• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - بررسی و تحلیل مولفه های ساختاری و زمینه ای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
        مهدی مولائی آرانی
        چکیدهسازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان سازمان متولی امور فرهنگی در خارج از کشور در انتهایسال 1374 تاسیس شد. در ابتدای تشکیل این سازمان تصور این بود که کلیه امور فرهنگی خارج ازکشور در این سازمان متمرکز و ثمربخشی کارها بسیار بالا خواهد رفت اما گذشت زمان این آرزو رام چکیده کامل
        چکیدهسازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان سازمان متولی امور فرهنگی در خارج از کشور در انتهایسال 1374 تاسیس شد. در ابتدای تشکیل این سازمان تصور این بود که کلیه امور فرهنگی خارج ازکشور در این سازمان متمرکز و ثمربخشی کارها بسیار بالا خواهد رفت اما گذشت زمان این آرزو رامحقق نکرد. اگرچه دلایل زیادی در عدم تحقق حداکثری این آرزو دخیل بوده است اما هدف اینتحقیق این است که ضمن مصاحبه با خبرگان سازمان و استفاده از اسناد موجود؛ از دریچه ابعادساختاری به این معضل بپردازد و به این سوال پاسخ دهد که ابعاد ساختاری سازمان- ساختاری ومحتوایی- تا چه میزان با اهداف و آرمان های آن در تناسب هستند. این سازمان برای بهبود نتایج وفعالیت های خود از حیث ساختاری باید به سمت کاهش تمرکز، استفاده از استراتژی فرهنگی ومحیطی و ساختار ارگانیک روی آورد. از سوی دیگر ارتقای دانش، بینش و اعتقادات اعضای سازمانمهمترین عامل در رساندن این مجموعه به آرمان های متعالی آن می باشد.کلیدواژه ها: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابعاد ساختاری، ابعاد محتوایی پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - نقش مدیران محلی در توسعه روستایی بخش مرکزی شهرستان رشت
        فرهاد براتی چیرانی سیده صدیقه حسنی مهر
        چکیدهبررسی نقش مدیران محلی در توسعه روستایی بخش مرکزی شهرستان رشت عنوان این پایاننامه می باشد. شهررشت مرکز استان گیلان است . با توجه به حجم جامعه آماری با جمعیت 56625نفر و براساس جدول مورگان تعداد 382 نمونه جهت تکمیل پرسشنامه انتخاب شده که روش نمونهگیری بصورت تصادفی ساد چکیده کامل
        چکیدهبررسی نقش مدیران محلی در توسعه روستایی بخش مرکزی شهرستان رشت عنوان این پایاننامه می باشد. شهررشت مرکز استان گیلان است . با توجه به حجم جامعه آماری با جمعیت 56625نفر و براساس جدول مورگان تعداد 382 نمونه جهت تکمیل پرسشنامه انتخاب شده که روش نمونهگیری بصورت تصادفی ساده می باشد. این تحقیق با استفاده از روش توصیفی و تحلیلی و با بهره گیریاز مطالعات کتابخانه ای، اسنادی و مشاهدات میدانی و تکمیل پرسشنامه به بررسی نقش مدیران محلیدرتوسعه روستایی بخش مرکزی شهرستان رشت پرداخت و مهمترین هدف اصلی تحقیق بررسی نقشمدیران محلی در توسعه روستایی بخش مرکزی شهرستان رشت بود.در بررسی وتحلیل نقش مدیران همه پاسخ دهندگان معتقدند که مدیر یک روستا می تواند تاثیرزیادی در توسعه آن روستا داشته وهمه پاسخ دهندگان نگرش خود را نسبت به توسعه روستایی و94 درصد ساکنین تشکیل مدیریت محلی یا وجود . لازمه وجود توسعه در روستاها بیان نموده اند. و 5دهیاری وشوراها درروستا ضروری دانسته و معتقدند نقش مدیران محلی درروستا ها جهت توسعهضروری می باشدوزمینه های ضرورت تشکیل مدیریت محلی یا وجود دهیاری و شوراها را در روستا ازنظراقتصادی، اجتماعی، فرهنگی وهمه موارد بیان نموده اند. 