نقش راهنمایان تور در رضایتمندی گردشگران فرهنگی: مدل راهنمایان هوشمند عاطفی
محورهای موضوعی : مدیریت فرهنگی
1 - ندارد
کلید واژه: رضایتمندی, راهنمای تور, هوش عاطفی, گردشگران فرهنگی, EITL,
چکیده مقاله :
این پژوهش در راستای تبیین نقش راهنمایان تور در رضایتمندی گردشگران فرهنگی ورودی به کشور اقد ام به بررسی و مرور ادبیات موجود در حوزه های رضایتمندی، راهنمایان تور و هوش عاطفی نموده و با تکیه بر مبانی نظری و پیشینه پژوهشهای صورت گرفته، مدلی پیشنهادی را ارائه نموده است . در این پژوهش، نگارنده ابتدا به بیان مسئله و ضرورت انجام این پژوهش پرداخته و سپس به مروری در ادبیات حوزه های سه گانه فوق الذکر، مبانی ارائه می گردد . EITL نظری و مدلهای مرتبط م یپردازد و در پایان، مدل پیشنهادی راهنمایان هوشمند عاطفی
Aiming at describing the role of tour guides in the inbound cultural tourists, thisresearch made an attempt to have a review on the related literature of such concepts astourist satisfaction, tour guide and emotional intelligence. To do so, the researcher, atfirst, declares the problem statement and research significance and then the EITLmodel was proposed at the end.