فهرست مقالات مراد حیدری


  • مقاله

    1 - طراحی مدل برون‌سپاری فعالیت‌های بازاریابی باشگاه‌های ورزشی
    نوآوری در مدیریت ورزشی , شماره 4 , سال 1 , زمستان 1401
    امروزه برون سپاری به عنوان یکی از استراتژی‌های مؤثر در دنیای کسب و کار شناخته شده است. هدف از انجام پژوهش حاضر، طراحی مدل برون‌سپاری فعالیت‌های بازاریابی باشگاه‌های ورزشی است.جامعه مورد پژوهش در بخش کیفی شامل 23 خبره در حوزه بازاریابی ورزشی می‌باشد که به روش اشباع نظری چکیده کامل
    امروزه برون سپاری به عنوان یکی از استراتژی‌های مؤثر در دنیای کسب و کار شناخته شده است. هدف از انجام پژوهش حاضر، طراحی مدل برون‌سپاری فعالیت‌های بازاریابی باشگاه‌های ورزشی است.جامعه مورد پژوهش در بخش کیفی شامل 23 خبره در حوزه بازاریابی ورزشی می‌باشد که به روش اشباع نظری انتخاب گردید. محقق با مصاحبه نیمه ساختار یافته با خبرگان مدیریت دولتی و مدیریت ورزشی، به روش تحلیل کیفی و روش دلفی به شناسایی مؤلفه‌ها و طراحی مدل برون‌سپاری فعالیت‌های بازاریابی باشگاه‌های ورزشی پرداخت.جامعه آماری در بخش کمی آماری شامل کلیه کارکنان باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر کشور (320 نفر) بوده که با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه کرجسی و مورگان، تعداد 175 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در بخش کیفی آن الگوی جامعی برای برون‌سپاری فعالیت‌های بازاریابی باشگاه‌های ورزشی طراحی شد. در بخش کمی با روش مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار Smart PLS، روابط بین عناصر و مؤلفه‌های الگوی حاضر در معرض آزمون کمّی قرار گرفت. بر اساس یافته‌های پژوهش حاضر، برون‌سپاری فعالیت‌های بازاریابی باشگاه‌های ورزشی به ترتیب اهمیت، شامل سرعت بازاریابی، کنترل مدیریت، کنترل قابلیت‌های کلیدی، برنامه‌ریزی مقدماتی، تأثیرات محیطی، تقویت بازاریابی، عملکرد باشگاه، افزایش کیفیت خدمات، کاهش هزینه‌ها و تجزیه و تحلیل استراتژیک بود. نتایج پژوهش می‌تواند برای برنامه ریزی و ارائه راهکارهای مرتبط با فعالیت‌های بازاریابی باشگاه‌های ورزشی در ارتباط با برون سپاری مورد توجه قرار گیرد. پرونده مقاله