طراحی الگوی بلوغ مدیریت منابع انسانی سبز در مناطق درجه یک شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران
محورهای موضوعی : تعالی منابع انسانیهادی افراسیابی 1 , ملیکه بهشتی فر 2 , محمد ضیاالدینی 3
1 - معاون
2 - دانشیار گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان
3 - گروه مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان، رفسنجان، ایران
کلید واژه: ٬ شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران, مدیریت منابع انسانی سبز٬, بلوغ ٬ توسعه پایدار,
چکیده مقاله :
هدف از این مطالعه، طراحی الگوی بلوغ مدیریت منابع انسانی سبز در مناطق درجه یک شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران بود. این پژوهش از دیدگاه هدف، توسعه ای بوده و از نظر راهبرد و روش ، تحقیقی کیفی از نوع داده بنیاد است. در این بخش از طریق مصاحبه با 13نفر کارشناسان منابع انسانی و مدیران و کارشناسان صاحب نظر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی انجام گرفت . داده های این پژوهش از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته باز بوده و از مصاحبه 10 مفهوم جدیدی عاید نگردید که در جهت اطمینان از اشباع نظری 3 مصاحبه دیگر انجام گردید. در مرحله کد گذاری باز و محوری 21 مقوله و 128 مفهوم تشخیص و پیوند میان این مقوله ها مشخص شده است. در نتایج پژوهش ضمن شناخت شرایط علی٬ مداخله گر٬ زمینه ای ٬ پدیده محوری٬راهبردها و پیامد ها منجر به شکل گیری مدل پارادایمی گردیده است.
The purpose of this study was to design a pattern of maturity of green human resources in the first class areas of the National Petroleum Products Distribution Company. This research is developmental in terms of purpose and qualitative research in terms of strategy and method. In this section, interviews were conducted with 13 human resources experts and managers and experts of the National Petroleum Products Distribution Company. The data of this study were open through semi-structured interviews and 10 new concepts were not obtained from the interview, which was conducted to ensure the theoretical saturation of the other 3 interviews. In the open and axial coding stage, 21 categories and 128 concepts of recognition and connection between these categories have been identified. In the research results, while recognizing the conditions against the interventionist, the context, the central phenomenon, the strategies and the consequences have led to the formation of a paradigm model
_||_