98 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند کهمدیران محلی در کار خود موفق بوده و از عملکرد مدیران محلی راضی می باشند. و چگونگی عملمدیران روستا در زمینه اجتماعی و فرهنگی را عالی بیان داشته و بیش از 70 درصد پاسخ دهندگاننقش مدیران محلی را در توسعه روستایی بخش مرکزی شهرستان رشت بسیارزیاد وزیاد، دانسته واظهار می دارند پیگیری مدیران درمسائل روستاییان بسیارزیاد، وزیاد بوده و بیش از 80 درصد پاسخدهندگان نقش مدیران را در توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و کالبدی روستا را بسیارزیاد وزیاد دانسته اند. ومیزان موفقیت و عملکرد مدیران را در زمینه رونق و تجارت و کسب و کار در مناطقروستایی، بازگشت مردم به روستا و جلوگیری از مهاجرت ، گسترش فعالیت های خدماتی وسایر موارددر روستا زیاد دانسته و درمجموع مشارکتشان را در توسعه روستا بسیار موثر می دانندو معتقدند کهبیشترین زمینه ها ایفای نقش مدیران اقتصادی، اجتماعی و بعد فرهنگی و فضایی کالبدی میباشد. 94.7 درصد پاسخ دهندگان معتقدند که مدیران برای مشارکت مردم در امور مختلف مردم راتشویق نموده ومعتقدند که مدیران محلی توانسته اند مشکلات موجود در بخش مرکزی را برطرفنموده ومیزان توانایی مدیران محلی درحل مشکلات موجود در بخش مرکزی بسیار زیاد و زیاد میباشد.واژگان کلیدی : مدیران محلی، توسعه روستایی، بخش مرکزی، شهرستان رشت پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - ررسی ارتباط برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی با عملکرد سازمانی (مطالعه موردی: فرمانداری های غرب استان گیلان)
        موسی رضوانی چمن زمین مریم معافی هره دشت
        چکیده:امروزه منابع انسانی عامل استراتژیک سازمان محسوب می شود برنامه ریزی استراتژیک منابعانسانی یکی از ابزارهایی است که از طریق تجزیه و تحلیل سیستماتیک ونظام مند نیازهای فعلی وآیندهمنابع انسانی برای دستیابی به اهداف سازمان مطرح است.کارائی، اثربخشی و بهبود عملکرد از مهمتر چکیده کامل
        چکیده:امروزه منابع انسانی عامل استراتژیک سازمان محسوب می شود برنامه ریزی استراتژیک منابعانسانی یکی از ابزارهایی است که از طریق تجزیه و تحلیل سیستماتیک ونظام مند نیازهای فعلی وآیندهمنابع انسانی برای دستیابی به اهداف سازمان مطرح است.کارائی، اثربخشی و بهبود عملکرد از مهمتریناهداف یک سازمان محسوب می شود و هر سازمانی سعی در تقویت این ستاده ها از طریق گوناگوندارد. پژوهشها نشان می دهد که عملکرد سازمانهایی که به برنامه ریزی استراتژیک می پردارند، بیشترو بهتر از دیگر سازمان هاست. این تحقیق به بررسی رابطه برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی درفرمانداری های غرب استان گیلان می پردازد.تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری از نوع توصیفی- همبستگیاست.جامعه آماری این تحقیق فرمانداری های غرب استان گیلان می باشد. در این تحقیق 55 نفر ازفرمانداران، معاونین، بخشداران و مسئولین اداری ومالی فرمانداری ها به عنوان نمونه آماری انتخابگردید.تحلیل های این تحقیق نشان داد که بین برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی که به ترتیبشامل استراتژی جذب، تامین و بکارگماری منابع انسانی، استراتژی حفظ و نگهداری منابع انسانی واستراتژی آموزش و پرورش منابع انسانی می باشد و عملکرد سازمانی رابطه معنی داری وجود دارد.بنابراین توجه بیشتر سازمان ها به برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی، باعث بهبود عملکرد سازمانیخواهد شد.کلید واژه ها: برنامه ریزی منابع انسانی، استراتژیک، برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی،عملکرد، عملکرد سازمانی پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        4 - بررسی تأثیر سازوکارهای حاکمیت شرکتی بر اجتناب مالیاتی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران (مورد مطالعه: هولدینگ بازرگانی)
