The Effect of Dialogue Journal Writing on EFL Students' Writing Skill
محورهای موضوعی : language teaching
1 - Islamic Azad University, Hamedan Branch
کلید واژه: writing skill, Dialogue Journals, EFL Student,
چکیده مقاله :
Despite the role writing plays in learning a foreign language, many students do not show much interest in taking an active part in writing classes (Myint, 1997). Thus different activities have been proposed to motivate students to write one of which is dialogue journal writing, and the present work tries to investigate the possible effect(s) of such activity on writing ability of a group of English students at Islamic Azad University- Hamedan branch. To do this, 50 students obtaining 1 and 2 on the TWE scale on the structure section of a TOEFL test were selected and randomly assigned to experimental and control groups. After some introductory sessions, the students were asked to write paragraphs on a weekly schedule and hand them in to be corrected. In the experimental group the students were, furthermore, asked to keep journals and hand them in. After 4 months, the students in both groups took part in a writing exam in which they had to write two paragraphs on the topics given. The comparison of the means at p
علیرغم نقش عهده مهارت نوشتاری در یاد گیری زبان خارجه بسیاری از دانشجویان بدلایل مختلف علاقه زیادی به شرکت فعال در کلاسهای نوشتاری از خود نشان نمی دهند (مینت ،1997) .از اینرو فعالیتهای مختلفی جهت علاقمند کردن دانشجویان به نوشتن پیشنهاد شده است که یکی از آنها نوشتن یادداشتهای روزانه می باشد و تحقیق حاضر می کوشد تاثیر این کار را بر مهارت نوشتاری گروهی از دانشجویان زبان انگلیسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان بررسی نماید. در این راستا پنجاه نفر از دانشجویانی که در امتحان بخش نوشتار ی آزمون تافل بر اساس معیارTWEنمره 1و2 کسب کرده بودند به طور تصادفی درقالب دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. پس از آموزش اصول پاراگراف نویسی از دانشجویان خواسته شد هر هفته پاراگرافی را با موضوع مشخص نوشته، جهت تصحیح به مدرس خود تحویل دهند . اما از دانشجویان در گروه آزمایش خواسته شد علاوه بر نوشتن پاراگراف، فعالیتهای روزانه خودرا هم یادداشت وبه مدرس مربوط تحویل دهند. پس از یک دوره چهار ماهه آزمودنیها در هر دو گروه در امتحان پایان دوره شرکت کردند که در آن بایستی دو پاراگراف می نوشتند. مقایسه میانگینهای بدست آمده در سطح اطمینان p
Auerbach, E. (1999, December). The power of writing, the writing of power: Approaches to adult ESOL writing instruction. Focus on Basics, 3(D), 1-6.
Bello, T. (1997). Improving ESL learners' writing skills. ERIC Digest. Washington, DC: National Clearinghouse for ESL Literacy Education. (ED No. 409 746).
Benson,M. & Heidish, S. (1995). Using Computer in ESL writing classroom. TESOL Quarterly 29: 431-49.
Casson,A.(1996). SAT II Writing: preparation guide, Cliffs Notes,Inc.
Isserlis, J. (1996). Dialogue journal writing as part of a learner-centered curriculum. In J.K. Peyton & J.Staton (Eds.), Writing our lives: Reflections on dialogue journal writing with adults learning English (pp. 57-62). Washington, DC and McHenry, IL: Center for Applied Linguistics and Delta Systems.
Lockwood, T. & Ross, B. (2002).Diaries and journals. Writing Focus. 61 Gainsborough Road, Felixstowe, Suffolk IP11 7HS England
Myint .K. Myo. (1997). Make writing fun: ask your students to keep a diary. The English teacher : vol.1 no.1.
Peyton, J.K. (2000). Dialogue Journals: Interactive Writing to Develop Language and Literacy
National center for ESL Literacy Education.
Peyton, J.K., & Reed, L. (1990). Dialogue journal writing with nonnative English speakers: A handbook for teachers. Alexandria, VA: TESOL.
Peyton, J.K., & Staton, J. (1993). Dialogue journals in the multilingual classroom: Building language fluency and writing skills through written interaction. Norwood, NJ: Ablex.
Peyton, J.K., & Staton, J. (Eds.). (1996). Writing our lives: Reflections on dialogue journal writing with adults learning English. McHenry, IL: Delta Systems, Inc.
Phillips,D.(1996). Longman preparation for the TOEFL Test (Second ed.)Addison-Wesley Publishing Company,Inc.
Van Duzer, C., & Florez, M.C. (1999). Critical literacy for adult English language learners. ERIC Digest. Washington, DC: National Clearinghouse for ESL Literacy Education. (ED No. 441 351).
Weddel, K.S., & Van Duzer, C. (1997). Needs assessment for adult ESL learners. ERIC Digest. Washington, DC: National Clearinghouse for ESL Literacy Education. (ED No. 407 882).