فهرست مقالات مصطفی فلاحی


  • مقاله

    1 - طراحی مدل استراتژی تصمیم گیری مربیان نخبه تکواندو ایران
    مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش , شماره 1 , سال 10 , بهار 1400
    چکیده: امروزه با توجه به پیشرفت تکواندوکاران نخبه، تصمیم گیری مربیان نقش بسزایی در موفقیت تکواندوکاران دارند. بر این اساس هدف از این پژوهش طراحی مدل استراتژی تصمیم گیری مربیان نخبه تکواندو ایران می باشد. روش پژوهش ترکیبی (کیفی، کمی)، توصیفی از نوع تحلیلی، از نظر هدف کار چکیده کامل
    چکیده: امروزه با توجه به پیشرفت تکواندوکاران نخبه، تصمیم گیری مربیان نقش بسزایی در موفقیت تکواندوکاران دارند. بر این اساس هدف از این پژوهش طراحی مدل استراتژی تصمیم گیری مربیان نخبه تکواندو ایران می باشد. روش پژوهش ترکیبی (کیفی، کمی)، توصیفی از نوع تحلیلی، از نظر هدف کاربردی و به لحاظ جمع آوری اطلاعات میدانی می باشد. جامعه آماری کلیه مربیان نخبه تکواندو ایران که در سطح کشوری و جهانی حضور دارند، و تعداد نهایی آن ها 100 (60 نفر مرد و 40 نفر زن) می باشند. نمونه آماری به روش کل شمار انتخاب شد. نتایج تحلیل عامل اکتشافی و معادلات ساختاری نشان داد که مولفه های استراتژی تصمیم گیری مربیان را استقلال، منطقی، احساسی، تحمل مخاطره و جهت دهی تشکیل می دهند. همچنین بیشترین تأثیر استراتژی تصمیم گیری مربیان بر مولفه منطقی بود. پرسشنامۀ طراحی شده در این مطالعه می تواند ابزاری مناسب برای مربیان تکواندو باشد، تا بتوانند به بالا بردن سطح ورزشی تکواندو کاران کمک بسزایی داشته باشند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد شرکت ها در بخش تولیدی صنعت ورزش ایران
    مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش , شماره 4 , سال 11 , پاییز 1401
    هدف از پژوهش حاضر، تأثیر قابلیت‌های بازاریابی بر عملکرد شرکت‌ها در بخش تولیدی صنعت ورزش ایران می‌باشد. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی با رویکرد مدل معادلات ساختاری و بر اساس زمان، حال‌نگر، ازنظر هدف کاربردی و به لحاظ جمع‌آوری اطلاعات میدانی می‌باشد. جامعه آماری شامل م چکیده کامل
    هدف از پژوهش حاضر، تأثیر قابلیت‌های بازاریابی بر عملکرد شرکت‌ها در بخش تولیدی صنعت ورزش ایران می‌باشد. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی با رویکرد مدل معادلات ساختاری و بر اساس زمان، حال‌نگر، ازنظر هدف کاربردی و به لحاظ جمع‌آوری اطلاعات میدانی می‌باشد. جامعه آماری شامل مدیران شرکت‌های تولیدکنندۀ لوازم ورزشی استان تهران می‌باشد جامعه آماری شامل کلیه مدیران شرکت های تولیدکنندۀ لوازم ورزشی ایران بنا بر آمار اعلام شده از طریق سایت رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور 255 نفر (236 نفر مرد و 19 نفر زن) می باشند. نمونه آماری به روش کل شمار انتخاب شد. ابزار اندازه‌گیری از دو پرسشنامه قابلیت‌های بازاریابی آثاهن و گیما (1995) و عملکرد شرکت پرتوسا ارتگا و همکاران (2010) استفاده شد. نتایج معادلات ساختاری نشان داد که قابلیت بازاریابی بر عملکرد شرکت‌ها در بخش تولیدی صنعت ورزش ایران تأثیر دارد؛ بنابراین مدیران با استفاده از قابلیت‌های بازاریابی می توانند به عملکرد بهتر در صنعت ورزش دست پیدا می‌کنند. لذا پیشنهاد می‌شود مدیران شرکت‌های تولیدی ورزشی با اجرای بازاریابی و توجه به قابلیت‌های ورزشی، زمینه بهبود عملکرد خود را بیش از پیش ارتقاء دهند. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - ارائه مدل بازاریابی الکترونیکی در بخش تولیدی صنعت ورزش ایران
    علوم ورزش , شماره 1 , سال 15 , بهار 1402
    هدف پژوهش حاضر ارائه مدل بازاریابی الکترونیکی در بخش تولیدی صنعت ورزش ایران می‌باشد. روش پژوهش حاضر آمیخته (کیفی- کمی) و از نوع معادلات ساختاری، براساس زمان حال نگر، از نظر هدف کاربردی و به لحاظ جمع آوری اطلاعات میدانی می باشد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگانی هستند چکیده کامل
    هدف پژوهش حاضر ارائه مدل بازاریابی الکترونیکی در بخش تولیدی صنعت ورزش ایران می‌باشد. روش پژوهش حاضر آمیخته (کیفی- کمی) و از نوع معادلات ساختاری، براساس زمان حال نگر، از نظر هدف کاربردی و به لحاظ جمع آوری اطلاعات میدانی می باشد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگانی هستند که در زمینه بازاریابی ورزشی تخصص دارند و دارای سابقه مدیریت در شرکت های تولیدی لوازم ورزشی می باشند. همچنین در بخش کمی شامل همه مدیران شرکت های تولیدکنندۀ لوازم ورزشی ایران بنا بر آمار اعلام شده از طریق سایت رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور 255 نفر (236 نفر مرد و 19 نفر زن) می باشند. به دلیل محدود بودن جامعه آماری، نمونه آماری به روش کل شمار انتخاب شد و با این تفاوت که تنها تعداد 238 پرسشنامه سالم از طرف مدیران عودت داده شد و تعداد نهایی نمونه آماری 238 نفر (223 نفر مرد و 15 نفر زن) می باشد. ابزار جمع‌آوری اطلاعات در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختارمند بود که نتایج برگرفته از این مصاحبه در قالب یک پرسشنامه با 4 عامل اصلی طراحی شد. برای روایی سازه (تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی)، برای پایایی از آلفای کرونباخ و استفاده شد. نتایج مدل نهایی را در 4 عامل فنآوری، ترویج، امکان سفارش آنلاین و پاسخ به سوالات مشتریان مورد تایید قرار داد. لذا پیشنهاد می شود مدیران در شرکت های تولیدی خود از فناوری استفاده کنند تا شرکت به روزرسانی شود و در بازاریابی الکترونیکی شرایطی را فراهم نمایند که هر چه بهتر از این فضا جهت ترویج بهتر استفاده نمایند. همچنین زمینه برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان در خصوص پاسخگویی و برخورد مناسب با مشتریان پیش بینی شود و جهت دریافت سفارشات، یک دوره جهت آشنایی کارکنان جهت دریافت سفارشات برگزار کنند. پرونده مقاله