اصالت برند در صنعت درمان و سلامت: واکاوی پیشایندها و پیامدها و ابعاد با رو یکرد کیفی
محورهای موضوعی : مدیریت بازاریابیارش دهقان 1 , محمد جواد تقی پوریان 2 , سهیلا نظرپور 3 , مرضیه گرجی 4
1 - دکتری مدیریت کارآفرینی، واحد چالوس، دانشگاه آزاد اسلامی، چالوس، ایران
2 - استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد چالوس، دانشگاه آزاد اسلامی، چالوس، ایران
3 - دانشیار بهداشت باروری، گروه مامایی، واحد چالوس، دانشگاه آزاد اسلامی، چالوس، ایران
4 - استادیار، گروه جامعه شناسی، واحد چالوس، دانشگاه آزاد اسلامی، چالوس، ایران
کلید واژه: درگیری ذهنی با برند, عشق به برند, بازاریابی سلامت, اصالت برند,
چکیده مقاله :
نقش برندها در شناسایی محصول شرکت در بازارهای رو به گسترش امروزی، نقشی انکارناپذیر است. مطالعه حاضر به طور خاص بر مراکز درمانی و برندهای مربوط به این مراکز متمرکز میباشد. مسأله مدیریت برند در این صنعت چندان جدی گرفته نشده و بسیاری از مراکز خوشنام و دارای برندهای محبوب در میان مشتریان هدف، آنچنان که باید متمرکز بر استفاده از مزیتهای موجود در برند نبوده و آنچه که در چنین بازاری مزیت آفرین است، منابع انسانی (پزشکان) هستند و نه برندهای این مراکز. هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل تعیینکننده و پیامدهای اصالت برند در صنعت بهداشت و درمان میباشد. از این رو پژوهشگر با اتخاذ روش تحقیق کیفی از یک سو به دنبال ارائه راهکارهایی در جهت رفع مسألهای ملموس در محیط مطالعاتی بوده و از سوی دیگر تلاش داشته است تا شکافهای مطالعاتی و پژوهشی در بخش مدیریت برند در ایران را از طریق شناسایی پیشایندها و پیامدهای بومی موجود در زمینه اصالت برند، کاهش بخشد. در پژوهش حاضر از ابزار مصاحبه (نیمه ساختاریافته) در بخش کیفی در راستای گردآوری دادهها استفاده شده است. در راستای گردآوری دادههای کیفی از خبرگان حوزه اصالت برند در حوزه درمان و سلامت کشور، از پنل خبرگان استفاده گردید. در این پژوهش اعضاءء پنل خبرگان با استفاده از رو یکرد نمونهگیری گلوله برفی گزینش گردیدند. عوامل شناسایی شده برای اصالت برند 2 عامل، عوامل شناسایی شده برای پیشایندهای اصالت برند 6 عامل (استراتژی برند، عوامل مربوط به مشتری، خدمات برند، عوامل بنیادین، ارتباطات برند، اقدامات متمایز کننده) و عوامل شناسایی شده برای پیامدهای اصالت برند 3 عامل (پیامدهای مربوط به برند، پیامدهای نگرشی - عاطفی، پیامدهای رفتاری) میباشد. پیشنهاد میگردد صاحبان برندهای حوزه بهداشت و درمان با بکاربستن استراتژیهای مربوط به هریک از پیشایندهای اصالت برند زمینه را برای ارتقای پیامدهای حاصل از آن فراهم کنند.
The role of brands in identifying the company's product in today's expanding markets is undeniable. The present study focuses specifically on medical centers and brands related to these centers. The issue of brand management in this industry is not taken very seriously and many well-known centers with popular brands among target customers do not focus as much as they should on taking advantage of the existing brand and what is advantageous in such a market are the resources. They are human (doctors) and not the brands of these centers. The purpose of this study is to identify the determinants and consequences of brand authenticity in the healthcare industry. Therefore, by adopting a qualitative research method, on the one hand, the researcher has sought to provide solutions to solve tangible problems in the study environment, and on the other hand, has tried to eliminate study and research gaps in brand management in Iran. Reduce by identifying local antecedents and implications for brand authenticity. In the present study, interview tools (semi-structured) in the qualitative section have been used in order to collect data. In order to collect qualitative data from experts in the field of brand authenticity in the field of treatment and health of the country, an expert panel was used. In this study, members of the panel of experts were selected using the snowball sampling approach. Factors identified for brand authenticity are 2 factors, identified factors for brand authenticity antecedents are 6 factors and identified factors for brand authenticity consequences are 3 factors.
ایمانخان، ن.، ایکانی، ص. و فخاریان، م. (1392). "بررسی تأثیر تعاملات مشتری با مشتری بر رضایت، وفاداری و تبلیغات شفاهی (مورد مطالعه: دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی شهر سمنان) "، پژوهشگر مدیریت، شماره 32، صص. 59-78.
بخشنده، م. (1396). "شناسایی و تبیین عوامل مؤثر بر قصد مشتریان از خرید کالاهای برند خارجی (مطالعه موردی: پکیجهای خارجی)"، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی، دانشکده علوم و فناوریهای نوین.
پرهیزگار، م.م. و ابراهیمی عابد، م. (1391). "بررسی تأثیر ابعاد ارزش ویژه برند در مدل آکر بر ارزش ویژه برند از دید مصرفکننده (مطالعه موردی: برند سامسونگ)"، بررسیهای بازرگانی، شماره 53، صص. 61-71.
پوراسدالهی، خ.، سعیدنیا، ح. و علیپور، ز. (1398). "ارائه الگوی مفهومی برای تبیین بازاریابی کمیابی با تأکید بر اصالت برند در رفتار خرید آنلاین"، دو فصلنامه مطالعات مصرفکننده، دوره 6، شماره 1، صص. 125-148.
جلیلیان، ح.، ابراهیمی، ع. و محمودیان، الف. (1391). "تأثیر تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی بر قصد خرید مصرفکنندگان از طریق ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در میان دانشجویان (مطالعه موردی: محصولات لپتاپ شرکت Dell)"، مدیریت بازرگانی، دوره 4، شماره 4، صص. 41-64.
چندلر، د. (1386). "مبانی نشانهشناسی"، چاپ اول، مهدی پارسا، تهران، نشر سوره مهر.
حاجی بابایی، ح. و اسماعیلپور، ح. (1397). "واکاوی عشق به برند و بررسی تأثیر تداعیها، رضایت و اعتماد بر عشق به برند"، تحقیقات بازاریابی نوین، دوره 8، شماره 4، صص. 1-26.
