بررسی تاثیر پدیده های محوری بر بهبود توسعه همکاری فدراسیون فوتبال ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا
محورهای موضوعی : نوآوری در مدیریت ورزشیمصطفی مصطفی پور 1 , مظفر یکتایار 2 , مژگان خدامرادپور 3 , میثم اللهمرادی 4
1 - دانشجوی دکتری، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران، ایران
2 - دانشیارگروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران
3 - استادیار گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران
4 - استادیار گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد بانه، دانشگاه ازاد اسلامی، بانه، ایران
کلید واژه: فدراسیون فوتبال, همکاری و صلح, کنفدراسیون فوتبال آسیا, پدیده های محوری,
چکیده مقاله :
هدف از پژوهش بررسی تاثیر پدیده های محوری بر بهبود توسعه همکاری فدراسیون فوتبال ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا بود، پژوهش از نظر هدف تحقیق جزء تحقیقات کاربردی بود، و از نظر ماهیت توصیفی و از منظر متغیرها یک پژوهش آمیخته اکتشافی بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل 12 نفر از صاحب نظران و کارشناسان در حوزه دیپلماسی ورزشی و روابط بین الملل؛ اعضای هیات علمی مدیریت ورزشی در کشور و مسئولان روابط بین الملل فدراسیون فوتبال بود که به روش ملاکی انتخاب شدند؛ و در بخش کمی بر اساس جدول مورگان 129 نفر از روسای و هیات رئیسه فوتبال استان ها و کارشناسان مسئول فدراسیون فوتبال به عنوان نمونه آماری به روش در دسترس انتخاب گردیدند. تحلیل یافته های بخش کیفی بر اساس تحلیل تم با نرم افزار مکس کیودا 10 و بخش کمی بر اساس مدل معادلات ساختاری بر پایه نرم افزار لیزرل تحلیل انجام گرفت. یافته های بخش کیفی نشان داد پدیده های محوری به عنوان مهمترین عوامل موثر بر ارتباطات بین سازمانی اثر بخش در ورزش به منظور بهبود توسعه همکاری و صلح در فدراسیون فوتبال ایران می باشد و بخش کمی تمامی بخش های کیفی را بر اساس الگوی مدل معادلات ساختاری مورد تایید قرار داد.
The purpose of the research was to investigate the impact of the central phenomena on improving the development of the cooperation between the Iranian Football Federation and the Asian Football Confederation, the research was part of applied research in terms of the purpose of the research, and in terms of its descriptive nature and from the perspective of the variables, it was a mixed exploratory research. The statistical population in the qualitative section includes 12 experts in the field of sports diplomacy and international relations; The members of the academic staff of sports management in the country and the officials of international relations of the football federation were selected by the criteria method; And in the quantitative part, based on Morgan's table, 129 people from the governors and the football board of the provinces and experts in charge of the football federation were selected as a statistical sample using the available method. The analysis of the findings of the qualitative part was done based on theme analysis with Max Kyuda 10 software and the quantitative part was done based on the structural equation model based on Lisrel analysis software. The findings of the qualitative part showed that the main phenomena are the most important factors affecting effective inter-organizational communication in sports in order to improve the development of cooperation and peace in the Iranian Football Federation, and the quantitative part analyzed all the qualitative parts based on the model of the structural equations model. Confirmed.
_||_
Journal of Innovation in Sports Management Volume 2, Issue 4, Winter 2024 https://jism.srbiau.ac.ir |
|
Investigating the impact of key phenomena on improving the development of cooperation between the Iranian Football Federation and the Asian Football Confederation
Mostafa Mostafapour | PhD Student in Physical Education and Sport Science Department, Sanandaj Branch, Islamic Azad University, Sanandaj, Iran |
Mozafar Yektayar 1 | Associate Professor in Physical Education and Sport Science Department, Sanandaj Branch, Islamic Azad University, Sanandaj, Iran |
Mozhgan Khodamoradpoor | Assistant Professor in Physical Education and Sport Science Department, Sanandaj Branch, Islamic Azad University, Sanandaj, Iran |
Maisam Allahmoradi | Assistant Professor in Physical Education and Sport Science Department, Baneh Branch, Islamic Azad University, Baneh, Iran |
Abstract
Keywords: central phenomena, football federation, Asian Football Confederation, cooperation and peace
[1] * Corresponding Author: E-mail: myektayar@gmail.com
How to Cite: Mostafapour M, Yektayar M, Khodamoradpoor M, Allahmoradi M. Investigating the impact of key phenomena on improving the development of cooperation between the Iranian Football Federation and the Asian Football Confederation, Journal of Innovation in Sports Management, 2024; 2(4):37-43.
