رابطه بین سرمایه گذاری مالی و شاخص بهره وری مالم کوئیست بر اساس تحلیل پوششی داده ها در ساختار شبکه ای (مطالعه موردی : ایستگاه های مترو تهران)
محورهای موضوعی : دانش سرمایهگذاری
علی محمد قلی ها
1
,
فرهاد حسین زاده لطفی
2
,
محمدرضا شهریاری
3
,
محسن واعظ قاسمی
4
1 - گروه مدیریت صنعتی، واحد امارات، دانشگاه آزاد اسلامی
2 - گروه ریاضی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - دانشیار، گروه مدیریت، ، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
4 - گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گیلان ایران
کلید واژه: ساختار دو مرحله ای, سرمایه گذاری مالی, ایستگاه مترو, پیشرفت و پسرفت, تحلیل پوششی داده ها,
چکیده مقاله :
ارزیابی ایستگاه های مترو تهران بر اساس شاخصهای چندگانه در این مقاله مورد مطالعه بوده است. ایستگاه های مترو همیشه به عنوان یکی از مراکز خدماتی مورد توجه بوده است. با توجه به اینکه در طراحی و ساخت ایستگاه مترو توجه به ایجاد زیرساختها و امکانات و تجهیزات مورد توجه است و پس از آن بخش بهره برداری از آن برای اول خدمات استفاده می کند، لذا دارای دو مرحله ساخت و بهرهبرداری است. تحلیل پوششی داده ها با ساختار دو مرحله ای برای این موضوع طراحی شده است. داده ها در پنج سال جمع آوری گردید و بر اساس آن ۷۱ ایستگاه مترو تهران مورد حمله قرار گرفت. بر اساس نتایج حاصل از اجرای مدل طراحی شده پیشرفت و پسرفت تمام ایستگاهها در هر مرحله محاسبه گردید و رابطه آن با سرمایه گذاری مالی در هر ایستگاه مترو مورد بررسی قرار گرفت.
Evaluation of Tehran metro stations based on multiple indices has been studied in this paper. Subway stations have always been considered one of the service centers. Considering that the design and construction of the metro station focuses on the creation of infrastructure, facilities and equipment and then the operational part uses it for the first service, it therefore has two stages of construction and operation. Data envelopment analysis with two-step structure is designed for this topic. The data were collected over five years and attacked four Tehran metro stations. Based on the results of the designed model, the progress and remission of all stations were calculated at each stage and its relationship with financial investment in each metro station was investigated.
Yu, M. M. and Lin, E. T. (2008) “Efficiency and effectiveness in railway performance using a multi-activity network DEA model”, Omega, 36(6), pp.1005-1017
_||_