حسینقلیپور، خ.، رهروی، ا. و عباچیان قاسمی، ر. (1392). "مطالعه نظری و تجربی عوامل پیشبینیکننده تبلیغات شفاهی مشتریان در مورد شرکتهای هواپیمایی (مورد مطالعه: شرکت هواپیمایی ایران ایر)"، مدیریت بازرگانی، دوره 5، شماره 1، صص. 41-60.
حکیم آرا، م.ع. (1384). "تبلیغ، کوششی برای متقاعدسازی"، نشریه رسانه، شماره 42، ص. 99.
حمیدیانپور، ف. و ایزدی، ح. (1397). "بررسی تأثیر ادراک مصرفکنندگان نسبت به اخلاق خردهفروشی آنلاین بر ارزش ویژه برند (مطالعه موردی: فروشگاه اینترنتی دیجی کالا)"، فصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی، دانشگاه شاهد، دوره 25، شماره 11، صص. 146-163.
حیدرزاده، ک. و خیری، ب. (1387). "ارزیابی تأثیر بین آگاهی از کشور خاستگاه مارک تجاری و تصویر ذهنی از کشور خاستگاه تولید"، پژوهشنامه بازرگانی، دوره 13، شماره 49، صص. 75-97.
حیدرزاده، ک. و هاشمی، م. (1392). "بررسی تأثیر تصویر ذهنی از کشور خاستگاه نام و نشان تجاری بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری (مورد کاوی: شرکت ایرانخودرو دیزل - مینی بوس کروز)"، مدیریت بازاریابی، دوره 8، شماره 19، صص. 1-11.
خیری، ب.، سمیعینصر، م. و عظیمپور خوجین، م. (1392). "وابستگی عاطفی مصرفکنندگان به برند: پیشنیازها و نتایج"، مدیریت بازاریابی، دوره 8، شماره 20، صص. 49-65.
دهدشتی شاهرخ، ز.، تقویفرد، م.ت. و رستمی، ن. (1389). "مدلی برای سنجش تأثیر قابلیت اعتماد برند بانکها بر تعهد وفاداری مشتریان"، فصلنامه علوم مدیریت ایران، دوره 5، شماره 20، صص. 69-88.
رحیمنیا، ف. و فاطمی، س.ز. (1391). "بررسی نقش واسط ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در تأثیر ارتباط موفق با مشتری و تصویر برند در هتلهای 5 ستاره مشهد"، تحقیقات بازاریابی نوین، دوره 1، شماره 4، صص. 73-92.
سلطانیصفت، ح. (1395). "بررسی و آزمون پیشآیندها و پیامدهای اصالت برند (مورد مطالعه: برند گلستان)"، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
سلطانی، م.، شیری، ا.، مصباحی، م. و همتی، ا. (1397). "تأثیر سیستم مدیریت برند بر عملکرد برند کارکنان در شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری"، فصلنامه گردشگری، دوره 6، شماره 12، صص. 25-46.
شفیعی، م.، طبائیان، ر. و توکلی، ه. (1397). "تأثیر تجربه خاطره انگیز از مقصد گردشگری در عشق به برند مقصد با نقش میانجی هویتیابی مشتری با برند"، فصلنامه علمی - پژوهشی گردشگری و توسعه، دوره 7، شماره 3، صص. 127-141.
شیرخدایی، م. و فقیه نصیری، ب. (1396). "تبیین نقش دلبستگی به برند در ایجاد تعهد و وفاداری مشتریان (مورد مطالعه: هنر، صنعت فرش دستباف ایران"، فصلنامه علمی - پژوهشی انجمن علمی فرش ایران، دوره 13، شماره 31، صص. 37-58.
شیرزادی، پ. و قوچانی، ف. (1394). "بررسی تأثیر اصالت برند بر اعتماد به برند"، پنجمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بینالمللی حسابداری و مدیریت.
عبدالوند، م.ع. و غفاری آشتیانی، پ. (1388). "ارائه الگویی برای ارزیابی عوامل مؤثر بر تبلیغات شفاهی مثبت در بازار خدمات (مطالعه موردی: بانکهای شهرستان اراک)"، آینده پژوهی مدیریت (پژوهشهای مدیریت)، دوره 20، شماره 81، صص. 35-51.
عشقیپور، ن. (1390). "شخصیت نام تجاری: ساختار نظری، ابعاد و کاربردهای مدیریتی"، بانک مقالات بازاریابی توسعه مهندسی بازارگستران آتی، شماره 15.
علینژاد، س.، کیماسی، م. و شاهحسینی، م. (1398). "ارائه چارچوبی برای عشق به برند در میان مصرفکنندگان ایرانی با تحلیلی بر پیشایندها و پیامدهای آن"، فصلنامه آیندهپژوهی مدیریت، دوره 30، شماره 2(117)، صص. 161-176.
عماری، ح. و زندهدل، الف. (1391). "ارزیابی تأثیر واسطهای تصویر ذهنی برند روی شکلگیری شایستگی برند"، مدیریت بهرهوری (فراسوی مدیریت، دوره 5، شماره 20، صص. 59-78.
غفاری، ف،. جعفری، پ. و امیرمدحی، ا. (1390). "مطالعه رابطه ابعاد کیفیت خدمات و رضایت مشتری در صنعت بانکداری: مدل مقایسهای خدمات سنتی و الکترونیکی"، فصلنامه علوم مدیریت ایران، دوره 6، شماره 24، صص. 41-66.
فرامرزی، م. (1390). "مقایسه تطبیقی با رویکرد نشانهشناسی آگهیهای بازرگانی تلویزیونی ایران و شبکههای ماهوارهای"، مطالعات رسانهای، دوره 6، شماره 12، صص.93-118.
فیضی، ک. و تاتاری، س. (1383). "بهبود کیفیت خدمات در پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (پیمایشی بر مبنای مدل کیفیت خدمات)"، فصلنامه مطالعات جهانگردی، دوره 2، شماره 5، صص. 53-84.
قلیچخان، ا. و مشبکی، ا. (1395). "بررسی عوامل مؤثر بر نگرش مصرفکنندگان جوان به استفاده از کالاهای خارجی در ایران"، فصلنامه پژوهشهای جدید در مدیریت و حسابداری، شماره 16، صص. 145-164.
