رهبری دانشگاهی مبتنی بر هوش عاطفی و اثر بخشی هیات علمی (مدل FEMEIL)
محورهای موضوعی : مدیریت فرهنگیدکتر نادر قلی قورچیان 1 , دکتر کامران محمد خانی 2
1 - ندارد
2 - مسئول مکاتبات
کلید واژه: هوش عاطفی, رهبری دانشگاه, اثربخشی هیات علمی,
چکیده مقاله :
این پژوهش در راستای تبیین نقش رهبری دانشگاهی مبتنی بر هوش عاطفی در اثربخشی هیات علمی، اقدام به بررسی و مرور ادبیات موجود در حوزههای هوش عاطفی، رهبری دانشگاهی و اثربخشی هیات علمی نموده و با تکیه بر مبانی نظری و پیشینه پژوهشهای صورت گرفته، مدلی پیشنهادی را ارائه نموده است. در این پژوهش، نگارنده گان ابتدا به ذکر یک مقدمه و سپس به مروری در ادبیات حوزههای سه گانه فوق الذکر، مبانی نظری و مدلهای مرتبط پرداختهاند. در پایان، مدل پیشنهادی رهبری مبتنی بر هوش عاطفی جهت اثربخشی اعضای هیات علمی (FEMEIL) ارائه شده است.
This research states the role of academic leadership of emotional intelligence inorder to faculty effectiveness.It reviews current literature, then a proposed model issuggested by principles and previous approaches.The researcher indicates a concernedpreface, literature and theoretical principles related to model (FEMEIL).Finally,aproposed model is represented according to leadership of emotional intelligence inorder to faculty effectiveness at the end.