فهرست مقالات محبوبه نادری دوست


  • مقاله

    1 - طراحی مدل بازاریابی در جامعه مبتنی بر تجربه مشتری در طبیعت‌گردی استان مازندران
    پژوهش های جامعه شناختی , مقالات زودآیند
    چکیدههدف تحقیق حاضر طراحی مدل بازاریابی مبتنی بر تجربه مشتری در طبیعت‌گردی استان مازندران می باشد. جامعه آماری تحقیق ‌شامل ‌تورگردانان، کارشناسان گردشگری و گردشگرانی است ‌که به‌ منظور طبیعت‌گردی در استان مازندران به مناطق مختلف سفر می‌کنند.‌ پژوهش از نوع کاربردی می باشد چکیده کامل
    چکیدههدف تحقیق حاضر طراحی مدل بازاریابی مبتنی بر تجربه مشتری در طبیعت‌گردی استان مازندران می باشد. جامعه آماری تحقیق ‌شامل ‌تورگردانان، کارشناسان گردشگری و گردشگرانی است ‌که به‌ منظور طبیعت‌گردی در استان مازندران به مناطق مختلف سفر می‌کنند.‌ پژوهش از نوع کاربردی می باشد و به صورت کیفی- کمی مورد ارزیابی قرار گرفته است. مولفه ها از طریق ادبیات پژوهش شناسایی شده اند و به منظور غربالگری مولفه ها از تکنیک Delphi استفاده شده است. پرسشنامه ی دلفی در 3 راند توسط کارشناسان گردشگری غربالگری شده است. در گام دوم برای سطح بندی مولفه ها و شناسایی مولفه های تاثیر گذار از تکنیک ISM(ساختاری- تفسیری) بهره برده ایم. نتایج تحقیق حاکی از آن دارد که در گام نخست با توجه به تکنیک دلفی در مدل مبتنی بر تجربه مشتری 3 بعد و 11 مولفه توسط کارشناسان تایید شده است. سه بعد شامل عوامل مرتبط بر تجربه مشتری، عوامل فردی و عوامل محیطی می باشد. در گام دوم در تکنیک ساختاری – تفسیری، مولفه ها در 4 سطح قرار گرفته اند. با توجه به تحلیل وابستگی-نفوذ ، مولفه های عوامل سیاسی و عوامل اقتصادی به عنوان تاثیر گذارترین و کلیدی ترین مولفه در مدل بازاریابی مبتنی بر تجربه مشتری در طبیعت‌گردی استان مازندران شناسایی شده اند.کلمات کلیدی: تجربه مشتری، طبیعت گردی، بازاریابی پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - طراحی مدل بازاریابی در جامعه مبتنی بر تجربه مشتری در طبیعت‌گردی استان مازندران
    پژوهش های جامعه شناختی , شماره 5 , سال 16 , زمستان 1401
    هدف تحقیق حاضر طراحی مدل بازاریابی مبتنی بر تجربه مشتری در طبیعت‌گردی استان مازندران می باشد. جامعه آماری تحقیق ‌شامل ‌تورگردانان، کارشناسان گردشگری و گردشگرانی است ‌که به‌ منظور طبیعت‌گردی در استان مازندران به مناطق مختلف سفر می‌کنند.‌ پژوهش از نوع کاربردی می باشد و به چکیده کامل
    هدف تحقیق حاضر طراحی مدل بازاریابی مبتنی بر تجربه مشتری در طبیعت‌گردی استان مازندران می باشد. جامعه آماری تحقیق ‌شامل ‌تورگردانان، کارشناسان گردشگری و گردشگرانی است ‌که به‌ منظور طبیعت‌گردی در استان مازندران به مناطق مختلف سفر می‌کنند.‌ پژوهش از نوع کاربردی می باشد و به صورت کیفی- کمی مورد ارزیابی قرار گرفته است. مولفه ها از طریق ادبیات پژوهش شناسایی شده اند و به منظور غربالگری مولفه ها از تکنیک Delphi استفاده شده است. پرسشنامه ی دلفی در 3 راند توسط کارشناسان گردشگری غربالگری شده است. در گام دوم برای سطح بندی مولفه ها و شناسایی مولفه های تاثیر گذار از تکنیک ISM(ساختاری- تفسیری) بهره برده ایم. نتایج تحقیق حاکی از آن دارد که در گام نخست با توجه به تکنیک دلفی در مدل مبتنی بر تجربه مشتری 3 بعد و 11 مولفه توسط کارشناسان تایید شده است. سه بعد شامل عوامل مرتبط بر تجربه مشتری، عوامل فردی و عوامل محیطی می باشد. در گام دوم در تکنیک ساختاری – تفسیری، مولفه ها در 4 سطح قرار گرفته اند. با توجه به تحلیل وابستگی-نفوذ ، مولفه های عوامل سیاسی و عوامل اقتصادی به عنوان تاثیر گذارترین و کلیدی ترین مولفه در مدل بازاریابی مبتنی بر تجربه مشتری در طبیعت‌گردی استان مازندران شناسایی شده اند. پرونده مقاله