کاملی، ع.، یزدانی، ح. و سیدامیری، ن. (1394). "تأثیر تصویر کشور مبدا و تلاشهای بازاریابی در ارزش ویژه خرده فروشی برند"، چشمانداز مدیریت بازرگانی، دوره 14، شماره 4(24)، صص. 79-96.
کریمی، ی. (1389). "نگرش و تغییر نگرش"، انتشارات مؤسسه نشر ویرایش، چاپ 8.
مرادی، ه. و زارعی، ع. (1390). "تصویر ذهنی کشور مبدا و شکلگیری ارزش برند محصولات الکترونیکی"، تحقیقات بازاریابی نوین، دوره 1، شماره 3، صص. 109-128.
منصوری، ف.، دانشفر، س. و براتی، م. (1396). "بررسی تأثیر تجانس تصویر از خود با تصویر فروشگاه بر قصد خرید از فروشگاه: نقش ارزش ویژه برند فروشگاه"، نشریه علمی پژوهشی کاوشهای مدیریت بازرگانی، دوره 9، شماره 17، صص. 249-274.
نجفیزاده، ن.، محرابی، م.، کرجالیان، ر. و مشایخنیا، ع. (1391). "بررسی رابطه بین کشور مبدا و ارزش برند (مطالعه موردی: گراد)"، مدیریت بازاریابی، دوره 7، شماره 17، صص. 83-96.
Aaker, D. (1991). “Brand Equity, La Gestione Del Valore Della Marca”, PP. 347-356.
Aaker, D.A. (1996). “Measuring Brand Equity Across Products and Markets”, California Management Review”, Vol. 38, PP. 102-120.
Aaker, J.L. (1997). “Dimensions of Brand Personality”, Journal of Marketing Research, Vol. 34(3), PP. 347-356.
Abdulmajid Sallam, M.A. & Abdul Wahid, N. (2012). “Endorser Credibility Effects on Yemeni: Male Consumer’s Attitudes Towards Bank Services In Brazil”, International Journal of Bank Marketing, Vol. 28(3) , PP. 168-192.
Abosag, I. & Farah, M. (2014). “The Influence of Religiously Motivated Consumer Boycotts on Brand Image, Loyalty and Product Judgment”, European Journal of Marketing, Vol. 48(11/12), PP. 2262-2283.
Albert, N., Merunka, D. & Valette-Florence, P. (2013). “Brand Passion: Antecedents and Consequences”, Journal of Business Research, Vol. 66(7), PP. 904-909.
Andéhn, M. & Decosta, P.L. (2016). “The Variable Nature of Country-To-Brand Association And Its Impact on The Strength of The Country-of-Origin Effect”, International Marketing Review, Vol. 33(6), PP. 851-866.
Assiouras, I., Liapati, G., Kouletsis, G. & Koniordos, M. (2015). “The Impact of Brand Authenticity on Brand Attachment In The Food Industry”, British Food Journal, Vol. 117(2), PP.538-552.
Banerji, D. & Mishra, P. (2018). “An Ethnocentric Perspective of Foreign Multi-Brand Retail In India”, International Journal of Retail & Distribution Management, Vol. 46(3), PP. 230-246.
Belch, G.E., Belch, M.A., Kerr, G.F., & Powell, I. (2008). “Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective”, McGraw-Hill.
Beverland M.B. (2006). “The Real Thing: Branding Authenticity in the Luxury Wine Trade”, Journal of Business Research, Vol. 59(2), PP. 251-258.
Beverland, M.B. (2005). “Crafting Brand Authenticity: The Case of Luxury Wines”, Journal of Management Studies, Vol. 42(5), PP. 1003-1029.
Beverland, M.B., Lindgreen, A. & Vink, M.W. (2008). “Projecting Authenticity Through Advertising”, Journal of Advertising, Vol. 37(1), PP. 5-15.
Boyle, D. (2004). “Authenticity: Brands, Fakes, Spin and The Lust For Real Life”, London: Harper Perennial.
Brodowsky, G., Stewart, K. & Anderson, B. (2018). “Brand and Country Influences on Purchase Intentions: A Theory-of-Reasoned Action Approach”, Journal of Promotion Management, Vol. 24(2), PP. 251-269.
Brown, S., Kozinets, R.V. & Sherry, J.F. (2003). “Teaching Old Brands New Tricks: Retro Branding and The Revival of Brand Meaning”, Journal of Marketing, Vol. 67(3), PP. 19-33.
Broyles, S.A., Ross, R.H., Leingpibul, T. & Davis, D. (2011). “Customers’ Comparative Loyalty To Retail and Manufacturer Brands”, Journal of Product and Brand Management, Vol. 20(3), PP. 205-215.
Cheah, I., Phau, I., Kea, G. & Huang, Y.A. (2016). “Modeling Effects of Consumer Animosity: Consumers' Willingness To Buy Foreign and Hybrid Products”, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 30, PP. 184-192.
Chen, C.F. (2007). “Investigating Structural Relationship Between Service Quality, Perceived Value, Satisfaction, and Behavioral Intentions For Air Passengers: Evidence From Taiwan”, Transportation Research, Vol. 42, PP. 709-717.
Cinelli, M.D. & LeBoeuf, R.A. (2020). “Keeping It Real: How Perceived Brand Authenticity Affects Product Perceptions”, Journal of Consumer Psychology, Vol. 30(1), PP. 40-59.
Das, G. (2014). “Impacts of Retail Brand Personality and Self-Congruity on Store Loyalty: The Moderating Role of Gender”, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 21(2), PP. 130-138.
Das, G., Agarwal, J., Malhotra, N.K. & Varshneya, G. (2019). “Does Brand Experience Translate Into Brand Commitment? A Mediated-Moderation Model of Brand Passion and Perceived Brand Ethicality”, Journal of Business Research, Vol. 95, PP. 479-490.
Davies, G., Rojas-Méndez, J.I., Whelan, S., Mete, M. & Loo, T. (2018). “Brand Personality: Theory and Dimensionality”, Journal of Product & Brand Management, Vol. 27(2), PP. 115-127.
De Chernatony, L. & McDonald, M. (2003). “Creating Powerful Brands (3rd Ed)”, Oxford: Elsevier/ Butterworth-Heinemann.
Derbaix, C. & Vanhamme, J. (2003). “Inducing Word of Mouth By Eliciting Surprise- A Pilot Investigation”, Journal of Economic Psychology, Vol. 24, PP. 99-116.
