فهرست مقالات محسن جنتیان


  • مقاله

    1 - نقش محیط‏زیست گرایی، استراتژی آمیخته بازاریابی سبز و نوآوری سبز در کسب مزیت‏های رقابتی در صنعت خدمات املاک و مستغلات
    اقتصاد کاربردی , شماره 4 , سال 12 , پاییز 1401
    هدف اصلی از مطالعه حاضر تعیین تأثیر نقش محیط‌زیست گرایی، استراتژی آمیخته بازاریابی سبز و نوآوری سبز در کسب مزیت‌های رقابتی در صنعت خدمات املاک و مستغلات بوده است. ازاین‌رو در این پژوهش، تأثیر عوامل تثبیت‌شده در مزیت‌های رقابتی در صنعت خدمات املاک و مستغلات، شامل محیط-زی چکیده کامل
    هدف اصلی از مطالعه حاضر تعیین تأثیر نقش محیط‌زیست گرایی، استراتژی آمیخته بازاریابی سبز و نوآوری سبز در کسب مزیت‌های رقابتی در صنعت خدمات املاک و مستغلات بوده است. ازاین‌رو در این پژوهش، تأثیر عوامل تثبیت‌شده در مزیت‌های رقابتی در صنعت خدمات املاک و مستغلات، شامل محیط-زیست گرایی، استراتژی آمیخته بازاریابی سبز و نوآوری سبز بر کسب مزیت‌های رقابتی، موردبررسی قرار گرفته است. همچنین در زمینه‌ نحوه گردآوری داده‌ها نیز مطالعه حاضر مطالعه‌ای توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه مورد بررسی در این پژوهش، مدیران و کارشناسان املاک و مستغلات شاغل در شرکت‌های توسعه املاک و مستغلات در شهر تهران بوده‌اند. در این مطالعه به‌منظور تحلیل داده‌ها از دو رویکرد کلی آماری آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده گردید. آمار توصیفی به‌منظور توصیف ویژگی‌های جمعیت شناختی جامعه آماری در کنار سنجش شاخص‌های پراکندگی داده‌ها مورداستفاده قرار گرفت. همچنین، آمار استنباطی و روش مدل‌یابی معادلات ساختاری به‌منظور بررسی معناداری تأثیر مفروض متغیرها بر یکدیگر مورداستفاده قرار گرفت. نرم افزارهای مورد استفاده جهت تجزیه و تحلیل داده ها در این پژوهش، نرم افزار SPSS و نرم افزار Amos بوده است. یافته‌های حاصل از تجزیه‌وتحلیل فرضیه‌های این پژوهش، حاکی از آن است که نوآوری سبز بر یادگیری سازمانی بیشترین تاثیر مثبت و معنادار را داشته است و همچنین بر این اساس می توان گفت که استراتژی آمیخته بازاریابی سبز بر کسب مزیت‌های رقابتی شرکت‌های توسعه املاک و مستغلات در شهر تهران، دارای کمترین اثر مثبت بوده است. پرونده مقاله