فهرست مقالات محمد حسن زاده


  • مقاله

    1 - نقش هوش هیجانی درنیات رفتاری مشتریان در فروشگاه های زنجیره‌ای
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , شماره 4 , سال 1 , پاییز 1401
    هدف پژوهش حاضر بررسی نقش هوش هیجانی بر نیات رفتاری مشتریان در فروشگاه های زنجیره‌ای بود.تحقیق حاضر از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی، از نظر ماهیت از نوع تحقیقات توصیفی و همبستگی است. از نظر روش گردآوری اطلاعات از نوع تحقیقات میدانی محسوب می‌شود. جامعه آماری پژوهش کلیه چکیده کامل
    هدف پژوهش حاضر بررسی نقش هوش هیجانی بر نیات رفتاری مشتریان در فروشگاه های زنجیره‌ای بود.تحقیق حاضر از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی، از نظر ماهیت از نوع تحقیقات توصیفی و همبستگی است. از نظر روش گردآوری اطلاعات از نوع تحقیقات میدانی محسوب می‌شود. جامعه آماری پژوهش کلیه مشتریان فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش و نمونه آماری تعداد 376 نفر از مشتریان فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش بود که به شیوه غیرتصادفی در دسترس انتخاب شدند.برای گردآوری داده‌های تحقیق از سه پرسشنامه استاندارد شامل پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن (2018)وپرسشنامه نیات رفتاری مشتریان ژی و هوانگ (2012) استفاده شد. روایی این پرسشنامه با جویا شدن نظر متخصصان حاصل شد و پایایی پرسشنامه‌ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده و به ترتیب 82/0و 799/0 به دست آمده است. داده‌ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون تحلیل شد و نتایج نشان داد که هوش هیجانی بر نیات رفتاری و خرده‌مقیاس‌های آن نقش دارد. استفاده از استراتژی های هوش هیجانی اطمینان می دهد که به طور صحیح با مشتریان رفتار کرد که به نوبه خود، به گسترش سریع تر کسب و کار کمک می نمایند.هوش هیجانی شناخت احساسات و هیجانات خود و دیگران و مدیریت آنها به گونه ای که باعث رشد فردی و سازمانی و شغلی شود. پرونده مقاله