Diez, W. (2006). “Grundlegende Potenziale von Tradition im Markenmanagement”, In: N.O. Herbrand & S. Rohrig (Eds), Die Bedeutung der Tradition fur die Markenkommunikation (PP. 181-195). Stuttgart: Ed. Neues Fachwissen.
Eggers, F., O'Dwyer, M., Kraus, S., Vallaster, C. & Güldenberg, S. (2013). “The Impact of Brand Authenticity on Brand Trust and SME Growth: A CEO Perspective”, Journal of World Business, Vol. 48(3), PP. 340-348.
Fritz, K., Schoenmueller, V. & Bruhn, M. (2017). “Authenticity In Branding – Exploring Antecedents and Consequences of Brand Authenticity”, European Journal of Marketing, Vol. 51(2), PP. 324-348.
Gil, R.B., Andres, E.F., & Salinas, E.M. (2007). “Family As A Source of Consumer-Based Brand Equity”, Journal of Product & Brand Management, Vol. 16(3), PP. 188-199.
Gilmore, J.H. & Pine, B.J. (2007). “Authenticity: What Consumers Really Want?”, Boston: Harvard Business School Press.
Graham, P., Harker, D., Harker, M. & Tuck, M. (1994). “Branding Food Endorsement Programs”, Journal of Product and Brand Management, Vol. 3(4), PP. 31-43.
Grant, J. (1999). “The New Marketing Manifesto”, London: Texere.
Grayson, K. & Martinec, R. (2004). “Consumer Perceptions of Iconicity and Indexicality and Their Influence on Assessments of Authentic Market Offerings”, Journal of Consumer Research, Vol. 31(2), PP. 296-312.
Gupta, S., Melewar, T.C. & Bourlakis, M. (2010). “Transfer of Brand Knowledge In Business-To-Business Markets: A Qualitative Study”, Journal of Business & Industrial Marketing, Vol. 25, PP. 395-403.
Iwasaki, Y. & Havitz, M. (1998). “A Path Analytic Model of The Relationships Between Involvement, Psychological Commitment, and Loyalty”, Journal of Leisure Research, Vol. 30(2), PP. 256-280.
Josiassen, A., Lukas, B.A., Whitwell, G.J. & Assaf, G. (2013). “The Halo Model of Origin Images: Conceptualisation and Initial Empirical Test”, Journal of Consumer Behaviour, Vol. 12(4), PP. 253-266.
Josiassen, A., Lukas, B.A., Whitwell, G.J. & Assaf, G. (2013). “The Halo Model of Origin Images: Conceptualisation and Initial Empirical Test”, Journal of Consumer Behaviour, Vol. 12(4), PP. 253-266.
Kadirov, D. (2010). “Brand Authenticity: Scale Development and Validation”, In Anzmac Annual Conference. Christchurch, NZ: University of Canterbury.
Keller, S.K.L. (2008). “Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity”, Third Edition: Prentice Hall.
Kim, J.H. & Hyun, Y.J. (2011). “A Model To Investigate The Influence of Marketing-Mix Efforts and Corporate Image on Brand Equity In The IT Software Sector”, Industrial Marketing Management, Vol. 40(3), PP. 424-438.
Lafferty, B.A. (2007). “The Relevance of Fit in a Cause-Brand Alliance When Consumers Evaluate Corporate Credibility”, Journal of Business Research, Vol. 60, PP. 447-453.
Leigh, T.W., Peters, C. & Shelton, J. (2006). “The Consumer Quest For Authenticity: The Multiplicity of Meanings Within The MG Subculture of Consumption”, Journal of the Academy of Marketing Science, Vol. 34(4), PP. 481-493.
Litvin, S.W., Goldsmith, R.E. & Pan, B. (2008). “Electronic Word of Mouth In Hospitality and Tourism Management”, Tourism management, Vol. 29(3), PP. 458-468.
Lu, A.C.C., Gursoy, D. & Lu, C.Y. (2015). “Authenticity Perceptions, Brand Equity and Brand Choice Intention: The Case of Ethnic Restaurants”, International Journal of Hospitality Management, Vol. 50, PP. 36-45.
Majerova, J., Sroka, W., Krizanova, A., Gajanova, L., Lazaroiu, G. & Nadanyiova, M. (2020). “Sustainable Brand Management of Alimentary Goods”, Sustainability, Vol. 12(2), P. 556.
Malar, L., Krohmer, H., Hoyer, W.D. & Nyffenegger, B. (2011). “Emotional Brand Attachment and Brand Personality. The Relative Importance of the Actual and the Ideal Self”, Journal of Marketing, Vol. 75(4), PP. 35-52.
Manthiou, A., Kang, J., Hyun, S.S. & Fu, X.X. (2018). “The Impact of Brand Authenticity on Building Brand Love: An Investigation of Impression In Memory and Lifestyle-Congruence”, International Journal of Hospitality Management, Vol. 75, PP. 38-47.
Martinz, H. & Peñ, J. (2009). “The Effect on The Image of The Brand Extension”, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 15(8), PP. 179-193.
Melvin, P.M., Davis, A.P.M. & Palihawanda, C.D. (2016). “Here, There and Everywhere: A Study of Consumer Centrism”, International Marketing Review, Vol. 33(5), PP. 153-209.
Mikhailitchenko, A., Javalgi, R.G., Mikhailitchenko, G. & Laroche, M. (2015). “Cross-Cultural Advertising Communication: Visual Imagery, Brand Familiarity, and Brand Recall”, Journal of Business Research, Vol. 62(10), PP. 931-938.
Morhart, F., Malar, L., Guevremont, A., Girardin, F. & Grohmann, B. (2014). “Brand Authenticity: An Integrative Framework and Measurement Scale”, Journal of Consumer Psychology, Vol. 25(2), PP. 200-218.
Napoli, J., Dickinson, S.J., Beverland, M.B. & Farrelly, F. (2014). “Measuring Consumer-Based Brand Authenticity”, Journal of Business Research, Vol. 67(6) , PP. 1090-1098.
Newman, G.E. & Dhar, R. (2014). “Authenticity Is Contagious: Brand Essence and The Original Source of Production”, Journal of Marketing Research, Vol. 51(3), PP. 371-386.
Patwardhan, H. & Balasubramanian, S. (2011). “Brand Romance A Complementary Approach To Explain Emotional Attachment Toward Brands”, Journal of Product & Brand Management, Vol. 20(4), PP. 297-308.
Paul, J. (2019). “Masstige Model and Measure For Brand Management”, European Management Journal, Vol. 37(3), PP. 299-312.
