آسیب شناسی برنامه درسی زبان انگلیسی مقطع متوسطه
الموضوعات :سمیرا بکان 1 , وحیده علیپور 2 , ایرج ساعی ارسی 3
1 - دانش آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، کرج، ایران
2 - استادیار برنامه ریزی درسی دانشگاه پیام نور تهران، تهران، ایران
3 - استادیارجامعه شناسی، گروه علوم اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، ابهر، ایران
الکلمات المفتاحية: مقطع متوسطه, کلیدواژگان:زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه, برنامه درسی زبان انگلیسی,
ملخص المقالة :
هدفاصلیاینپژوهشآسیبشناسیبرنامهدرسیزبانانگلیسیمقطعمتوسطهبراساسمدلوینشتینوفانتینیازدیدگاهدبیرانشهرکرجمیباشد.راهبرداصلیتحقیقدراینپژوهش،کیفیاست.برایگردآوریدادههاازروشمصاحبهیساختارنیافتهاستفادهشدهاست.جامعهیموردبررسیدراینپژوهششاملکلیهیدبیرانانگلیسیزنومردشهرکرجمیباشد.تعدادافرادنمونهبامعیلراشباعنظریتعیینگردید.کهبعدازمصاحبهبا25دبیرمصاحبهبهحداشباعرسید.یافتههایحاصلازتجزیهوتحلیلدادهها،شاملتئوریزمینهایاستکهبرطبقآنآسیبهایبرنامهیدرسیزبانانگلیسیمقطعمتوسطهاز این قرار میباشد:قدیمیبودنکتابهایزبانخارجه،مطلوبنبودنمحتوایکتابزبانخارجه،عدمتمرکزبرنامهیدرسیبرمهارتهایچهارگانهزبانخارجه،مجربنبودندبیرانزبانخارجهوعدمتسلطآنهابرروشهاینوینومؤثرتدریس،محتوایمبنیبرگرامر،تکیهبرمحیطمبتنیبرمتن،دانشآموزانبیعلاقهوبیانگیزهدریادگیریزبانخارجه،تألیفکتاببرمبنایروشترجمهیدستوریدرعوضتألیفبرمبنای یادگیریازطریقمحاورهومکالمهمیباشدکلیدواژگان:زبانانگلیسیبهعنوانزبانخارجه،مقطعمتوسطه،برنامهدرسیزبانانگلیسی