فهرست مقالات سوزان عارضی


  • مقاله

    1 - بازی با حروف الفبای انگلیسی و تاثیرآن برخلاقیت مشارکتی دانشجویان
    ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی , شماره 4 , سال 7 , پاییز 1396
    چکیده هدف: هدف اصلی این پژوهش تعیین اثربخشی بازی با حروف الفبای انگلیسی بر خلاقیت مشارکتی دانشجویان است. روش: پژوهش حاضر، نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نورکرمانشاه بود که درس زبان تخصصی داشتند. ا چکیده کامل
    چکیده هدف: هدف اصلی این پژوهش تعیین اثربخشی بازی با حروف الفبای انگلیسی بر خلاقیت مشارکتی دانشجویان است. روش: پژوهش حاضر، نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نورکرمانشاه بود که درس زبان تخصصی داشتند. ازجامعه مذکور با استفاده از نمونه گیری در دسترس60 نفر انتخاب و به طور تصادفی درگروه های آزمایش و کنترل جایگزین شدند و با استفاده از بازی های آموزشی و روش معمول به مدت یک ترم تحت آموزش قرارگرفتند. ابزار پژوهش پرسش نامه خلاقیت عابدی بودکه روایی و پایایی آن تایید شده است. برای انجام محاسبات آماری از نرم افزار spss و برای بررسی فرضیه های پژوهش از آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد بین میانگین نمرات گروه آزمایش و کنترل، درمولفه های سیالی(16.015=F)، بسط (4.576=F)، ابتکار(5.265=F) و انعطاف پذیری(6.155=F) تفاوت معنی داری وجود دارد که این حاکی از آن است که بازی آموزشی به طور معنی داری بر روی این مولفه ها تاثیر گذار بوده است. نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر نشان داد، بازی با حروف الفبای انگیسی برخلاقیت و عملکرد یادگیری دانشجویان موثر است. به عبارت دیگر، مشخص شدکه با این روش می توان انتظار داشت رفتارهای خلاقانه از دانشجویان سر بزند. پرونده مقاله