فهرست مقالات سینا عصاره نژاد دفولی


  • مقاله

    1 - استخراج و سطح‌بندی مولفه‌های موثر بر افزایش اثربخشی تبلیغات اینترنتی
    مطالعات رسانه ای , شماره 43 , سال 13 , زمستان 1397
    هدف پژوهش حاضر، استخراج و سطح‌بندی مولفه‌های موثر بر افزایش اثربخشی تبلیغات اینترنتی است، لذا در پارادایم ترکیبی (Mix)، در مرحله اول، با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی، مولفه‌های افزایش اثربخشی تبلیغات اینترنتی، از میان متون مربوط به موضوع تحقیق، استخراج شد، که عبارتن چکیده کامل
    هدف پژوهش حاضر، استخراج و سطح‌بندی مولفه‌های موثر بر افزایش اثربخشی تبلیغات اینترنتی است، لذا در پارادایم ترکیبی (Mix)، در مرحله اول، با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی، مولفه‌های افزایش اثربخشی تبلیغات اینترنتی، از میان متون مربوط به موضوع تحقیق، استخراج شد، که عبارتنداز: مولفه‌های ترغیبی، مولفه‌های مربوط به بازار، مولفه‌های مربوط به مخاطب، مولفه‌های مربوط به محصول، مولفه‌های مربوط به محتوای پیام تبلیغات، مولفه‌های زیرساختی و مولفه‌های راهبردی. در مرحله دوم، با استفاده از روش ساختاری-تفسیری (ISM)، مولفه‌های مستخرج، سطح‌بندی شد و میزان تاثیرگذاری، تاثیرپذیری، وابستگی و نفوذ این مولفه‌ها نسبت به هم مشخص گردید و مدل ساختاری-تفسیری این مولفه‌ها، در افزایش اثربخشی تبلیغات اینترنتی، طراحی شد. براساس این مدل، تأثیرپذیرترین مولفه از دیگر مولفه‌ها و کم اثرترین مولفه بر دیگر مولفه‌ها، مولفه‌های ترغیبی است. لذا تولیدکنندگان و اصحاب رسانه و تبلیغات، این مولفه را جزء کم اولویت‌ترین مولفه‌ها می‌دانند و در برخورد اولیه با مسئله تبلیغ برای یک محصول، کمترین اولویت را برای این مولفه، قائل خواهند شد. در مقابل، براساس مدل ساختاری-تفسیری ارائه‌شده از مولفه‌های افزایش اثربخشی تبلیغات اینترنتی، تاثیرگذارترین مولفه بر دیگر مولفه‌ها در این حوزه را، مولفه‌های مربوط به مخاطب، تشکیل خواهند داد. این درحالی است که این مولفه، کم‌ترین اثرپذیری را از دیگر مولفه‌های مربوط به افزایش اثربخشی تبلیغات اینترنتی را دارا می‌باشد. مجموع این دو ویژگی در مولفه‌های مربوط به مخاطب، باعث خواهد پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - استخراج و اولویت‌بندی مولفه‌های موثر بر کاهش انتشار محتوای مجرمانه اخلاق عمومی در تلگرام
    مطالعات رسانه ای , شماره 1 , سال 14 , بهار 1398
    یکی از مسائل حوزه سیاست‌گذاری شبکه تلگرام، انتشار محتوای مجرمانه اخلاق عمومی است. هدف پژوهش حاضر، استخراج و اولویت‌بندی مولفه‌های موثر بر کاهش انتشار محتوای مجرمانه اخلاق عمومی، در تلگرام است. لذا در پارادایم کیفی، با‌استفاده‌از روش مصاحبه عمیق، داده‌ها بدست آمد، سپس با چکیده کامل
