آسیب شناسی برنامه درسی زبان انگلیسی مقطع متوسطه
محورهای موضوعی : روانشناسی و مشاوره
سمیرا بکان
1
(
دانش آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، کرج، ایران
)
وحیده علیپور
2
(
استادیار برنامه ریزی درسی دانشگاه پیام نور تهران، تهران، ایران
)
ایرج ساعی ارسی
3
(
استادیارجامعه شناسی، گروه علوم اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، ابهر، ایران
)
کلید واژه: مقطع متوسطه, کلیدواژگان:زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه, برنامه درسی زبان انگلیسی,
چکیده مقاله :
هدفاصلیاینپژوهشآسیبشناسیبرنامهدرسیزبانانگلیسیمقطعمتوسطهبراساسمدلوینشتینوفانتینیازدیدگاهدبیرانشهرکرجمیباشد.راهبرداصلیتحقیقدراینپژوهش،کیفیاست.برایگردآوریدادههاازروشمصاحبهیساختارنیافتهاستفادهشدهاست.جامعهیموردبررسیدراینپژوهششاملکلیهیدبیرانانگلیسیزنومردشهرکرجمیباشد.تعدادافرادنمونهبامعیلراشباعنظریتعیینگردید.کهبعدازمصاحبهبا25دبیرمصاحبهبهحداشباعرسید.یافتههایحاصلازتجزیهوتحلیلدادهها،شاملتئوریزمینهایاستکهبرطبقآنآسیبهایبرنامهیدرسیزبانانگلیسیمقطعمتوسطهاز این قرار میباشد:قدیمیبودنکتابهایزبانخارجه،مطلوبنبودنمحتوایکتابزبانخارجه،عدمتمرکزبرنامهیدرسیبرمهارتهایچهارگانهزبانخارجه،مجربنبودندبیرانزبانخارجهوعدمتسلطآنهابرروشهاینوینومؤثرتدریس،محتوایمبنیبرگرامر،تکیهبرمحیطمبتنیبرمتن،دانشآموزانبیعلاقهوبیانگیزهدریادگیریزبانخارجه،تألیفکتاببرمبنایروشترجمهیدستوریدرعوضتألیفبرمبنای یادگیریازطریقمحاورهومکالمهمیباشدکلیدواژگان:زبانانگلیسیبهعنوانزبانخارجه،مقطعمتوسطه،برنامهدرسیزبانانگلیسی