فهرست مقالات امیررضا احمدنژادمستی


  • مقاله

    1 - تأثیر ویژگی‌های تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی بر تمایل به خرید مشتریان با رویکرد پژوهش توصیفی
    مدیریت بازاریابی , شماره 55 , سال 17 , تابستان 1401
    تحقیق حاضر با هدف تأثیر ویژگی‌های تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی بر تمایل به خرید مشتریان انجام شده است. این تحقیق از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها، از نوع توصیفی می‌باشد. گردآوری اطلاعات در این پژوهش به صورت کتابخانه‌ای و روش میدانی با استفاده از چکیده کامل
    تحقیق حاضر با هدف تأثیر ویژگی‌های تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی بر تمایل به خرید مشتریان انجام شده است. این تحقیق از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها، از نوع توصیفی می‌باشد. گردآوری اطلاعات در این پژوهش به صورت کتابخانه‌ای و روش میدانی با استفاده از پرسش‌نامه استاندارد صورت گرفته است. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بوده و نمونه مورد مطالعه در این پژوهش غیر از فرمول کوکران و مورگان می‌باشد و از مدل‌یابی معادلات ساختاری با رویکرد کوواریانس محور برازش استفاده شده است، که شامل 439 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران می‌باشند. تجزیه و تحلیل داده‌ها توسط مدل‌یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار ایموس و اس پی اس اس انجام شد و فرضیه‌های تحقیق در سطح اطمینان 95% تأیید شدند. ارتباط درک شده و عادت و تعامل و آگاهی بخشی به عنوان متغیر مستقل و عملکرد مورد انتظار و انگیزه لذت‌جویان و قصد خرید به عنوان متغیر‌های میانجی و وابسته در تظر گرفته شدند، نتایج بررسی نشان‌دهنده انگیزه لذت‌جویان بر قصد خرید تأثیر مستقیم دارد، تعامل بر قصد خرید تأثیر مستقیم دارد، عملکرد مورد انتظار بر قصد خرید تأثیر مستقیم دارد، آگاهی بخشی بر قصد خرید تأثیر مستقیم دارد، عادت بر قصد خرید تأثیر مستقیم دارد، تعامل بر انگیزه لذت‌جویان تأثیر مستقیم دارد، تعامل بر عملکرد مورد انتظار تأثیر مستقیم دارد، ارتباط درک شده بر عملکرد مورد انتظار تأثیر مستقیم دارد، ارتباط درک شده بر قصد خرید تأثیر مستقیم دارد، آگاهی بخشی بر عملکرد مورد انتظار تأثیر مستقیم دارد. در نهایت نتایج به دست آمده، به فعالان تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی توصیه می‌شود که جهت ارتقا سطح تمایل به خرید مشتریان، موضوعات مربوط به تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای مورد توجه محققان و دست‌اندرکاران بازاریابی قرار می‌گیرد. بنابراین، این مطالعه به منظور گسترش درک فعلی از جنبه‌های اصلی تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی و تأثیر آن بر اهداف خرید مشتری انجام شده است. بررسی دقیق ادبیات در مورد این موضوع منجر به شناسایی شش عامل اصلی (عملکرد مورد انتظار، انگیزه لذت‌جویان، عادت، تعامل، آگاهی بخشی و ارتباط درک شده) به عنوان پیش‌بینی کننده‌های اصلی اهداف خرید می‌شود. پرونده مقاله