فهرست مقالات احسان ثاقب یحیی پور


  • مقاله

    1 - جایگاه و نقش خانواده‏ی ‏دانشجویان واحد علوم و تحقیقات تهران در تولید سرمایه ‏ی ‏فرهنگی ایشان از بُعد تجسّد یافته
    مدیریت فرهنگی , شماره 38 , سال 11 , زمستان 1396
    مقدمه و هدف پژوهش: هدف از پژوهش حاضر جایگاه و نقش خانواده ی دانشجویان واحد علوم و تحقیقات تهران در تولید سرمایه ی فرهنگی ایشان از بُعد تجسّد یافته می‌باشد. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی می باشد و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات از نوع توصیفی پیمایشی است. برای جمع‌آوری اط چکیده کامل
    مقدمه و هدف پژوهش: هدف از پژوهش حاضر جایگاه و نقش خانواده ی دانشجویان واحد علوم و تحقیقات تهران در تولید سرمایه ی فرهنگی ایشان از بُعد تجسّد یافته می‌باشد. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی می باشد و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات از نوع توصیفی پیمایشی است. برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط از روش کتابخانه ای - میدانی و به صورت پرسشنامه استفاده شده است. روش پژوهش: با توجه به هدف و موضوع پژوهش جامعۀ آماری، این پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران می باشد. در این پژوهش به دلیل عدم دسترسی به جامعه مورد مطالعه برای تعیین حجم نمونه از روش کوکران استفاده و 380 نفر انتخاب و پرسشنامه به صورت تصادفی ساده بین آنها توزیع گردید. برای تعیین روایی پرسشنامه‌ها از روش روایی محتوایی استفاده گردیده و هم‌چنین برای تعیین پایایی پرسشنامه‌ها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد و ضرایب نشان داد که ابزار جمع‌آوری اطلاعات از پایایی بالایی لازم برخوردار می‌باشد. یافته‌ها: برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد، در آمار توصیفی پژوهش به بررسی متغیرهای پژوهش از قبیل میانگین، انحراف معیار و واریانس و متغیرهای جمعیت شناختی از قبیل جنسیت، سن، وضعیت تحصیلات، وضعیت تاهل، رشته تحصیلی پرداخته شد. پس از آن در آمار استنباطی، به منظور بررسی روایی پرسشنامه از تحلیل عاملی تأییدی و به منظور بررسی فرضیات پژوهش از مدل‌سازی معادلات ساختاری روش الگویابی معادلات ساختاری (SEM)[i] با کمک نرم‌افزار SmartPLS 3 استفاده گردید. نتیجه‌گیری: در نهایت تمامی فرضیه‌های پژوهش تأیید شد، هم‌چنین از برآیندهای اطلاعات جداول تحلیل داده‌ها استنباط شد که متغیرهای پژوهش در جامعة آماری مورد مطالعه مثبت و زیاد است. نتایج نشان داد که آموزش مهارت دانشجویان کمترین تأثیر و متغیر آشنایی با قوانین بیشترین تأثیر را بر سرمایه فرهنگی تجسد یافته داشته است. پرونده مقاله