بررسی تاثیر پدیدههای محوری بر بهبود توسعه همکاری فدراسیون فوتبال ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا
مصطفی مصطفی پور | دانشجوی دکتری، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران |
مظفر یکتایار 1 | دانشیارگروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران |
مژگان خدامرادپور | استادیار گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران |
میثم اللهمرادی | استادیار گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد بانه، دانشگاه ازاد اسلامی، بانه، ایران |
چکیده
هدف از پژوهش بررسی تاثیر پدیدههای محوری بر بهبود توسعه همکاری فدراسیون فوتبال ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا بود، پژوهش از نظر هدف تحقیق جزء تحقیقات کاربردی بود، و از نظر ماهیت توصیفی و از منظر متغیرها یک پژوهش آمیخته اکتشافی بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل 12 نفر از صاحب نظران و کارشناسان در حوزه دیپلماسی ورزشی و روابط بین الملل؛ اعضای هیات علمی مدیریت ورزشی در کشور و مسئولان روابط بینالملل فدراسیون فوتبال بود که به روش ملاکی انتخاب شدند؛ و در بخش کمی بر اساس جدول مورگان 129 نفر از روسای و هیات رئیسه فوتبال استانها و کارشناسان مسئول فدراسیون فوتبال به عنوان نمونه آماری به روش در دسترس انتخاب گردیدند. تحلیل یافتههای بخش کیفی بر اساس تحلیل تم با نرمافزار مکس کیودا 10 و بخش کمی بر اساس مدل معادلات ساختاری بر پایه نرمافزار لیزرل تحلیل انجام گرفت. یافتههای بخش کیفی نشان داد پدیدههای محوری به عنوان مهمترین عوامل موثر بر ارتباطات بین سازمانی اثر بخش در ورزش به منظور بهبود توسعه همکاری و صلح در فدراسیون فوتبال ایران میباشد و بخش کمی تمامی بخشهای کیفی را بر اساس الگوی مدل معادلات ساختاری مورد تایید قرار داد.
واژههاي کليدي: پدیدههای محوری، فدراسیون فوتبال، کنفدراسیون فوتبال آسیا، همکاری و صلح
[1] * نویسنده مسئول: E-mail: myektayar@gmail.com
مصطفی پور مصطفی، یکتایار مظفر، خدامرادپور مژگان، اللهمرادی میثم، بررسی تاثیر پدیدههای محوری بر بهبود توسعه همکاری فدراسیون فوتبال ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا، فصلنامه نوآوری در مدیریت ورزشی، زمستان 1402، 2(4): 37-43.
مقدمه
ورزش حرفهای صحنهای برای رقابت و نتیجه گرفتن است و تلاش برای برنده شدن و جوایز مالی مربوط به آن تمام ساختار ورزش را فرا گرفته است. فوتبال به عنوان پر طرفدار ترین ورزش دنیا، صحنهی رقابت و البته آشنایی ملتها با یکدیگر به ویژه در دیدارهای ملی است.