Rose, R.L. & Wood, S.L. (2005). “Paradox and The Consumption of Authenticity Through Reality Television”, Journal of Consumer Research, Vol. 32(2), PP. 284-296.
Sadiq Sohail, M. & Shaikh, N.M. (2008). “Internet Banking and Quality of Service”, Online Information Review, Vol. 32, PP. 58-72.
Schallehn, M., Burmann, C. & Riley, N. (2014). “Brand Authenticity: Model Development and Empirical Testing”, Journal of Product & Brand Management, Vol. 23(3), PP. 192-199.
Spiggle, S., Nguyen, H.T. & Caravella, M. (2012). “More Than Fit: Brand Extension Authenticity”, Journal of Marketing Research, Vol. 49(6), PP. 967-983.
Sweeny, J. & Swait, J. (2008). “The Effects of Brand Credibility on Customer Loyalty”, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 15(8), PP. 179-193.
Sweeny, J.C., Soutar, G.N. & Mazzarol, T. (2007). “Factors Influencing Word of Mouth Effectiveness: Receiver Perspectives”, European Journal of Marketing, Vol. 42(3/4), PP. 344-364.
Thomson, M., MacInnis, D.J. & Park, C.W. (2005). “The Ties That Bind: Measuring The Strength of Consumers' Emotional Attachments To Brands”, Journal of Consumer Psychology, Vol. 15(1), PP. 77-91.
Usakli, A. & Baloglu, S. (2011). “Brand Personality of Tourist Destinations: An Application of Self-Congruity Theory”, Tourism Management, Vol. 32(1), PP. 114-127.
Yasin, M.N., Noor, M.N. & Mohamad, O. (2007). “Does Image of Country Origin Matter To Brand Equity”, Journal of Product and Brand Management, Vol. 16, PP. 38-48.
Yildiz, E. & ülker-demirel, E. (2016). “Measuring the Effects of Brand Authenticity Dimensions on Word-of-Mouth Marketing Via Brand Image Using Structural Equation Modeling”, International Journal of Business and Social Science, Vol. 8(3), PP. 121-130.
Zeithaml, V A. (1988). “Consumer Perceptions of Price, Quality, and Value: A Means-End Model and Synthesis of Evidence”, Journal of marketing, Vol. 52(3), PP. 2-22.
_||_ایمانخان، ن.، ایکانی، ص. و فخاریان، م. (1392). "بررسی تأثیر تعاملات مشتری با مشتری بر رضایت، وفاداری و تبلیغات شفاهی (مورد مطالعه: دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی شهر سمنان) "، پژوهشگر مدیریت، شماره 32، صص. 59-78.
بخشنده، م. (1396). "شناسایی و تبیین عوامل مؤثر بر قصد مشتریان از خرید کالاهای برند خارجی (مطالعه موردی: پکیجهای خارجی)"، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی، دانشکده علوم و فناوریهای نوین.
پرهیزگار، م.م. و ابراهیمی عابد، م. (1391). "بررسی تأثیر ابعاد ارزش ویژه برند در مدل آکر بر ارزش ویژه برند از دید مصرفکننده (مطالعه موردی: برند سامسونگ)"، بررسیهای بازرگانی، شماره 53، صص. 61-71.
پوراسدالهی، خ.، سعیدنیا، ح. و علیپور، ز. (1398). "ارائه الگوی مفهومی برای تبیین بازاریابی کمیابی با تأکید بر اصالت برند در رفتار خرید آنلاین"، دو فصلنامه مطالعات مصرفکننده، دوره 6، شماره 1، صص. 125-148.
جلیلیان، ح.، ابراهیمی، ع. و محمودیان، الف. (1391). "تأثیر تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی بر قصد خرید مصرفکنندگان از طریق ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در میان دانشجویان (مطالعه موردی: محصولات لپتاپ شرکت Dell)"، مدیریت بازرگانی، دوره 4، شماره 4، صص. 41-64.
چندلر، د. (1386). "مبانی نشانهشناسی"، چاپ اول، مهدی پارسا، تهران، نشر سوره مهر.
حاجی بابایی، ح. و اسماعیلپور، ح. (1397). "واکاوی عشق به برند و بررسی تأثیر تداعیها، رضایت و اعتماد بر عشق به برند"، تحقیقات بازاریابی نوین، دوره 8، شماره 4، صص. 1-26.
حسینقلیپور، خ.، رهروی، ا. و عباچیان قاسمی، ر. (1392). "مطالعه نظری و تجربی عوامل پیشبینیکننده تبلیغات شفاهی مشتریان در مورد شرکتهای هواپیمایی (مورد مطالعه: شرکت هواپیمایی ایران ایر)"، مدیریت بازرگانی، دوره 5، شماره 1، صص. 41-60.
حکیم آرا، م.ع. (1384). "تبلیغ، کوششی برای متقاعدسازی"، نشریه رسانه، شماره 42، ص. 99.
حمیدیانپور، ف. و ایزدی، ح. (1397). "بررسی تأثیر ادراک مصرفکنندگان نسبت به اخلاق خردهفروشی آنلاین بر ارزش ویژه برند (مطالعه موردی: فروشگاه اینترنتی دیجی کالا)"، فصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی، دانشگاه شاهد، دوره 25، شماره 11، صص. 146-163.
حیدرزاده، ک. و خیری، ب. (1387). "ارزیابی تأثیر بین آگاهی از کشور خاستگاه مارک تجاری و تصویر ذهنی از کشور خاستگاه تولید"، پژوهشنامه بازرگانی، دوره 13، شماره 49، صص. 75-97.
حیدرزاده، ک. و هاشمی، م. (1392). "بررسی تأثیر تصویر ذهنی از کشور خاستگاه نام و نشان تجاری بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری (مورد کاوی: شرکت ایرانخودرو دیزل - مینی بوس کروز)"، مدیریت بازاریابی، دوره 8، شماره 19، صص. 1-11.
خیری، ب.، سمیعینصر، م. و عظیمپور خوجین، م. (1392). "وابستگی عاطفی مصرفکنندگان به برند: پیشنیازها و نتایج"، مدیریت بازاریابی، دوره 8، شماره 20، صص. 49-65.
دهدشتی شاهرخ، ز.، تقویفرد، م.ت. و رستمی، ن. (1389). "مدلی برای سنجش تأثیر قابلیت اعتماد برند بانکها بر تعهد وفاداری مشتریان"، فصلنامه علوم مدیریت ایران، دوره 5، شماره 20، صص. 69-88.
