بررسی نگرش معلمان نسبت به نظام ارزیابی عملکرد کارکنان آموزشی در آموزش و پرورش شهرستان گرمسار
محورهای موضوعی : مدیریت فرهنگیاحمد حدادیان 1 , مرتضی بینش 2 , زیبا نوروزی 3
1 - مسئول مکاتبات
2 - ندارد
3 - ندارد
کلید واژه:
چکیده مقاله :
مقدمه و هدف پژوهش: هدف کلی از انجام پژوهش حاضر بررسی نگرش معلمان نسبت به نظام ارزیابی عملکرد کارکنان آموزشی در آموزش و پرورش شهرستان گرمسار میباشد. روش پژوهش: جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دبیران مقطع متوسطه در آموزش و پرورش شهرستان گرمسار در سال تحصیلی 1391-1390 که در مجموع 370 دبیر میباشد، تشکیل داده است. که از میان آنها به روش تصادفی طبقهای 191 نفر بر اساس جدول مورگان به عنوان نمونه انتخاب شدند، که تعداد 89 نفر آنها مرد و 102 نفر زن، حجم نمونه را تشکیل داده است. در این پژوهش فرضیهها (7 فرضیه) و سؤالهای مرتبط با هدف و منظور یک نظام ارزیابی عملکرد صحیح در سازمان، مطرح و در قالب پرسشنامه استاندارد، با میزان پایایی 38/95 در اختیار نمونه آماری قرار گرفته است. پس از جمع آوری اطلاعات جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی شامل شاخصهای فراوانی، گرایش مرکزی، نمودار دایرهای و ستونی و شاخصهای مرکزی و در آمار استنباطی از آزمون t تک نمونهای از طریق نرم افزار spss استفاده شده است. یافتهها و نتیجه گیری: نتایج حاصل از پژوهش نشان داد نظام ارزیابی عملکرد کارکنان از حیث بهبود ارتقای سطح عملکرد، از حیث بهینه سازی تعیین نظام پرداختها، به لحاظ تشخیص کارکنان مستعد برای ارتقا، از حیث شناسایی کارکنان مستحق تنزیل درجه، در رابطه با شناسایی نیازهای آموزشی کارکنان، در رابطه با بهبود نظام ارتباطات بین کارکنان و در رابطه با تعیین افراد مشمول اخراج کارآمد نمیباشد و هر 7 فرضیه مورد تایید قرار نگرفته است.
IntroductionandObjective:The overall objective of the current study investigated teachers' attitudes towards performance appraisal system; the staff is trained in education Branch. Methods: All schools in the study sample middle school teacher education in the academic year 1390-1391 a total of 370 Branch Secretary is formed. Of which 191 were randomly classified according to Morgan being selected as the sample, 89 were male and Sample sizes of 102 women have. During the study hypotheses (Hypothesis 7) and questions related to the purpose of a proper performance appraisal system in the organization in the questionnaire or mat Questionnaire with a reliability level of 95/38 of the sample has been provided. Results & Conclusion: The information collected for the analysis of data, including measures of central tendency and dispersion of the pie chart and column indices And inferential statistics, independent t-test through software was used to evaluate the results of the study showed improved performance in terms of improving employee performance And as to the payment system and to optimize the detection prone as identifying employees eligible for promotion and the discount rate And identify training needs of staff in relation with the system of communication between employees and related persons is not subject to dismissal came Every seventh hypothesis has not been confirmed.