تأثیر ترفیعات در بازاریابی پیوندی بر تصمیم خرید مصرف کننده
محورهای موضوعی : مدیریتدکتر آنژلا عاملی 1 , آتنا راه حق 2
1 - angelaameli@yahoo.com . ١ . استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، دانشکده مدیریت و علوم اجتماعی
2 - کارشناس ارشد، رشته مدیریت بازرگانی- گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، دانشکده مدیریت و علوم اجتماعی.
کلید واژه: رفتار مصرف کننده, آمیخته بازاریابی اجتماعی, مسئولیت اجتماعی شرکتها, کلید واژه: بازاریابی پیوندی,
چکیده مقاله :
چکیده:مطالعه حاضر بررسی تأثیرترفیعات در بازاریابی پیوندی 3بر تصمیم خرید مصرف کننده می باشد. ازجمله انگیزه های اصلی برای تحقیق حاضر که به ساخت مدل مفهومی پژوهش هم کمک کرد، بررسیچگونگی تأثیرمتغیرهای زیر مجموعه ترفیعات بر تصمیم خرید مصرف کننده است.از دیگر دلایلی کهاهمیت انجام این تحقیق را بیان می کند،پیشگامی در جهت معرفی استراتژی بازاریابی پیوندی و بیانجنبه های مختلف آن می باشد به گونه ای که قابل کاربرد عملی در سطح شرکت های بومی باشد.وواضح است که یکی از اهداف دانشگاهیان تولید دانش و بررسی استراتژی های موفق جهانی و بومیسازی آن استراتژیها جهت استفاده شرکت های بومی است.قلمروی زمانی و مکانی پژوهش به ترتیب،بهار 1393 و رستوران "هانی" می باشد.این پژوهش از نظر نوع، کاربردی و به لحاظ گردآوریاطلاعات، پیمایشی است.تعداد نمونه طبق فرمول حجم نمونۀ نامحدود 383 انتخاب و با استفاده از ابزارپرسشنامه اقدام به جمع آوری اطلاعات گردید.نتایج به دست آمده از آزمون فرضیه ها که با استفاده ازتکنیک های آمار استنباطی انجام گرفت حاکی از آن است که فروش شخصی با ضریب توافقی محاسبه0 درصد در بازاریابی علّت بر قصد خرید مصرف کننده تأثیر بسیار زیادی دارد. / شده 78کلید واژه: بازاریابی پیوندی، مسئولیت اجتماعی شرکتها، آمیخته بازاریابی اجتماعی، رفتار مصرفکننده.