روش شناسی میزان ارتباط بین مدیریت استراتژیک فرهنگی با مولفه های هفت گانه سرمایه گذاری و اقتصاد نوآوری بر اساس نظریه داونپورت
محورهای موضوعی : دانش سرمایهگذاریمصطفی رهگذر 1 , محسن قدمی 2 , سید رضا صالحی امیری 3
1 - دانشجوی دکترای مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران.
2 - عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
3 - دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
کلید واژه: داونپورت, مدیریت استراتژیک فرهنگی, اقتصاد نوآوری,
چکیده مقاله :
هدف تحقیق حاضر، روش شناسی میزان ارتباط بین مدیریت استراتژیک فرهنگی با مولفه های هفت گانه سرمایه گذاری و اقتصاد نوآوری بر اساس نظریه داونپورت بوده است. تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع داده ها کمی است. جامعه آماری شامل کلیه صاحب نظران و اساتید حوزه مدیریت فرهنگی و علوم اقتصادی دانشگاه های شهر تهران بودند. 34 نفر از اعضای جامعه به عنوان نمونه پژوهش به صورت هدفمند انتخاب شده اند. در تحقیق حاضر به روش کتابخانه ای و میدانی به جمع آوری اطلاعات پرداخته شده است. روش گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود. برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی صوری، محتوا و سازه استفاده شده است. برای سنجش پایایی ابزار نیز پرسشنامه پس از توزیع آزمایشی، از طریق آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفت که ضریب 83/0 به دست آمد. پس از اطمینان از نرمال بودن داده ها، با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون به سوالات تحقیق پاسخ داده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد مولفه سازماندهی بر اساس محتوا با ضریب 0.86 بیشترین همبستگی را با مدیریت استراتژیک فرهنگی دارد. سپس مولفه انتخاب های زیاد با ضریب 0.80، حداکثر برون سپاری با ضریب 0.79 ، زیربناهای بازار با ضریب 0.74 ، تمرکز بر منابع ناملموس با ضریب 0.70، سینرژی فزاینده با ضریب 0.69 و ارائه خدمات جایگزین بر اساس نیاز مشتری با ضریب 0.67 قرار دارند.
The purpose of this study was to determine the relationship between cultural strategic management with the seven components of innovation economics based on the theory of Davenport.The research is applied in terms of purpose and in terms of data type is quantitative. The statistical population consisted of all the experts and professors in the field of cultural management and economic sciences of the universities of Tehran. 34 members of the community were chosen as a sample of the research purposefully. In the present study, the library and field method has been used to collect information. The data collection method was a researcher-made questionnaire. For determining the validity of the questionnaire, formal validity, content and structure have been used. To measure the reliability of the instruments, the questionnaire after the distribution of the test was measured through Cronbach's alpha, which was 0.83. After assuring the normality of the data, Pearson's correlation coefficient was answered to the research questions. The results of the research show that the content-based organizing component with the coefficient of 0.86 has the highest correlation with strategic cultural management. Then, the component of many choices is 0.80, the maximum outsourcing is 0.79, the market infrastructure is 0.74, the focus is on intangible resources with a coefficient of 0.70, increasing synergy with a coefficient of 0.69, and the provision of alternative services based on customer needs with a coefficient of 0.67.
_||_