بررسی اثر دما بر روی رفتار ارتعاشی کاور کلاچ خودروی سواری
محورهای موضوعی : دینامیک خودروکاظم رضاکاشی زاده 1 , سارا علی پناه کیوی 2
1 - مدرس دانشگاه
2 - دانشجوی کارشناسی
کلید واژه: فرکانس طبیعی, کاور کلاچ, رفتار ارتعاشی, اثر دما, خودروی سواری, پژو 405,
چکیده مقاله :
در مقاله حاضر، هدف اصلی تعیین فرکانس های طبیعی و نیز شکل مودهای کاور کلاچ خودروی سواری پژو 405 بوده و در نهایت بررسی میزان اثر دما بر روی رفتار ارتعاشی خودرو در مقایسه با حالت عملکردی آن می باشد. بدین منظور از نرم افزار ورک بنچ انسیس برای شبیه سازی المان محدود کاور کلاچ خودرو استفاده شده است. دوازده فرکانس طبیعی اول به همراه شکل مود متناظر با آن در دمای محیط بدست آمده است. سپس به منظور بررسی اثر دما بر روی رفتار ارتعاشی کاور کلاچ، دوازده فرکانس طبیعی سیستم در دماهای کاری مختلف (تا 300 درجه) بدست آمده و با یکدیگر مقایسه شده است.
In the present paper, the main purpose is determining of the natural frequencies and mode shapes of cover clutch of Peugeot 405. Finally, investigated effect of temperature on the vibration behavior of cover clutch by using ANSYS Workbench software. Thus, obtained first twelve natural frequencies and its mode shapes at room temperature. After that calculated first twelve natural frequencies of cover clutch at different temperatures (maximum 300C) and computed with each other.the maximum word of my abstract is 72 words. please accept it.