        مرتضی محمودی دکتر سعید جبارزاده کنگرلوئی
        چکیدههدف این پژوهش بررسی تاثیر برخی ساز و کارهای حاکمیت شرکتی (استقلال هیئت مدیره،اندازه هیئت مدیره، دانش مالی هیئت مدیره، وجود سهامداران نهادی، تمرکز مالکیت و مالکیت و نفوذدولت در هیئت مدیره) بر اجتناب مالیاتی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران میباشد. برا چکیده کامل
        چکیدههدف این پژوهش بررسی تاثیر برخی ساز و کارهای حاکمیت شرکتی (استقلال هیئت مدیره،اندازه هیئت مدیره، دانش مالی هیئت مدیره، وجود سهامداران نهادی، تمرکز مالکیت و مالکیت و نفوذدولت در هیئت مدیره) بر اجتناب مالیاتی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران میباشد. برای دست یابی به اهداف پژوهش تعداد 84 شرکت در طی دوره 5 ساله از سال 1386 تا 1390جهت محاسبه متغیر ها و از نرم ،Excel مورد بررسی قرار گرفته است. در این پژوهش از نرم افزاربرای تحلیل و برآورد مدل ها و آزمون فرضیه های تحقیق استفاده شده است . نتایج SPSS افزارپژوهش نشان می دهد تاثیری معنادار بر سطح اجتناب از مالیات شرکت های پذیرفته شده در بورساوراق بهادار تهران داشته باشند. نتایج کلی این پژوهش بیانگر آن است که افزایش برخی مکانیزم هایحاکمیت شرکتی باعث کاهش سطح اجتناب مالیاتی شرکت ها می گردد.واژه گان کلیدی: سازو کارهای حاکمیت شرکتی، مالیات، اجتناب مالیاتی پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        5 - راهبری شرکتی و تامین مالی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
        دکتر وهاب رستمی معصومه یارقلی
        چکیده :هدف این پژوهش، بررسی تاثیر راهبری شرکتی بر تامین مالی در بازار سرمایه است. در این پژوهش ازشاخص ترکیبی راهبری شرکتی استفاده شده است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی بوده و ازبعد روش شناسی از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شرکت های پذیرفته شده دربورس اور چکیده کامل
        چکیده :هدف این پژوهش، بررسی تاثیر راهبری شرکتی بر تامین مالی در بازار سرمایه است. در این پژوهش ازشاخص ترکیبی راهبری شرکتی استفاده شده است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی بوده و ازبعد روش شناسی از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شرکت های پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار تهران هستند که با روش نمونه گیری حذف سیستماتیک، 81 شرکت در نمونهآماری این پژوهش قرار گرفته اند. دوره زمانی پژوهش سال های 1386 تا سال 1390 می باشد. همچنینبرای آزمون فرضیه ها از روش رگرسیون چند متغیره استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که بینقوت راهبری شرکتی و تمایل شرکت ها به استفاده از سود سهمی جهت افزایش سرمایه رابطه معن اداریوجود دارد، همچنین در صورت قوت راهبری شرکتی تمایل شرکت ها به انتشار سهام بیش از موارددیگر است. این نتایج مطابق با یافتههای مطالعات اخیر وی وک و همکاران در سال 2012 می باشد کهنشان دادند شرکت ها با سیستم نظارت قوی، تامین مالی از طریق سهام را نسبت به ایجاد بدهی ترجیحمی دهند.واژه های کلیدی: افزایش سرمایه، راهبری شرکتی، سود سهمی. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        6 - بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیکی (مطالعه موردی: بانک صادرات استان زنجان)