رحیمنیا، ف. و فاطمی، س.ز. (1391). "بررسی نقش واسط ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در تأثیر ارتباط موفق با مشتری و تصویر برند در هتلهای 5 ستاره مشهد"، تحقیقات بازاریابی نوین، دوره 1، شماره 4، صص. 73-92.
سلطانیصفت، ح. (1395). "بررسی و آزمون پیشآیندها و پیامدهای اصالت برند (مورد مطالعه: برند گلستان)"، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
سلطانی، م.، شیری، ا.، مصباحی، م. و همتی، ا. (1397). "تأثیر سیستم مدیریت برند بر عملکرد برند کارکنان در شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری"، فصلنامه گردشگری، دوره 6، شماره 12، صص. 25-46.
شفیعی، م.، طبائیان، ر. و توکلی، ه. (1397). "تأثیر تجربه خاطره انگیز از مقصد گردشگری در عشق به برند مقصد با نقش میانجی هویتیابی مشتری با برند"، فصلنامه علمی - پژوهشی گردشگری و توسعه، دوره 7، شماره 3، صص. 127-141.
شیرخدایی، م. و فقیه نصیری، ب. (1396). "تبیین نقش دلبستگی به برند در ایجاد تعهد و وفاداری مشتریان (مورد مطالعه: هنر، صنعت فرش دستباف ایران"، فصلنامه علمی - پژوهشی انجمن علمی فرش ایران، دوره 13، شماره 31، صص. 37-58.
شیرزادی، پ. و قوچانی، ف. (1394). "بررسی تأثیر اصالت برند بر اعتماد به برند"، پنجمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بینالمللی حسابداری و مدیریت.
عبدالوند، م.ع. و غفاری آشتیانی، پ. (1388). "ارائه الگویی برای ارزیابی عوامل مؤثر بر تبلیغات شفاهی مثبت در بازار خدمات (مطالعه موردی: بانکهای شهرستان اراک)"، آینده پژوهی مدیریت (پژوهشهای مدیریت)، دوره 20، شماره 81، صص. 35-51.
عشقیپور، ن. (1390). "شخصیت نام تجاری: ساختار نظری، ابعاد و کاربردهای مدیریتی"، بانک مقالات بازاریابی توسعه مهندسی بازارگستران آتی، شماره 15.
علینژاد، س.، کیماسی، م. و شاهحسینی، م. (1398). "ارائه چارچوبی برای عشق به برند در میان مصرفکنندگان ایرانی با تحلیلی بر پیشایندها و پیامدهای آن"، فصلنامه آیندهپژوهی مدیریت، دوره 30، شماره 2(117)، صص. 161-176.
عماری، ح. و زندهدل، الف. (1391). "ارزیابی تأثیر واسطهای تصویر ذهنی برند روی شکلگیری شایستگی برند"، مدیریت بهرهوری (فراسوی مدیریت، دوره 5، شماره 20، صص. 59-78.
غفاری، ف،. جعفری، پ. و امیرمدحی، ا. (1390). "مطالعه رابطه ابعاد کیفیت خدمات و رضایت مشتری در صنعت بانکداری: مدل مقایسهای خدمات سنتی و الکترونیکی"، فصلنامه علوم مدیریت ایران، دوره 6، شماره 24، صص. 41-66.
فرامرزی، م. (1390). "مقایسه تطبیقی با رویکرد نشانهشناسی آگهیهای بازرگانی تلویزیونی ایران و شبکههای ماهوارهای"، مطالعات رسانهای، دوره 6، شماره 12، صص.93-118.
فیضی، ک. و تاتاری، س. (1383). "بهبود کیفیت خدمات در پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (پیمایشی بر مبنای مدل کیفیت خدمات)"، فصلنامه مطالعات جهانگردی، دوره 2، شماره 5، صص. 53-84.
قلیچخان، ا. و مشبکی، ا. (1395). "بررسی عوامل مؤثر بر نگرش مصرفکنندگان جوان به استفاده از کالاهای خارجی در ایران"، فصلنامه پژوهشهای جدید در مدیریت و حسابداری، شماره 16، صص. 145-164.
کاملی، ع.، یزدانی، ح. و سیدامیری، ن. (1394). "تأثیر تصویر کشور مبدا و تلاشهای بازاریابی در ارزش ویژه خرده فروشی برند"، چشمانداز مدیریت بازرگانی، دوره 14، شماره 4(24)، صص. 79-96.
کریمی، ی. (1389). "نگرش و تغییر نگرش"، انتشارات مؤسسه نشر ویرایش، چاپ 8.
مرادی، ه. و زارعی، ع. (1390). "تصویر ذهنی کشور مبدا و شکلگیری ارزش برند محصولات الکترونیکی"، تحقیقات بازاریابی نوین، دوره 1، شماره 3، صص. 109-128.
منصوری، ف.، دانشفر، س. و براتی، م. (1396). "بررسی تأثیر تجانس تصویر از خود با تصویر فروشگاه بر قصد خرید از فروشگاه: نقش ارزش ویژه برند فروشگاه"، نشریه علمی پژوهشی کاوشهای مدیریت بازرگانی، دوره 9، شماره 17، صص. 249-274.
نجفیزاده، ن.، محرابی، م.، کرجالیان، ر. و مشایخنیا، ع. (1391). "بررسی رابطه بین کشور مبدا و ارزش برند (مطالعه موردی: گراد)"، مدیریت بازاریابی، دوره 7، شماره 17، صص. 83-96.
Aaker, D. (1991). “Brand Equity, La Gestione Del Valore Della Marca”, PP. 347-356.
Aaker, D.A. (1996). “Measuring Brand Equity Across Products and Markets”, California Management Review”, Vol. 38, PP. 102-120.
Aaker, J.L. (1997). “Dimensions of Brand Personality”, Journal of Marketing Research, Vol. 34(3), PP. 347-356.
Abdulmajid Sallam, M.A. & Abdul Wahid, N. (2012). “Endorser Credibility Effects on Yemeni: Male Consumer’s Attitudes Towards Bank Services In Brazil”, International Journal of Bank Marketing, Vol. 28(3) , PP. 168-192.
Abosag, I. & Farah, M. (2014). “The Influence of Religiously Motivated Consumer Boycotts on Brand Image, Loyalty and Product Judgment”, European Journal of Marketing, Vol. 48(11/12), PP. 2262-2283.
