رباتهای کمکی آموزشی و کلاس های درس هوشمند (استفاده از هوش مصنوعی در آموزش و پرورش)
محورهای موضوعی : علوم تربیتی
1 - عضو هیأت علمی. دانشگاه آزاد
2 - علوم تربیتی، برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
کلید واژه: هوش مصنوعی, آموزش و پرورش, ربات های کمکی, کلاس های درس هوشمند,
چکیده مقاله :
هدف از پژوهش حاضر استفاده از هوش مصنوعی در آموزش و پرورش به وسیله ربات های کمک آموزشی و محیط یادگیری هوشمند است. در حال حاضر AIED (هوش مصنوعی در آموزش ) به اندازه کافی رشد یافته و به طور عمده از طریق کامپیوترها و پدها با دانش آموزان و معلمان به شیوههای جدید ارتباط برقرارکرده و به آن ها کمک می کند تا روشهای یاددهی و یادگیری را به طور موثرتر در کلاس درس اجرا نمایند . این مطالعه براستفاده از فناوری به شکل هوش مصنوعی (AI) و ربات های کمکی در آموزش تمرکز دارد.. آینده نوید ایجاد تکنولوژیهای طراحیشده به طور خاص برای یادگیری و آموزش با ترکیب قدرت AIED با پیشرفت در زمینه رباتیک و افزایش استفاده از دستگاههای حسگر برای نظارت بر محیط اطراف و اقدامات ما را میدهد. در این مقاله فرض بر این است که مدارس ( به عنوان مثال، جایی که کودکان برای یادگیری گرد هم میآیند) در ۲۵ سال آینده با هوش مصنوعی و رباتیک اداره می شوند و معلمان به نظارت و ترویج یادگیری در میان دانش آموزان ادامه می دهند. پیشنهاد میشود که در کلاسهای درس فردا، روباتهای آموزشی به معلمان کمک کنند و نمونههایی از کارهای فعلی در زمینه روباتیک را ارائه دهند. همچنین کلاسهای درس هوشمندی که از حسگرها برای حمایت از یادگیری استفاده میکنند با برنامه های AIED به کار گرفته شوند، میتوانند روشهای جدید تدریس را در کلاس اجرا نمایند.
The purpose of the current research is to use artificial intelligence in education by means of educational aid robots and intelligent learning environment. Currently, AIED (Artificial Intelligence in Education) has grown enough and mainly communicates with students and teachers in new ways through computers and pads and helps them to teach and learn more effectively. Perform in the classroom. This study focuses on the use of technology in the form of artificial intelligence (AI) and assistive robots in education. The future holds the promise of creating technologies specifically designed for learning and teaching by combining the power of AIED with advances in robotics and the increasing use of sensor devices for It monitors our surroundings and our actions. This paper assumes that schools (i.e., where children come together to learn) will be run by artificial intelligence and robotics in the next 25 years, with teachers continuing to monitor and promote learning among students. give It is suggested that in the classrooms of tomorrow, educational robots will help teachers and provide examples of current work in the field of robotics. Also, smart classrooms that use sensors to support learning, implemented with AIED programs, can implement new teaching methods in the classroom.