اندازه گیری سرمایه اجتماعی درمیان مدیران و کارشناسان بخ شهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استفاده از مدل های ریاضی
محورهای موضوعی : مدیریت فرهنگیهاشم نیکو مرام 1 , اسماعیل کاوسی 2 , پیمانه عسگری 3
1 - ندارد
2 - ندارد
3 - ندارد
کلید واژه: سرمایه اجتماعی, وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی,
چکیده مقاله :
در این مقاله در راستای اندازه گیری سرمایه اجتماعی در میان مدیران و کارشناسان بخش های فرهنگی و زارتفرهنگ و ارشاد اسلامی ، نخست مفهوم سرمایه اجتماعی ارائه گردیده و سپس با اشاره به اهمیت شناخت سرمایهاجتماعی، به رویکرد های نظری برای تحلیل سرمایه اجتماع ی می پردازد . در ادامه ضمن معرفی شاخص هایاندازه گیری سرمایه اجتماعی به توصیف پژوهش، اهداف و سوالات آن پرداخته و نتایج مربوط به تجزیه و تحلیلداده های حاصل از پرسشنامه های توزیع شده در م یان مدیران و کارشناسان، تشریح م ی شود. بر اساس نتایج حاصله،اوزان ابعاد و مولف ه های سرمایه اج تماعی در مدیران و کارشناسان بخش های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیمشخص شده و نهایتا اندازه سرمایه اجتماعی در مدیران و کارشناسان تعیین گردیده است.
In this article, in order to measure the social stock among managers andexperts of cultural departments of the ministry of culture and Islamicguidance, first the concept of social stock is defined, and then pointing tothe importance of recognition of social stock, it is concerned with thetheoretical approaches to analyze the social stock. Afterwards, as theindicators of measuring the social stock is indicated, the investigation, itsgoals and questions are explained, and the results from the analyses of thedata from the questionnaires distributed among managers and experts aredescribed. Based on the outcoming results, the weights, dimensions andelements of the social stock among managers and experts of culturaldepartments of the ministry of culture and Islamic guidance are identified,and eventually the amount of the social stock among managers and expertsis measured.