بررسی نقش رسانه ملی (تلویزیون) در توسعه فرهنگ کارآفرینی در بین جوانان (مطالعه موردی: شهرگرگان)
Subject Areas : Sociological Studies of Youthعلیرضا اسماعیلی 1 , مریم ساریخانی 2
1 - Azadshahr branch
2 - Ghoochan branch
Keywords: توسعه, فرهنگ, رسانه های جمعی, کارآفرینی, شهر گرگان, رسانه ملی (تلویزیون),
Abstract :
هدف پژوهش حاضر بررسی نقش رسانه ملی (تلویزیون) بر توسعه فرهنگ کارآفرینی جوانان، شهر گرگان میباشد. روش تحقیق این پژوهش پیمایشی، از نوع تحلیلی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه جوانان شهر گرگان است، روش نمونهگیری طبقهای و حجم نمونه 400 نفر از جوانان گرگان میباشد و دادهها از طریق ابزار اصلی (پرسشنامه) با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. به منظور بررسی فرضیات تحقیق از شاخصهای آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. یافتههای پژوهش مؤید این عقیده است که رسانه ملی (تلویزیون) عامل مؤثری بر توسعه فرهنگ کارآفرینی محسوب میشود.