        مرتضی موسی خانی داود قراخانی
        چکیدهپژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیکی صورت گرفته است . اینپژوهش از نظر هدف در زمره پژوهش های کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده ها در ردیفپژوهش های توصیفی – پیمایشی قرار می گیرد. جامعه آماری این پژوهش آن دسته از مشتریان بانکصادرات ه چکیده کامل
        چکیدهپژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیکی صورت گرفته است . اینپژوهش از نظر هدف در زمره پژوهش های کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده ها در ردیفپژوهش های توصیفی – پیمایشی قرار می گیرد. جامعه آماری این پژوهش آن دسته از مشتریان بانکصادرات هستند که در این بانک حساب داشته و از خدمات بانکداری الکترونیکی استفاده کرده اند. مدلپژوهش با نمونه ای متشکل از 280 نفر از مشتریان و با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای موردسنجش قرار گرفت. تجزیه وتحلیل داده ها براساس آمار توصیفی و آمار استنباطی با استفا ده از نرممی باشد. یافته های پژوهش نشان می دهد عوامل مفید بودن، آگاهی از فواید، سهولت SPSS افزاراستفاده، امنیت، کیفیت ارتباط اینترنتی روی پذیرش بانکداری الکترونیکی موثر هستند.کلیدواژگان: بانکداری الکترونیکی ، مفید بودن، آگاهی از فواید، سهولت استفاده، امنیت، کیفیتارتباط ا ینترنتی پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        7 - بررسی رابطه بین میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات با کمال گرایی کارکنان با توجه به نقش تعدیل کننده جو سازمانی در دستگاههای اجرایی شهرستان رفسنجان
        محمد ضیاءالدینی فاطمه ابوالهادی
        چکیده:هدف این پژوهش بررسی رابطه بین میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات با کمال گراییکارکنان با توجه به نقش تعدیل کننده جو سازمانی در دستگاههای اجرایی شهر رفسنجان می باشد.اینپژوهش از نظر هدف کاربردی واز نظر ماهیت وروش توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماریتحق چکیده کامل
        چکیده:هدف این پژوهش بررسی رابطه بین میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات با کمال گراییکارکنان با توجه به نقش تعدیل کننده جو سازمانی در دستگاههای اجرایی شهر رفسنجان می باشد.اینپژوهش از نظر هدف کاربردی واز نظر ماهیت وروش توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماریتحقیق، کارکنان دستگاه های اجرائی شهر رفسنجان به تعداد 3072 نفر در سال 1392 می باشد کهنمونه اماری تحقیق با استفاده از فرمول کوکران تعداد 245 نفر محاسبه شده است و به صورت تصادفیطبقه ای انتخاب شده اند . در این تحقیق از سه پرسشنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات و کمال گراییو جو سازمانی استفاده شده است که پایایی وروایی هر سه پرسشنامه در این تحقیق تأییدشد. جهتتوصیف داده های جمع آوری شده از انواع شاخص های آماری از جمله فراوانی، انواع جداول و نمودارها استفاده شده است . جهت تعیین همبستگی و آزمون فرضیه ها از ضریب همبستگی کندال واسپیرمن استفاده شده است . نتایج تحقیق نشان داد که بین سیستم اطلاعات مدیریت با کمال گراییکارکنان رابطه معکوس وجود.