    یکی از مسائل حوزه سیاست‌گذاری شبکه تلگرام، انتشار محتوای مجرمانه اخلاق عمومی است. هدف پژوهش حاضر، استخراج و اولویت‌بندی مولفه‌های موثر بر کاهش انتشار محتوای مجرمانه اخلاق عمومی، در تلگرام است. لذا در پارادایم کیفی، با‌استفاده‌از روش مصاحبه عمیق، داده‌ها بدست آمد، سپس با روش تحلیل مضمون، تحلیل گردید و 10مولفه استخراج شد، که عبارتنداز: تربیت رسانه‌ای، آموزش رسانه‌ای، رشد اخلاق امر به معروف و نهی از منکر بین کاربران، تولید محتوای سالم و فنی، مجازات افراد خاطی، انتشار حکم افراد خاطی، فعال‌نمودن نیروهای مومن در تلگرام، تشکیلاتی‌نمودن نیروهای مومن، فیلترینگ و ایجاد مانع در مسیر جستجوهای منفی. در مرحله دوم، مولفه‌ها به‌وسیله روش ساختاری-تفسیری(ISM)، از نظر میزان نفوذ، تاثیرگذاری و وابستگی اولویت‌بندی شدند. اهم نتایج رتبه‌بندی عبارتنداز: تاثیرگذاری بالای مولفه رشد اخلاق امر به ‌معروف‌ و ‌نهی از منکر، تربیت رسانه‌ای و تشکیلاتی‌نمودن نیروهای مومن تلگرام است. از دیگر نتایج رتبه‌بندی، پی‌بردن به کم‌اثر‌بودن فیلترینگ، ایجاد مانع در مسیر جستجوهای منفی، مجازات افراد خاطی و انتشار حکم افراد خاطی است. بخشی از نتایج پژوهش نشان می‌دهد که سیاست‌های حقوقی و جزایی این حوزه، مبتنی بر زیربنایی فرهنگی است، لذا نمی‌توان بدون توجه به این زیربنا، به اهداف سیاستی دست یافت. بدون توجه به این زیربنا، به اهداف سیاستی دست یافت. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - تربیت تشکیلاتی در شجره صالحین کودکان شهرستان دزفول: اقدامها و موانع
    پژوهش های یاددهی و یادگیری (پژوهشنامه تربیتی سابق) , شماره 1 , سال 15 , بهار 1399
    هدف پژوهش حاضر، تحلیل برنامه‌ها و موانع تربیت تشکیلاتی در شجره صالحین کودکان شهرستان دزفول در سال 1396 است. روش گردآوری در این پژوهش در سنت کیفی، با استفاده از مصاحبه‌ی نیمه‌ساختمند است. نمونه ها عبارت است از سرگروه‌ها و مربیان سه مسجد نمونه‌ی شهرستان دزفول در امر صالحی چکیده کامل
    هدف پژوهش حاضر، تحلیل برنامه‌ها و موانع تربیت تشکیلاتی در شجره صالحین کودکان شهرستان دزفول در سال 1396 است. روش گردآوری در این پژوهش در سنت کیفی، با استفاده از مصاحبه‌ی نیمه‌ساختمند است. نمونه ها عبارت است از سرگروه‌ها و مربیان سه مسجد نمونه‌ی شهرستان دزفول در امر صالحین: مسجد شهید مسعود توتونچی، رسول اعظم(ص) و ثارالله(ع). نمونه‌گیری به صورت هدفمند انتخاب شد. همچنین با بهره‌گیری از روش تحلیل مضمون برای تحلیل داده‌های به‌دست‌آمده در مصاحبه‌ها، به استخراج برنامه‌ها و موانع تربیت تشکیلاتی در حلقات صالحین کودکان شهرستان دزفول، پرداخته شد. بر اساس یافته‌های پژوهش، نمونه‌ای از برنامه‌های این حلقات برای تربیت تشکیلاتی کودکان عبارت است از: برگزاری جلسات اخلاق نظری تشکیلاتی در حلقات شهرستان دزفول، بازی‌های سازنده اخلاق تشکیلاتی، تذکرهای تشکیلاتی در روابط روزانه متربیان با دیگران و مسئولیت‌پذیر کردن متربیان در حلقات شهرستان از طریق نقشدهی به آن‌ها. لکن نتایج حاکی از آن است که موانعی نیز در این مسیر وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: وجود الگوهای نامناسب برای متربیان در شهرستان دزفول، تربیت خانوادگی، تصورات غیر صحیح خانواده‌ها و کمبود بودجه و امکانات. پرونده مقاله