اندازه گیری سرمایه اجتماعی درمیان مدیران و کارشناسان بخ شهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استفاده از مدل های ریاضی
الموضوعات : مدیریت فرهنگیهاشم نیکو مرام 1 , اسماعیل کاوسی 2 , پیمانه عسگری 3
1 - ندارد
2 - ندارد
3 - ندارد
الکلمات المفتاحية: سرمایه اجتماعی, وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی,
ملخص المقالة :
در این مقاله در راستای اندازه گیری سرمایه اجتماعی در میان مدیران و کارشناسان بخش های فرهنگی و زارتفرهنگ و ارشاد اسلامی ، نخست مفهوم سرمایه اجتماعی ارائه گردیده و سپس با اشاره به اهمیت شناخت سرمایهاجتماعی، به رویکرد های نظری برای تحلیل سرمایه اجتماع ی می پردازد . در ادامه ضمن معرفی شاخص هایاندازه گیری سرمایه اجتماعی به توصیف پژوهش، اهداف و سوالات آن پرداخته و نتایج مربوط به تجزیه و تحلیلداده های حاصل از پرسشنامه های توزیع شده در م یان مدیران و کارشناسان، تشریح م ی شود. بر اساس نتایج حاصله،اوزان ابعاد و مولف ه های سرمایه اج تماعی در مدیران و کارشناسان بخش های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیمشخص شده و نهایتا اندازه سرمایه اجتماعی در مدیران و کارشناسان تعیین گردیده است.