دارد و بین سیستم پردازش تعاملات و اتوماسیون اداری وپشتیبانیمدیران ارشد با کمال گرایی کارکنان هیچ رابطه معنی داری وجود ندارد.. و بین فناوری اطلاعات وارتباطات با کمال گرایی با توجه به نقش تعدیل کننده جو سازمانی رابطه معنا داری وجود دارد.کلمات کلیدی: فناوری اطلاعات و ارتباطات، کمال گرایی ، جو سازمانی. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        8 - بررسی تاثیرات بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات بر توانمندسازی کارکنان مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
        جمشید صالحی صدقیانی ندا قربانی امیر مسعود کروبی
        چکیده:توسعه روزافزون ابزارهای مبتنی بر این فناوری ها و سرعت تطبیق آن با نیازمندی های انسانموجب شده تا شکل جدیدی از محیط یادگیری و تعاملی خلاق، فعال و فراگیر ایجاد شود. بر ایناساس کسب اطلاعات، بویژه اطلاعاتی که به نظر می رسند نقش محوری یا راهبردی در سازمان داشتهباشند. از چکیده کامل
        چکیده:توسعه روزافزون ابزارهای مبتنی بر این فناوری ها و سرعت تطبیق آن با نیازمندی های انسانموجب شده تا شکل جدیدی از محیط یادگیری و تعاملی خلاق، فعال و فراگیر ایجاد شود. بر ایناساس کسب اطلاعات، بویژه اطلاعاتی که به نظر می رسند نقش محوری یا راهبردی در سازمان داشتهباشند. از فناوری اطلاعات و ارتباطات می توان در جهت ارتقای کارکنان و توانمندسازی آنها استفادهکرد. به همین منظور با هدف بررسی تاثیرات به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات بر توانمندسازیکارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تحقیق حاضر، انجام شده است. در این تحقیق ابتداکاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات را مورد بررسی قرار داده و پس از اطمینان از کاربرد اثربخش آن،اثرات آن بر توانمندسازی کارکنان را بررسی شده است. به همین منظور ابتدا شاخص های مرتبط باتوانمندسازی شامل بهبود کیفیت عملکرد، استقلال و آزادی کاری، توسعه حرفه ای کارکنان، دانش وآگاهی و فرصت های شغلی شناسایی شدند. سپس با استفاده از آزمون تی به تجزیه و تحلیل دادههاپرداخته شد. یافتههای این تحقیق با توجه به سطح معنی داری در آزمون فرضیه ها، نشان می دهد کهبین فناوری اطلاعات و ارتباطات و متغیرهای توانمندسازی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.واژگان کلیدی: فناوری اطلاعات و ارتباطات، توانمندسازی، ارتقای کارکنان. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        9 - ارزیابی شایستگی های مدیران ارشد و میانی بیمارستان بوعلی سینا خرمدره با استفاده از مدل 360 درجه
        دکتر امیر اشکان نصیری پور دکتر خلیل علیمحمد زاده دکتر سید مجتبی حسینی سیده زینب احمدی
        چکیدهمقدمه: چنانچه در رأس سازمانها، مدیران کارآمد، شایسته، ماهر و با تجربه قرار گیرند، موفقیتسازمانها در رسیدن به اهداف خود تضمین خواهد شد. در این راستا استفاده از مدل بازخورد 360درجه مدلی برای ارزیابی شایستگی مدیران باعث می شود تا ادراکات فرد از توانایی و شایستگی هایشب چکیده کامل
