بررسی رابطه بین میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات با کمال گرایی کارکنان با توجه به نقش تعدیل کننده جو سازمانی در دستگاههای اجرایی شهرستان رفسنجان
محورهای موضوعی : مدیریتمحمد ضیاءالدینی 1 , فاطمه ابوالهادی 2
1 - استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان
2 - دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان
کلید واژه: کمال گرایی, جو سازمانی, کلمات کلیدی: فناوری اطلاعات و ارتباطات,
چکیده مقاله :
چکیده:هدف این پژوهش بررسی رابطه بین میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات با کمال گراییکارکنان با توجه به نقش تعدیل کننده جو سازمانی در دستگاههای اجرایی شهر رفسنجان می باشد.اینپژوهش از نظر هدف کاربردی واز نظر ماهیت وروش توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماریتحقیق، کارکنان دستگاه های اجرائی شهر رفسنجان به تعداد 3072 نفر در سال 1392 می باشد کهنمونه اماری تحقیق با استفاده از فرمول کوکران تعداد 245 نفر محاسبه شده است و به صورت تصادفیطبقه ای انتخاب شده اند . در این تحقیق از سه پرسشنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات و کمال گراییو جو سازمانی استفاده شده است که پایایی وروایی هر سه پرسشنامه در این تحقیق تأییدشد. جهتتوصیف داده های جمع آوری شده از انواع شاخص های آماری از جمله فراوانی، انواع جداول و نمودارها استفاده شده است . جهت تعیین همبستگی و آزمون فرضیه ها از ضریب همبستگی کندال واسپیرمن استفاده شده است . نتایج تحقیق نشان داد که بین سیستم اطلاعات مدیریت با کمال گراییکارکنان رابطه معکوس وجود.دارد و بین سیستم پردازش تعاملات و اتوماسیون اداری وپشتیبانیمدیران ارشد با کمال گرایی کارکنان هیچ رابطه معنی داری وجود ندارد.. و بین فناوری اطلاعات وارتباطات با کمال گرایی با توجه به نقش تعدیل کننده جو سازمانی رابطه معنا داری وجود دارد.کلمات کلیدی: فناوری اطلاعات و ارتباطات، کمال گرایی ، جو سازمانی.