فهرست مقالات جلوه امامی قره حاجلو


  • مقاله

    1 - تبیین و درجه بندی ابعاد استقلال دانشگاهی با رویکرد دلیل گرا در دانشگاه‌ آزاد اسلامی مازندران
    تحقیقات مدیریت آموزشی , شماره 5 , سال 11 , زمستان 1398
    هدف پژوهش حاضر، تبین و درجه بندی ابعاد استقلال دانشگاهی با رویکرد دلیل گرا در دانشگاه آزاد اسلامی مازندران می باشد. این پژوهش با هدف کاربردی و با روش توصیفی از نوع پیمایشی صورت پذیرفت. جامعه آماری آن، شامل کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مازندران به تعداد 153 چکیده کامل
    هدف پژوهش حاضر، تبین و درجه بندی ابعاد استقلال دانشگاهی با رویکرد دلیل گرا در دانشگاه آزاد اسلامی مازندران می باشد. این پژوهش با هدف کاربردی و با روش توصیفی از نوع پیمایشی صورت پذیرفت. جامعه آماری آن، شامل کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مازندران به تعداد 1537 نفر بودند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و بر اساس فرمول کوکران تعداد 308 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسش نامه محقق ساخته استقلال دانشگاهی با رویکرد دلیل گرا با 36 سوال استفاده شد. روایی صوری و محتوایی ابزار به تایید متخصصان رسید و روایی سازه آن نیز تایید گردید. پایایی ترکیبی و مقدار آلفای کرونباخ آن نیز بالای 7/0 محاسبه شد که مورد تایید قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی تاییدی در نرم‌افزار SPSS نسخه 20 استفاده شد. نتایج نشان داد که؛ استقلال دانشگاهی با رویکرد دلیل گرا دارای سه بعد استقلال علمی، استقلال فکری و استقلال در روابط ملی و فراملی بوده که بعد استقلال علمی دارای بالا ترین درجه و بعد استقلال در روابط ملی و فراملی دارای پایین ترین درجه می باشد. پرونده مقاله