Albert, N., Merunka, D. & Valette-Florence, P. (2013). “Brand Passion: Antecedents and Consequences”, Journal of Business Research, Vol. 66(7), PP. 904-909.
Andéhn, M. & Decosta, P.L. (2016). “The Variable Nature of Country-To-Brand Association And Its Impact on The Strength of The Country-of-Origin Effect”, International Marketing Review, Vol. 33(6), PP. 851-866.
Assiouras, I., Liapati, G., Kouletsis, G. & Koniordos, M. (2015). “The Impact of Brand Authenticity on Brand Attachment In The Food Industry”, British Food Journal, Vol. 117(2), PP.538-552.
Banerji, D. & Mishra, P. (2018). “An Ethnocentric Perspective of Foreign Multi-Brand Retail In India”, International Journal of Retail & Distribution Management, Vol. 46(3), PP. 230-246.
Belch, G.E., Belch, M.A., Kerr, G.F., & Powell, I. (2008). “Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective”, McGraw-Hill.
Beverland M.B. (2006). “The Real Thing: Branding Authenticity in the Luxury Wine Trade”, Journal of Business Research, Vol. 59(2), PP. 251-258.
Beverland, M.B. (2005). “Crafting Brand Authenticity: The Case of Luxury Wines”, Journal of Management Studies, Vol. 42(5), PP. 1003-1029.
Beverland, M.B., Lindgreen, A. & Vink, M.W. (2008). “Projecting Authenticity Through Advertising”, Journal of Advertising, Vol. 37(1), PP. 5-15.
Boyle, D. (2004). “Authenticity: Brands, Fakes, Spin and The Lust For Real Life”, London: Harper Perennial.
Brodowsky, G., Stewart, K. & Anderson, B. (2018). “Brand and Country Influences on Purchase Intentions: A Theory-of-Reasoned Action Approach”, Journal of Promotion Management, Vol. 24(2), PP. 251-269.
Brown, S., Kozinets, R.V. & Sherry, J.F. (2003). “Teaching Old Brands New Tricks: Retro Branding and The Revival of Brand Meaning”, Journal of Marketing, Vol. 67(3), PP. 19-33.
Broyles, S.A., Ross, R.H., Leingpibul, T. & Davis, D. (2011). “Customers’ Comparative Loyalty To Retail and Manufacturer Brands”, Journal of Product and Brand Management, Vol. 20(3), PP. 205-215.
Cheah, I., Phau, I., Kea, G. & Huang, Y.A. (2016). “Modeling Effects of Consumer Animosity: Consumers' Willingness To Buy Foreign and Hybrid Products”, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 30, PP. 184-192.
Chen, C.F. (2007). “Investigating Structural Relationship Between Service Quality, Perceived Value, Satisfaction, and Behavioral Intentions For Air Passengers: Evidence From Taiwan”, Transportation Research, Vol. 42, PP. 709-717.
Cinelli, M.D. & LeBoeuf, R.A. (2020). “Keeping It Real: How Perceived Brand Authenticity Affects Product Perceptions”, Journal of Consumer Psychology, Vol. 30(1), PP. 40-59.
Das, G. (2014). “Impacts of Retail Brand Personality and Self-Congruity on Store Loyalty: The Moderating Role of Gender”, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 21(2), PP. 130-138.
Das, G., Agarwal, J., Malhotra, N.K. & Varshneya, G. (2019). “Does Brand Experience Translate Into Brand Commitment? A Mediated-Moderation Model of Brand Passion and Perceived Brand Ethicality”, Journal of Business Research, Vol. 95, PP. 479-490.
Davies, G., Rojas-Méndez, J.I., Whelan, S., Mete, M. & Loo, T. (2018). “Brand Personality: Theory and Dimensionality”, Journal of Product & Brand Management, Vol. 27(2), PP. 115-127.
De Chernatony, L. & McDonald, M. (2003). “Creating Powerful Brands (3rd Ed)”, Oxford: Elsevier/ Butterworth-Heinemann.
Derbaix, C. & Vanhamme, J. (2003). “Inducing Word of Mouth By Eliciting Surprise- A Pilot Investigation”, Journal of Economic Psychology, Vol. 24, PP. 99-116.
Diez, W. (2006). “Grundlegende Potenziale von Tradition im Markenmanagement”, In: N.O. Herbrand & S. Rohrig (Eds), Die Bedeutung der Tradition fur die Markenkommunikation (PP. 181-195). Stuttgart: Ed. Neues Fachwissen.
Eggers, F., O'Dwyer, M., Kraus, S., Vallaster, C. & Güldenberg, S. (2013). “The Impact of Brand Authenticity on Brand Trust and SME Growth: A CEO Perspective”, Journal of World Business, Vol. 48(3), PP. 340-348.
Fritz, K., Schoenmueller, V. & Bruhn, M. (2017). “Authenticity In Branding – Exploring Antecedents and Consequences of Brand Authenticity”, European Journal of Marketing, Vol. 51(2), PP. 324-348.
Gil, R.B., Andres, E.F., & Salinas, E.M. (2007). “Family As A Source of Consumer-Based Brand Equity”, Journal of Product & Brand Management, Vol. 16(3), PP. 188-199.
Gilmore, J.H. & Pine, B.J. (2007). “Authenticity: What Consumers Really Want?”, Boston: Harvard Business School Press.
Graham, P., Harker, D., Harker, M. & Tuck, M. (1994). “Branding Food Endorsement Programs”, Journal of Product and Brand Management, Vol. 3(4), PP. 31-43.
Grant, J. (1999). “The New Marketing Manifesto”, London: Texere.
Grayson, K. & Martinec, R. (2004). “Consumer Perceptions of Iconicity and Indexicality and Their Influence on Assessments of Authentic Market Offerings”, Journal of Consumer Research, Vol. 31(2), PP. 296-312.
Gupta, S., Melewar, T.C. & Bourlakis, M. (2010). “Transfer of Brand Knowledge In Business-To-Business Markets: A Qualitative Study”, Journal of Business & Industrial Marketing, Vol. 25, PP. 395-403.
Iwasaki, Y. & Havitz, M. (1998). “A Path Analytic Model of The Relationships Between Involvement, Psychological Commitment, and Loyalty”, Journal of Leisure Research, Vol. 30(2), PP. 256-280.
Josiassen, A., Lukas, B.A., Whitwell, G.J. & Assaf, G. (2013). “The Halo Model of Origin Images: Conceptualisation and Initial Empirical Test”, Journal of Consumer Behaviour, Vol. 12(4), PP. 253-266.