        چکیدهمقدمه: چنانچه در رأس سازمانها، مدیران کارآمد، شایسته، ماهر و با تجربه قرار گیرند، موفقیتسازمانها در رسیدن به اهداف خود تضمین خواهد شد. در این راستا استفاده از مدل بازخورد 360درجه مدلی برای ارزیابی شایستگی مدیران باعث می شود تا ادراکات فرد از توانایی و شایستگی هایشبه واقعیت نزدیک تر شود و بر نقاط ضعف و قوت خود بهتر واقف شوند.روش پژوهش: برای انجام این پژوهش مقطعی و توصیفی از پرسشنامه استاندارد شرکت ار.ای.برواناستفاده شد که پس از تایید پایایی بین مدیران ارشد و میانی بیمارستان بوعلی سینا خرمدره توزیعشد. تجزیه و تحلیل داده های پژوهش با استفاده از آمار توصیفی، آزمون آنالیز و واریانس صورت گرفت.یافته ها و نتایج: یافته ها نشان داد که از دیدگاه مافوق، مدیران در زمینه کارتیمی و در زمینه مدیریتمنابع انسانی به ترتیب دارای بیشترین و کمترین توانایی هستند. . از دیدگاه مدیر، آنها در زمینهکارتیمی و در زمینه کنترل به ترتیب دارای بیشترین و کمترین توانایی هستند. از دیدگاه همتایان،مدیران در زمینه رهبری و در زمینه کنترل به ترتیب دارای بیشترین و کمترین توانایی هستند. ازدیدگاه زیر مجموعه، مدیران در زمینه رهبری و در زمینه کنترل به ترتیب دارای بیشترین و کمترینتوانایی هستند. باتوجه به نتایج آزمون آماری آنالیز واریانس اختلاف معناداری در تمامی شایستگی هایبا نتایج ارزیابی مافوق، نتایج ارزیابی خود مدیر اصلی به جز شایستگی مدیریت منابع انسانی میانوجود دارد. با توجه به نتایج به دست آمده، مدیران (p< همتایان و زیر مجموعه در سطح ( 0.05بیمارستان مورد مطالعه در زمینه مهارت کنترل دارای توانایی کمتری هستند. با توجه به اهمیت مسئلهکنترل در فرآیندهای بیمارستانی، باید برنامه ریزی جامع در مورد آموزش مهارت ها در این زمینهانجام شود.واژه های کلیدی: ارزیابی، شایستگی مدیران، بیمارستان، بازخورد 360 درجه پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        10 - تأثیر ترفیعات در بازاریابی پیوندی بر تصمیم خرید مصرف کننده
        دکتر آنژلا عاملی آتنا راه حق
        چکیده:مطالعه حاضر بررسی تأثیرترفیعات در بازاریابی پیوندی 3بر تصمیم خرید مصرف کننده می باشد. ازجمله انگیزه های اصلی برای تحقیق حاضر که به ساخت مدل مفهومی پژوهش هم کمک کرد، بررسیچگونگی تأثیرمتغیرهای زیر مجموعه ترفیعات بر تصمیم خرید مصرف کننده است.از دیگر دلایلی کهاهمیت ان چکیده کامل
        چکیده:مطالعه حاضر بررسی تأثیرترفیعات در بازاریابی پیوندی 3بر تصمیم خرید مصرف کننده می باشد. ازجمله انگیزه های اصلی برای تحقیق حاضر که به ساخت مدل مفهومی پژوهش هم کمک کرد، بررسیچگونگی تأثیرمتغیرهای زیر مجموعه ترفیعات بر تصمیم خرید مصرف کننده است.از دیگر دلایلی کهاهمیت انجام این تحقیق را بیان می کند،پیشگامی در جهت معرفی استراتژی بازاریابی پیوندی و بیانجنبه های مختلف آن می باشد به گونه ای که قابل کاربرد عملی در سطح شرکت های بومی باشد.وواضح است که یکی از اهداف دانشگاهیان تولید دانش و بررسی استراتژی های موفق جهانی و بومیسازی آن استراتژیها جهت استفاده شرکت های بومی است.قلمروی زمانی و مکانی پژوهش به ترتیب،بهار 1393 و رستوران "هانی" می باشد.این پژوهش از نظر نوع، کاربردی و به لحاظ گردآوریاطلاعات، پیمایشی است.تعداد نمونه طبق فرمول حجم نمونۀ نامحدود 383 انتخاب و با استفاده از ابزارپرسشنامه اقدام به جمع آوری اطلاعات گردید.نتایج به دست آمده از آزمون فرضیه ها که با استفاده ازتکنیک های آمار استنباطی انجام گرفت حاکی از آن است که فروش شخصی با ضریب توافقی محاسبه0 درصد در بازاریابی علّت بر قصد خرید مصرف کننده تأثیر بسیار زیادی دارد. / شده 78کلید واژه: بازاریابی پیوندی، مسئولیت اجتماعی شرکتها، آمیخته بازاریابی اجتماعی، رفتار مصرفکننده. پرونده مقاله