Philosophy of Research in Applied Linguistics
محورهای موضوعی : language teaching
1 - Department of English, Ahar Branch, Islamic Azad University,
Ahar, Iran
کلید واژه: case study, Construct, Cultural Salience, Deductivism, Inductivism, Methodological Triangulation in Applied Linguistics, Operational Definitions,
چکیده مقاله :
The term “ philosophy of research in applied linguistics” may be considered to cover a wide range of academically and philosophically important issues that have recently begun to capture the attention of scholars in research programs in their efforts, on the one hand, to reflect upon how they have traditionally approached their scientific practices and, on the other, to reconsider and redefine their research priorities in the light of new findings and revise their methodologies and designs in the very scope of their field. Language researcher’s personal commitments and presumptions and other issues of central importance will, definitely, influence future developments in research programs in applied linguistics and possibly result in fundamental changes in the way researchers in linguistics currently view their own work as well as research priorities in general. The research topics and approaches applied in the field of philosophy of research in applied linguistics, definitely, involve various philosophical and theoretical commitments, as well as methodological preferences and practices. In the present paper, alternative beliefs about the fundamental issues of the philosophy of research in applied linguistics and the central issues in research methodologies have been discussed.
اصطلاح " فلسفه تحقیق در زبانشناسی کاربردی " طیف وسیعی از موضوعهای مهم فلسفی وتحقیقی در رابطه با زبانشناسی کاربردی را در بر می گیرد که مورد توجه ویژه پژوهشگران در زمینه تحقیق می باشند. ارزیابی رویکردهای سنتی در امر تحقیق ، مراحل انجام آن ونیاز به تجدید نظر و اتخاذ رویکردی تازه درزمینه اولویتهای بنیادی پژوهشی با عنایت به پیشرفتهای تازه در متدولوژی تحقیق ، بی تردید موضوعهای اساسی در روند کلی تحقیق در زبانشناسی کاربردی می باشند. موضوعهای تحقیقی و رویکردهای کاربردی در زمینه فلسفه تحقیق در زبانشناسی کاربردی اصولا شامل اتخاذ شیوه ها وروشهای عملی ونظری ونیز اولویتها در فرایند تحقیق می باشند. تحقیق در زبانشناسی کاربردی ، ماهیت وویژگیهای اجتماعی – فرهنگی موضوع تحقیق ، ابعاد وعمق عوامل موثر در تحقیق ، بافت کلی تحقیق ، خصوصیات شرکت کنندگان در تحقیق ، نیاز مبرم استنتاج نتایج عمیق ومعنی دار نظری و کاربردی ، فرموله کردن نتایج تحقیق ، محدودیتهای در زمینه قابلیت تعمیم وانتقال نتایج ، بی تردید مسایل مهم و بنیادی هرتحقیق وپژوهش در زبانشناسی کاربردی می باشند.
Aronoff, M. & Rees-Miller,J. (2006). The Handbook of Linguistics.Oxford: Blackwell.
Caygill, Howard. ( 1995 ). A Kant Dictionary. Oxford: Blackwell
Cook, V. and Wei, L. ( 2009). Contemporary Applied Linguistics.( Vol.I ) : Language Teaching and Learning. London: Continuum International Publishing Group.
Davies, A. &Elder,C. (2007). The Handbook of Applied Linguistics.Oxford: Blackwell.
Farhady, H. ( 1374). Research Methods in Applied Linguistics.Tehran :Payame Noor University Publications.
Kaplan, R.B. (ed.).(2002).The Oxford Handbook of Applied Linguistics.Oxford: Oxford University Press.
Klausner, N.W. & Kuntz, P.G. (1961). Philosophy : The Study of Alternative Beliefs.London: The MacMillan Co.
Lepore, E. & Smith, B.C. (2008). The Oxford Handbook of Philosophy of Language.Oxford: Oxford University Press.
Mackey, A. & Gass, S.M. (2005). Second Language Research: Methodology and Design. New Jersey: Lawrence Erlbaum Ass. Pub.
McDonough, S. ( 2002 ). Applied Linguistics in Language Education.London: Arnold.Nunan,D.(2008). Research Methods in Language Learning.Cambridge: Camb.Univ. Press.
Onions, C.T. (ed.).( 1983 ). The Oxford Dictionary of English Etymology. Oxford: Oxford University Press.
Proctor,S. (1998). Linking Philosophy & Method in the Research Process: The Case for Realism. Nurse Researcher.5,4.
Runes, D.D. (1992). The Dictionary of Philosophy. London: Peter Owen Limited.
Vossoughi, H. ( 2000 ). An Encyclopedic Dictionary of Teaching E.F.L. Tehran: Rahnama Publications.
Spolsky, B. & Hult, F.M. (2008). The Handbook of Educational Linguistics. Oxford: Blackwell.
Stroll,A. & Popkin,H. ( 1961). Introduction to Philosophy. New York: Holt, Rinehart & Winston, Inc.
The Compact Edition of The Oxford English Dictionary (Complete Text Reproduced Micrographically ). ( 1984 ). Oxford : Oxford University Publications.