فهرست مقالات Maryam Nooraei Abadeh


  • مقاله

    1 - مدل‌سازی عوامل مؤثر بر سردرگمی مشتریان زن در انتخاب فروشگاه های خرده فروشی
    مهندسی مدیریت نوین , شماره 5 , سال 9 , زمستان 1402
    امروزه مرکز خرید دیگر مکانی برای اهداف معامله نیست که مشتریان در صورت نیاز به یک کالا یا خدمت، به آن‌ مراجعه کنند، بلکه مکانی برای اهداف اجتماعی است. از طرفی روند رو به رشد فروشگاه های خرده‌فروشی موجب فشار عظیم بر مصرف‌کنندگان در انتخاب ‌شده است. خریداران اگر یک محیط اج چکیده کامل
    امروزه مرکز خرید دیگر مکانی برای اهداف معامله نیست که مشتریان در صورت نیاز به یک کالا یا خدمت، به آن‌ مراجعه کنند، بلکه مکانی برای اهداف اجتماعی است. از طرفی روند رو به رشد فروشگاه های خرده‌فروشی موجب فشار عظیم بر مصرف‌کنندگان در انتخاب ‌شده است. خریداران اگر یک محیط اجتماعی را به‌عنوان محیطی بسیار تحریک کننده یا نامناسب درک کنند، ممکن است سردرگم شوند. هدف از پژوهش حاضر مدل‌سازی عوامل مؤثر بر سردرگمی مشتریان زن در انتخاب فروشگاه‌های خرده‌فروشی است. برای انتخاب ویژگی‌هایی که بیشترین ارتباط را با متغیرهای هدف داشته و می‌توانند بهترین عملکرد را در پیش‌بینی و تفسیرمدل ارائه دهند، از انتخاب ویژگی با استفاده از شبکه عصبی‌ استفاده شده است. رویکرد پیشنهادی در ابتدا با کاهش ابعاد فضای مسئله از طریق آموزش یک نوع شبکه‌های عصبی چند لایه، پیچیدگی محاسباتی را در حل مشکل طراحی کاهش می‌دهد. 7 عامل از عوامل مؤثر بر سردرگمی مشتریان براساس این مدل شبکه عصبی استخراج، در 5 سطح با استفاده از مدل یابی ساختاری تفسیری طبقه‌بندی شدند و مدل مرتبط با آن ترسیم گردید. در این دسته‌بندی متغیرهای تنوع زیاد برندهای فروشگاهی، برنامه‌های وفاداری و تجمع فروشگاه‌ها در یک موقعیت مکانی، بیشترین قدرت نفوذ (تأثیرگذاری) و ریسک ادراک‌شده، فاکتورهای فردی و جمعیت‌شناسی و آهنگ اطلاعات بیشترین وابستگی (تأثیرپذیری) را نشان می‌دهند و متغیر فاکتور فردی تنها متغیری است که رابطه دوطرفه با سایر متغیرها دارد. پرونده مقاله