ارزیابی عملکرد آموزشی و پژوهشی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
محورهای موضوعی : علوم تربیتی
1 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج. دکترای تخصصی
کلید واژه: اعضای هیأت علمی, عملکرد آموزشی, عملکرد پژوهشی,
چکیده مقاله :
ارزیابی عملکرد آموزشی و پژوهشی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز بود که به روش پیمایشی از نوع توصیفی اجرا گردید. جامعه آماری شامل کلیه اعضای هیأت علمی شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در سال تحصیلی90-89 که تعداد آنها 995 نفر بوده است. و حجم نمونه آماری 275 نفر براساس جدول مورگان انتخاب شد .ابزار اندازه گیری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته که براساس آئین نامه جدیدارتقای اعضای هیات علمی تنظیم گردید. نتایج نشان داد که، عملکرد اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در زمینه های،تدوین مقاله، پایان نامه دانشجویی، رعایت نظم و انضباط درسی و شئونات آموزشی، کیفیت تدریس، کمیت تدریس، تألیف کتب درسی، کاربرد روش های نوین تدریس، بیشتر از حداقل امتیازات درنظرگرفته شده براساس آئین نامه جدیدا رتقای اعضای هیات علمی است. و در زمینه های عملکرد تولید دانش فنی، اختراع، اکتشاف و کسب رتبه در جشنواره های ملی، ارائه طرحهای پژوهشی، ارزیابی، داوری مقالات و فعالیتهای پژوهشی، ترجمه کتاب، تصحیح انتقادی کتاب، تجدید چاپ کتاب کمتر از حداقل امتیازات درنظرگرفته شده براساس آئین نامه جدیدارتقای اعضای هیات علمی است .
This research is intended to evaluate the teaching and researching performance of the faculty members of Islamic Azad University-Central Tehran Branch.The descriptive- survey method was used as research method.The Statistical population includes all faculty members of Islamic Azad University-Central Tehran Branch at the academic year of 1389-90 which was about 995 persons.A sample size of 275 people were selected by Morgan, Daryle W., Determining Sample Size.The study instrument of measuring data was a questionnaire that formulated by faculty members’ Promotion Regulations. The results indicate that the performance of faculty members of Islamic Azad University-Central Tehran Branch in writing papers, Student Theses, observing respected academic discipline and educational values, teaching quality,teaching quantity, compiling textbooks, application of new methods of teaching is more than the minimum privileges of the new regulations designed to promote faculty members,and performance in the areas of technology, innovation, exploration and acquiring national festivals’ rank, presentations of research projects,evaluation, , arbitration of articles and researches,book translation, critical edition of the book and republication is less than minimum Privileges which is Considered based on the new regulations to promote faculty.