The Role of the National Media (TV) on the Culture of Entrepreneurship among the Youth in Gorgan City
محورهای موضوعی :علیرضا اسماعیلی 1 , مریم ساریخانی 2
1 - Azadshahr branch
2 - Ghoochan branch
کلید واژه: culture, development, entrepreneurship, Mass Media, Gorgan city, National media (Television),
چکیده مقاله :
This study examines the role of national media (TV) on the development of entrepreneurial citizens in Gorgan. The survey research method is analytical type. The population among the youth of Gorgan(sample size) were 400. The data tool (questionnaire) were analyzed using SPSS software. To evaluate the hypotheses, descriptive and inferential statistics were used. The finding confirms the opinion that the national media (TV) is a factor affecting the development of entrepreneurial culture.
هدف پژوهش حاضر بررسی نقش رسانه ملی (تلویزیون) بر توسعه فرهنگ کارآفرینی جوانان، شهر گرگان میباشد. روش تحقیق این پژوهش پیمایشی، از نوع تحلیلی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه جوانان شهر گرگان است، روش نمونهگیری طبقهای و حجم نمونه 400 نفر از جوانان گرگان میباشد و دادهها از طریق ابزار اصلی (پرسشنامه) با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. به منظور بررسی فرضیات تحقیق از شاخصهای آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. یافتههای پژوهش مؤید این عقیده است که رسانه ملی (تلویزیون) عامل مؤثری بر توسعه فرهنگ کارآفرینی محسوب میشود.