رابطه آموزشهای پیش دبستانی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
محورهای موضوعی : علوم تربیتیدکتر محمدرضا کرامتی 1 , اشرف لازمی 2 , زهرا رحمدل زاده 3
1 - استادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران
2 - کارشناس ادبیات، آموزش و پرورش تهران
3 - کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، آموزش و پرورش مشهد.
کلید واژه: پیشرفت تحصیلی, دانش آموز, علوم, فارسی, نقاشی, ریاضی, آموزش پیش دبستانی,
چکیده مقاله :
برای انجام پژوهش حاضر تعداد 100 نفر دانشآموز دختر و پسر پایه اول به صورت تصادفی از بین 10344 نفر انتخاب شدند و پرسشنامهای محقق ساخته بر روی آنان اجرا شد. ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین آموزش های پیش دبستانی با پیشرفت تحصیلی علوم (679/ 0)، فارسی (614/ 0) ، نقاشی (808/ 0) و ریاضی (524/ 0) رابطه وجود دارد. نتایج آزمون t مستقل معنی دار بودن رابطه را مورد تأیید قرار داد.
For doing this research 100 girl and boy students have been selected randomly out of 10344. The research was done through questionary. Pierson correlation coefficient showed that there is a relationship between pre-school education and educational progress in sciences. (0/679), Persian literature (0/614), painting (0/808), and mathematics (0/524). The results of independent T test confirmed this relationship.