Josiassen, A., Lukas, B.A., Whitwell, G.J. & Assaf, G. (2013). “The Halo Model of Origin Images: Conceptualisation and Initial Empirical Test”, Journal of Consumer Behaviour, Vol. 12(4), PP. 253-266.
Kadirov, D. (2010). “Brand Authenticity: Scale Development and Validation”, In Anzmac Annual Conference. Christchurch, NZ: University of Canterbury.
Keller, S.K.L. (2008). “Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity”, Third Edition: Prentice Hall.
Kim, J.H. & Hyun, Y.J. (2011). “A Model To Investigate The Influence of Marketing-Mix Efforts and Corporate Image on Brand Equity In The IT Software Sector”, Industrial Marketing Management, Vol. 40(3), PP. 424-438.
Lafferty, B.A. (2007). “The Relevance of Fit in a Cause-Brand Alliance When Consumers Evaluate Corporate Credibility”, Journal of Business Research, Vol. 60, PP. 447-453.
Leigh, T.W., Peters, C. & Shelton, J. (2006). “The Consumer Quest For Authenticity: The Multiplicity of Meanings Within The MG Subculture of Consumption”, Journal of the Academy of Marketing Science, Vol. 34(4), PP. 481-493.
Litvin, S.W., Goldsmith, R.E. & Pan, B. (2008). “Electronic Word of Mouth In Hospitality and Tourism Management”, Tourism management, Vol. 29(3), PP. 458-468.
Lu, A.C.C., Gursoy, D. & Lu, C.Y. (2015). “Authenticity Perceptions, Brand Equity and Brand Choice Intention: The Case of Ethnic Restaurants”, International Journal of Hospitality Management, Vol. 50, PP. 36-45.
Majerova, J., Sroka, W., Krizanova, A., Gajanova, L., Lazaroiu, G. & Nadanyiova, M. (2020). “Sustainable Brand Management of Alimentary Goods”, Sustainability, Vol. 12(2), P. 556.
Malar, L., Krohmer, H., Hoyer, W.D. & Nyffenegger, B. (2011). “Emotional Brand Attachment and Brand Personality. The Relative Importance of the Actual and the Ideal Self”, Journal of Marketing, Vol. 75(4), PP. 35-52.
Manthiou, A., Kang, J., Hyun, S.S. & Fu, X.X. (2018). “The Impact of Brand Authenticity on Building Brand Love: An Investigation of Impression In Memory and Lifestyle-Congruence”, International Journal of Hospitality Management, Vol. 75, PP. 38-47.
Martinz, H. & Peñ, J. (2009). “The Effect on The Image of The Brand Extension”, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 15(8), PP. 179-193.
Melvin, P.M., Davis, A.P.M. & Palihawanda, C.D. (2016). “Here, There and Everywhere: A Study of Consumer Centrism”, International Marketing Review, Vol. 33(5), PP. 153-209.
Mikhailitchenko, A., Javalgi, R.G., Mikhailitchenko, G. & Laroche, M. (2015). “Cross-Cultural Advertising Communication: Visual Imagery, Brand Familiarity, and Brand Recall”, Journal of Business Research, Vol. 62(10), PP. 931-938.
Morhart, F., Malar, L., Guevremont, A., Girardin, F. & Grohmann, B. (2014). “Brand Authenticity: An Integrative Framework and Measurement Scale”, Journal of Consumer Psychology, Vol. 25(2), PP. 200-218.
Napoli, J., Dickinson, S.J., Beverland, M.B. & Farrelly, F. (2014). “Measuring Consumer-Based Brand Authenticity”, Journal of Business Research, Vol. 67(6) , PP. 1090-1098.
Newman, G.E. & Dhar, R. (2014). “Authenticity Is Contagious: Brand Essence and The Original Source of Production”, Journal of Marketing Research, Vol. 51(3), PP. 371-386.
Patwardhan, H. & Balasubramanian, S. (2011). “Brand Romance A Complementary Approach To Explain Emotional Attachment Toward Brands”, Journal of Product & Brand Management, Vol. 20(4), PP. 297-308.
Paul, J. (2019). “Masstige Model and Measure For Brand Management”, European Management Journal, Vol. 37(3), PP. 299-312.
Rose, R.L. & Wood, S.L. (2005). “Paradox and The Consumption of Authenticity Through Reality Television”, Journal of Consumer Research, Vol. 32(2), PP. 284-296.
Sadiq Sohail, M. & Shaikh, N.M. (2008). “Internet Banking and Quality of Service”, Online Information Review, Vol. 32, PP. 58-72.
Schallehn, M., Burmann, C. & Riley, N. (2014). “Brand Authenticity: Model Development and Empirical Testing”, Journal of Product & Brand Management, Vol. 23(3), PP. 192-199.
Spiggle, S., Nguyen, H.T. & Caravella, M. (2012). “More Than Fit: Brand Extension Authenticity”, Journal of Marketing Research, Vol. 49(6), PP. 967-983.
Sweeny, J. & Swait, J. (2008). “The Effects of Brand Credibility on Customer Loyalty”, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 15(8), PP. 179-193.
Sweeny, J.C., Soutar, G.N. & Mazzarol, T. (2007). “Factors Influencing Word of Mouth Effectiveness: Receiver Perspectives”, European Journal of Marketing, Vol. 42(3/4), PP. 344-364.
Thomson, M., MacInnis, D.J. & Park, C.W. (2005). “The Ties That Bind: Measuring The Strength of Consumers' Emotional Attachments To Brands”, Journal of Consumer Psychology, Vol. 15(1), PP. 77-91.
Usakli, A. & Baloglu, S. (2011). “Brand Personality of Tourist Destinations: An Application of Self-Congruity Theory”, Tourism Management, Vol. 32(1), PP. 114-127.
Yasin, M.N., Noor, M.N. & Mohamad, O. (2007). “Does Image of Country Origin Matter To Brand Equity”, Journal of Product and Brand Management, Vol. 16, PP. 38-48.
Yildiz, E. & ülker-demirel, E. (2016). “Measuring the Effects of Brand Authenticity Dimensions on Word-of-Mouth Marketing Via Brand Image Using Structural Equation Modeling”, International Journal of Business and Social Science, Vol. 8(3), PP. 121-130.
Zeithaml, V A. (1988). “Consumer Perceptions of Price, Quality, and Value: A Means-End Model and Synthesis of Evidence”, Journal of marketing, Vol. 52(3), PP. 2-22.