فهرست مقالات محسن فرجی


  • مقاله

    1 - ارائه مدل وفاداری سازمانی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی
    منابع انسانی تحول آفرین , شماره 8 , سال 2 , زمستان 1402
    مفهوم وفاداری و مسائل مربوط به آن در چند سال گذشته به طور فزاینده ای محور مطالعه سازمان ها گردیده است. امروزه اهمیت وفاداری در سازمان ها به خوبی آشکار گردیده ، چرا که برقراری ارتباطات و تحقق همکاری میان افراد نیازمند وجود وفاداری است، بنابراین پژوهش حاضر با هدف ارائه مد چکیده کامل
    مفهوم وفاداری و مسائل مربوط به آن در چند سال گذشته به طور فزاینده ای محور مطالعه سازمان ها گردیده است. امروزه اهمیت وفاداری در سازمان ها به خوبی آشکار گردیده ، چرا که برقراری ارتباطات و تحقق همکاری میان افراد نیازمند وجود وفاداری است، بنابراین پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل وفاداری سازمانی درسازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد.نوع تحقیق براساس هدف، کاربردی و براساس روش اجرا اکتشافی از نوع کیفی،که با استفاده از تحلیل تم که شامل مضامین پایه،سازمان دهنده و فراگیراستفاده شد.روش گردآوری داده‌ها،کتابخانه‌ای،میدانی و ابزار گردآوری داده‌ها،پرسش‌نامه و مصاحبه بود،داده‌ها با کمک فیش‌برداری از اسناد و متون و مصاحبه نیمه‌ساختاریافته با خبرگان جمع‌آوری شدند ، بطوری‌که در این تحقیق برای ارزیابی و افزایش روایی و پایایی،به روش پیشنهادی لینکوین و گوبا استناد و برای تأمین اعتبار و مقبولیت داده‌ها از روش درگیری دائمی و مستمر استفاده شد.جامعه آماری تحقیق خبرگان آشنا به موضوع که به روش نمونه‌گیری هدفمند از طریق اشباع نظری 13نفر انتخاب شدند.مطابق با یافته‌های تحقیق مدل وفاداری سازمانی با 4 مضمون سازمان دهنده شامل شایستگی سازمانی، تعلق سازمانی، اثربخشی، انگیزه شغلی با استفاده از روش براون و کلارک در روش تحلیل مضمون بدست آمد. از نتایج تحقیق می‌توان به نقش اساسی وفاداری سازمانی در سازمان اشاره کردکه بعنوان یکی از عوامل پیشرفت و تحول دانشگاه و ابزاری درجهت رشد و تحول منابع انسانی نام برد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - ارائه مدل فضیلت سازمانی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی
    رهیافتهای نوین در مدیریت جهادی و حکمرانی اسلامی , شماره 13 , سال 14 , بهار 1403

    با توجه به نقش و اهمیت فضـیلت سـازمانی در بهبود عملکرد سازمانی،پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل فضیلت سازمانی درسازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد.نوع تحقیق براساس هدف، کاربردی و براساس روش اجرا اکتشافی از نوع کیفی،که با استفاده از تحلیل تم که شامل مضامین پایه،سازم چکیده کامل

    با توجه به نقش و اهمیت فضـیلت سـازمانی در بهبود عملکرد سازمانی،پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل فضیلت سازمانی درسازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد.نوع تحقیق براساس هدف، کاربردی و براساس روش اجرا اکتشافی از نوع کیفی،که با استفاده از تحلیل تم که شامل مضامین پایه،سازمان دهنده و فراگیراستفاده شد.روش گردآوری داده-ها،کتابخانه‌ای،میدانی و ابزار گردآوری داده‌ها،پرسشنامه و مصاحبه بود،داده ها با کمک فیش برداری از اسناد و متون و مصاحبه نیمه ساختار یافته با خبرگان جمع آوری شدند،بطوری که در این تحقیق برای ارزیابی و افزایش روایی و پایایی،به روش پیشنهادی لینکوین و گوبا استناد و برای تأمین اعتبار و مقبولیت داده‌ها از روش درگیری دائمی و مستمر استفاده شد.جامعه آماری تحقیق خبرگان آشنا به موضوع که به روش نمونه‌گیری هدفمند از طریق اشباع نظری 13نفر انتخاب شدند.مطابق با یافته های تحقیق مدل فضلیت سازمانی با 9 مضمون سازمان دهنده شامل عدالت سازمانی،وفاداری سازمانی،تعهد شغلی،اعتماد سازمانی، خوشبینی سازمانی، اخلاق سازمانی،فرهنگ سازمانی، بخشندگی سازمانی، دلسوزی سازمانی با بهره گیری از روش براون و کلارک در روش تحلیل مضمون بدست آمد. از نتایج تحقیق می توان به نقش اساسی فضیلت سازمانی در سازمان اشاره کردکه بعنوان یکی از عوامل پیشرفت و تحول دانشگاه وابزاری درجهت رشدو تحول منابع انسانی نام برد

    پرونده مقاله