نوآوری در مدیریت ورزشی
,
شماره7,سال
2
,
پاییز
1402
هدف از پژوهش، رتبهبندی عواملی است که دانشکدهها را به سمت نسل چهارم آن هدایت میکند تا بر این اساس، اولویتبندی فعالیتهای مورد نیاز در جهت رسیدن به ویژگیها انجام شود.پژوهش از لحاظ ماهیت و هدف، کاربردی و از لحاظ تجزیه و تحلیل و نوع، کمی بود. جامعه آماری، تمامی اعضای ه چکیده کامل
هدف از پژوهش، رتبهبندی عواملی است که دانشکدهها را به سمت نسل چهارم آن هدایت میکند تا بر این اساس، اولویتبندی فعالیتهای مورد نیاز در جهت رسیدن به ویژگیها انجام شود.پژوهش از لحاظ ماهیت و هدف، کاربردی و از لحاظ تجزیه و تحلیل و نوع، کمی بود. جامعه آماری، تمامی اعضای هیات علمی علوم ورزشی دانشگاههای ایران بودند که با نمونهگیری خوشهای، در نهایت 218 نفر نمونه انتخاب شدند. پرسشنامه محقق ساخته، شامل 12 متغیر و در مجموع 68 گویه با مقیاس 5 ارزشی لیکرت بود. در هر قسمت شرایط علی، مداخلهگر، زمینهای، راهبردها و پیامدها، رتبهبندی مولفههای آن مشخص شد. در شرایط علی، سازماندهی محتوا مطابق با توانمندی فردی و سپس تقویت درونی مورد نیاز است. در شرایط مداخلهگر، ارتباط اساتید با صنعت و تناسب دوره آموزشی با آن و همچنین سیسیتم مدیریت مبتنی بر روش باز مورد نیاز بود. در شرایط زمینهای، دولت با حمایت مالی و کاهش ریسک تجاریسازی، معافیت مالی و حمایت از بینالمللی شدن، نقش مکمل دارد. برنامه راهبردی قوی و طراحی نظام ترفیع بر اساس کارآفرینی، مولفه راهبرد را حمایت میکند. در نهایت در مولفه پیامد، به تجدید و بازبینی شیوه اجرا و درک چالشها اشاره شد. جلوگیری از اجرای پژوهشهای تکراری، تخصصیسازی مهارتها، ساختار و بسترسازی، در نظر گرفتن رضایت مشتریان و پاسخگو بودن دانشکده، طراحی نظام مالکیت فکری و استفاده از پتانسیل توسعه فناوری در اساتید دانشگاه، مواردی از دستهبندی فعالیتهای مورد نیاز بود.
پرونده مقاله
نوآوری در مدیریت ورزشی
,
شماره2,سال
1
,
تابستان
1401
هدف مقاله حاضر بررسی مدیریت ایمنی اماکن ورزشی در رویدادهای ورزشی در مدارس استان زنجان در سال ١٤٠١ میباشد این مقاله از نظر هدف جز پژوهشهای کاربردی و بر حسب روشهای پردازش دادهها توصیفی - همبستگی به شمار میرود که گردآوری دادههای آن به روش کتابخانهای بررسی اسناد مدار چکیده کامل
هدف مقاله حاضر بررسی مدیریت ایمنی اماکن ورزشی در رویدادهای ورزشی در مدارس استان زنجان در سال ١٤٠١ میباشد این مقاله از نظر هدف جز پژوهشهای کاربردی و بر حسب روشهای پردازش دادهها توصیفی - همبستگی به شمار میرود که گردآوری دادههای آن به روش کتابخانهای بررسی اسناد مدارک و روش میدانی استفاده از پرسشنامه میباشد. که جامعه آماری هنرستانهای تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان؛ که تعداد آنها ۷۵۰ دانش آموز دختر و پسر است. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش دختران هستند که تعداد آنها ۳٤٠ نفر میباشد. جهت تعیین نمونه بر اساس نمونهگیری طبقهبندی ساده و با استفاده از جدول مورگان ۱۸۱ نفر به عنوان نمونه (دختر) انتخاب شدند. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از طریق آزمون رتبهای فریدمن و ضریب همبستگی با استفاده از نرمافزار spss نسخه ۱۸ استفاده شد. یافتهها: پایایی دادهها بر اساس آلفای کرونباخ ۰۹۱۲ گزارش شد. نرمال بودن دادهها با آزمون کولموگروف اسمیرنوف تایید گردید. آزمون فریدمن در سطح ۰/۰۱ معنادار شد (۰/۰۱>P). بعد مدیریت بیشترین رتبه ۱، بهداشت با رتبه ۲ الزامات حقوقی و اخلاقی با رتبه ۳ طراحی با رتبه ٤ به ترتیب دارای بیشترین میانگین رتبهای اثر گذار در ایمنی اماکن ورزشی را نشان داد. نتیجهگیری برای اینکه بتوانیم قهرمانان بزرگی داشته باشیم باید در این امر به طراحی، بهداشت، الزامات اخلاقی و حقوقی و مدیریت صحیح توجه ویژه نماییم. با ایجاد موقعیت میزبانی در بالا بردن فرهنگ سالم رقابت و مهمانپذیری و امکانات و محتوای اتفاقات بعدی آن قدم مثبتی ایجاد کرد.
پرونده مقاله
چکیدههدف مطالعة حاضر تعیین رابطه مدیریت دانش با نوآوری سازمانی در اداره ورزش و جوانان بود. روشمطالعة حاضر توصیفی بوده و با طرح همبستگی اجرا شد. جامعه آماری مطالعه حاضر را مدیران و کارکناناداره ورزش و جوانان شهرهای استان زنجان تشکیل میدادند که 76 تن به صورت نمونه برداری چکیده کامل
چکیدههدف مطالعة حاضر تعیین رابطه مدیریت دانش با نوآوری سازمانی در اداره ورزش و جوانان بود. روشمطالعة حاضر توصیفی بوده و با طرح همبستگی اجرا شد. جامعه آماری مطالعه حاضر را مدیران و کارکناناداره ورزش و جوانان شهرهای استان زنجان تشکیل میدادند که 76 تن به صورت نمونه برداری هدفمند ودر دسترس انتخاب و موردمطالعه قرار گرفتند. با استفاده از پرسشنامه استاندارد نوآوری سازمانی هوانگ سهبعد نوآوری سازمانی یعنی نوآوری تولیدی، نوآوری اداری و نوآوری فرایندی و با پرسشنامه استانداردمدیریت دانش سالی پنج بعد مدیریت دانش یعنی خلق دانش، کسب دانش، ذخیره سازی دانش،به اشتراک گذاری دانش و کاربرد دانش ارزیابی و ثبت شد. تجزیه وتحلیل دادهها با استفاده از آمار توصیفی وروشهای آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی صورت گرفت. نتایج تحقیق نشانگر وجودرابطه معنادار بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی بوده و مدیریت دانش ابعاد نوآوری سازمانی در ادارهورزش و جوانان را پیش بینی میکند. باتوجه به یافته های تحقیق، پیشنهاد میگردد به منظور دستیابی به نوآوریسازمانی در ادارات ورزش و جوانان، مؤلفة مدیریت دانش موردتوجه قرار گیرد.
پرونده مقاله
سکوی نشر دانش
سند یا سکوی نشر دانش ،سامانه ای جهت مدیریت حوزه علمی و پژوهشی نشریات دانشگاه آزاد می باشد