عوامل مؤثر بر بهبود عملکرد مدیران آموزشی با مکانیزم تقویت اعتماد بین فردی
محورهای موضوعی : مدیریت آموزشیحسن کوچک زاده 1 , صابر خندان علمداری 2 , محمدمهدی موحدی 3
1 - دانشجوی گروه مدیریت ، واحد رودهن ، دانشگاه ازاد اسلامی ،رودهن ،ایران.
2 - گروه مدیریت ، واحد رودهن ، دانشگاه ازاد اسلامی ،رودهن ،ایران.(نویسنده مسئول)
3 - گروه مدیریت ، واحد فیروزکوه، دانشگاه ازاد اسلامی ،فیروزکوه ،ایران.
کلید واژه: عملکرد, اعتماد, اعتماد سازمانی, اعتماد بین فردی, عملکرد مدیریت آموزشی,
چکیده مقاله :
هدف این پژوهش شاسایی عوامل مؤثر بر بهبود عملکرد مدیران آموزشی با مکانیزم تقویت اعتماد بین فردی است. روش پژوهش از نوع پدیدارشناسی و جامعه ی پژوهش حاضر شامل اساتید و خبرگان دانشگاهی و همچنین خبرگان و مدیران آموزشی ارشد شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) انتخاب گردیده است. همچنین در این تحقیق با استفاده از روش هدفمند قضاوتی، از نظرات پانزده نفر خبره استفاده شده است لذا برای شناسایی عوامل مؤثر بر بهبود عملکرد مدیران آموزشی با مکانیزم تقویت اعتماد بین فردی از ابزار مصاحبه نیمهساختار در آن مجموعه استفاده گردیده است.که با استفاده از روش تحلیل تم (مضمون) دادهها تحلیل و نتایج نشان داد که عوامل مؤثر بر بهبود عملکرد مدیران آموزشی با مکانیزم تقویت اعتماد بین فردی عبارتند از: برنامهریزی مبتنی بر تقویت اعتماد بین فردی؛ سازماندهی مبتنی بر تقویت اعتماد بین فردی؛ رهبری مبتنی بر اعتماد بین فردی؛ و کنترل مبتنی بر تقویت اعتماد بین فردی می باشد.
The purpose of this research is to determine the effective factors on improving the performance of educational managers with the mechanism of strengthening interpersonal trust. The research method is phenomenology and the current research community includes university professors and experts as well as experts and senior educational managers of Iran Milk Industries Company (Pegah). Also, in this research, by using the purposeful method of judgment, the opinions of fifteen experts have been used, therefore, in order to identify the effective factors on improving the performance of educational managers with the mechanism of strengthening interpersonal trust, a semi-structured interview tool has been used in that collection. Using the theme analysis method, data analysis and results showed that the effective factors on improving the performance of educational managers with the mechanism of strengthening interpersonal trust are: planning based on strengthening interpersonal trust; organization based on strengthening interpersonal trust; leadership based on interpersonal trust; And control is based on strengthening interpersonal trust.
_||_