مفهوم پردازی نقش فرد کارآفرین در بازاریابی کسب و کارهای خانگی محور
محورهای موضوعی : مدیریت بازاریابیامیر محمد گلابی 1 , سید حمید خداداد حسینی 2 , جهانگیر یداللهی 3 , مهران رضوانی 4
1 -
2 -
3 -
4 -
کلید واژه: کار آفرینی, نقش فرد کارآفرین, کسب و کار خانگی, بازاریابی,
چکیده مقاله :
پژوهش حاضر به مفهوم پردازی نقش کارآفرین در بازاریابی کسب و کارهای خانگی می پردازد. چارچوب پژوهشی در این مطالعه، رویکرد تحقیق ترکیبی کیفی- کمی است. در مرحله اول، گردآوری دادهها با به کارگیری مصاحبههای اکتشافی و نیمه ساختار یافته، به همراه طرح سوالات باز با 12 کارآفرین و مالک بنگاه های خانگی انجام شد. در مرحله دوم با اعمال رویکرد کمی و ارسال پرسشنامه به هفتاد و هفت کسب و کار خانگی به گردآوری اطلاعات پرداخته شد. یافته های پژوهش حاکی از آن است که فرد کارآفرین با بهره گیری از توانایی ها و ویژگی های فردی خود، و به کارگیری تجارب و تکنیک های کاری، قوه شهود و ادراکات شخصی،عملکردهای بیش فعالانه و پایبندی به اصول اخلاقی در بازار سعی در کسب سود بیشتر و ارائه ارزشی بالاتر نسبت به سایر رقبا برای مشتریان اولیه / ثانویه خود دارد.
The purpose of the present study is to determine the individual role and position of entrepreneurs in home-based business marketing activities. The paper main focus is on finding the combine characteristics of entrepreneurs as an influential factor in home-based business marketing process. A qualitative exploratory approach and specifically the case study method were used for understanding the role of entrepreneurs in this context. The data were collected through depth and semi-structure interviews with 12 entrepreneur/owner manager of home-based businesses. The findings indicated that the entrepreneur individual is utilizing his/her personal characteristics and abilities, working experiences and skills, personal intuition and perception, proactiveness and adherence to ethical principles in market place, to gain more profit and also deliver higher values to his/her initial and secondary customers.