Inspecting Instrument-Based Variability: Effects of Enriching Willingness to Communicate Questionnaire - A Mixed Methods Approach
محورهای موضوعی : language teaching
روح اله ملکی
1
(
دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، قزوین
)
احمد محسنی
2
(
دپارتمان زبان انگلیسی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
)
علی مالمیر
3
(
دپارتمان آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، قزوین، ایران
)
کلید واژه: willingness to communicate (WTC), role-play, Mixed Methods, Enriching,
چکیده مقاله :
The purpose of this cross-sectional mixed methods sequential explanatory study was to find out the effects of enriching McCroskey's (1992) Willingness to Communicate (WTC) questionnaire using oral-visual role-play on EFL responses from comparing the responses of 117 pre-intermediate EFL learners to this instrument before and after the enriching act. This study relates to sociolinguistic research in order to develop more authentic data collection and assessment. The quantitative results indicated no statistically significant effect in average score of the responses, and a decrease in reliability from original to the enriched one, but individual and item internal changes. Then, it followed up with 12 purposefully selected typical respondents to explore those quantitative results in verbal protocol after each administration of original and enriched WTC questionnaire that detected source of variability due to purpose, place, visualization, age, gender, and personality of the interlocutors in the role-plays. The quantitative and qualitative findings from the two phases of the study are discussed with reference to the prior research. Finally, implications and recommendations for EFL instructors, supervisors, and language assessors are provided.
هدف از پژوهش توصیفی-ترتیبی و ترکیبی حاضر این بود تا اثرات غنی کردن پرسشنامه تمایل به ارتباط برقرار کردن مکروسکی (1992) با روش از ایفای نقش صوتی-تصویری بر روی پاسخ زبانآموزان ایرانی کاوش شود. به قصد این کار، پاسخهای 117 زبان آموز سطح پیش-متوسط ایرانی به این پرسشنامه در مرحله قبل و بعد از توسعه دادن پرسشنامه، مقایسه شد.این تحقیق به تحقیق زبانی-اجتماعی مربوط بوده تا بتواند روش گرداوری دیتا و ارزشیابی واقعی را توسعه دهد. یافته های کمی نشان داد که در میانگین نمرات پاسخها، تاثیر آماری معناداری وجود نداشته، کاهش ضریب پایایی از حالت اصلی به غنی شده، ولی تغییرات درون آیتمی و شخصی مشاهده شد. سپس، در ادامه این تحقیق، با استفاده از روش هدفمندانه، با 12 پاسخدهنده برگزیده مصاحبه به عمل آمد تا در تکمیل نتایج کمی، از طریق پروتوکال کلامی در مرحله قبل و بعد از اجرای پرسشنامه اصلی و توسعه یافته، در زمینه های هدف، مکان، تصویرسازی، سن، جنسیت، و شخصیت شرکت کنندگان دانشجو در حالت ایفای نقش تحقیق به عمل آید. یافته های کمی و کیفی حاصل شده در دو فاز قبل و بعد از غنی شدن، مورد بحث قرار گرفته و با یافته های قبلی و مرتبط مقایسه شدند. درنهایت، برای مدرسان، تعلیم دهندگان، و ارزیابان زبان، کاربردها و توصیه هایی ارائه شده است.