ارزیابی منابع و سوگیری، شهروندی دیجیتال و حریم خصوصی آنلاین، سواد خبری و بررسی حقایق، سواد رسانه ای و رسانه های اجتماعی، سواد رسانه و تبلیغات، سواد رسانه و رسانه های تصویری، تولید رسانه و فرهنگ آن است. .برای محاسبه ضریب توافق متخصصان نسبت مجموع افرادی که گزینه های خیلی زیاد و زیاد را انتخاب کرده بودند به کل متخصصین تقسیم شد .بررسی ضرایب توافق در خصوص همه سرفصلهای آموزشی و روشهای آموزش بالاتر از 0.6 است که حاکی از اعتبار نتایج به دست آمده است. پرونده مقاله