مشارکتها، شکاف بین منابع موجود سازمان و الزامات مورد نیاز آینده را پر میکنند و با ارائه دسترسی سازمانها به منابع بیرونی و نیز با ایجاد هم افزایی،ترویج یادگیری و تغییر سریع، رقابت جویی سازمانها را افزایش میدهند. مشاركتها ازمهمترین ابزار مدیریت كسب وكار برای بهبود رقابت پذیری سازمانها به ویژه درمحیطهای پیچیده و آشفته و همچنین به صورت یكی از مهمترین مانورهای استراتژیك در صنایعی همچون ارتباطات، الكترونیك، بیو تكنولوژی و خودروسازی هستند (نگار، 1401). تعداد همكاریهای بین سازمانی همچون مشاركتهای استراتژیك در چند سال اخیر بسیار زیاد شده است .۵۰۰ کسب وکار رده اول جهانی، بیش از ۶۰ درصد مشارکتهای استراتژیک را داراست (خاکی، 1396).
این مشارکتها الزاما همواره موفقیتآمیز نیستند و نرخ شکست در آنها ۷۰-۸۰ درصد است. امروزه توانائی در مدیریت موثر مشارکتها، یک مزیت رقابتی محسوب میشود. دانش ما در باره مدیریت موثر مشارکت باعث کاهش خطاهای مشارکت از طریق بهبود رویههای مدیریت میشود. مشارکتهای استراتژیک موتور رشد و بهرهوری در بازارهای محلی و بینالمللی است (شومات و همکاران، 2016). مشارکت یکی از قدرتمندترین عوامل ایجاد ارزش در محیط جدید و قدیم است. لذا مدیران ارشد به دلیل پتانسیل ایجاد ارزشی که در مشارکتهای استراتژیک نهفته است، بایستی آن را جزو بخشهای کلیدی استراتژیهای شرکت بدانند. مشارکتها راهکارهائی سریع و منعطف برای دستیابی به منابع و مهارتهای مکمل است. همچنین باعث تسهیم هزینهها و مخاطرات، دسترسی به بازارهای جدید،صرفه جویی اقتصادی، جلوگیری از ورود رقبا و کسب دانش و مهارت برای سازمانها میشود (زنگ و همکاران، 2020).
مبانی نظری (چارچوب و پیشینه تحقیق)
گستره مفهومی ورزش فارغ از متغیرهای بیرونی تاثیرگزار و تاثیرپذیر قابل شناخت نبوده و تنها در حوزه فعالیتهای جسمانی و یا ذهنی نمیگنجد. ورزش در حوزههای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تاثیر گذاشته و متعاقباً تاثیر میپذیرد (آبدولیو، 2018). ورزش و مسابقات ورزشی به طور گستردهای وارد زندگی خصوصی و عمومی مردم جهان شده و بر رفتار افراد، جوامع، دولتها، رسانهها تأثیر میگذارد و صرف نظر از ابعاد زیستی، بهداشتی، اقتصادی، اجتماعی، سرگرمی و تفریحی ورزش و مسابقات ورزشی، این پدیده دارای نتایج سیاسی است که روابط دولت ها، گروههای اجتماعی را تحت الشعاع قرار میدهد و با مفاهیمی چون قدرت ملی، رقابت، همگرایی و صلح، واگرایی، ستیز و منازعه، ناسیونالیسم و ملی گرایی، اتحاد و وحدت ملی و نظایر آن پیوند میخورد و بر نگرش و رفتار دولتها و ملتها نسبت به یکدیگر تأثیر میگذارد (شکوهی، 1400).
یکی از انگیزههای دولتها برای حمایت از ورزش و بهنوعی دخالت و راهبری آنرا باید در این موضوع دید که موفقیت یک کشور در عرصهی ورزشی میتواند برای آن کشور در عرصهی بینالمللی اعتبار و حیثیت ایجاد کند (گپندز، 1378). به همین دلیل بود که کشورهای کمونیستی پیشین برای پیروزی در میدانهای ورزشی، سرمایهگذاری هنگفتی بهعمل میآوردند. البته این فقط کشورهای سابق کمونیستی نبودند که روی ورزش بهعنوان ابزاری برای کسب اعتبار سرمایهگذاری میکردند. کشورهایی مثل کانادا، آمریکا و کشورهای اروپای غربی هم بههمین منظور سرمایهگذاریهای زیادی در زمینهی ورزش بهعمل آوردهاند و برخی کشورهای صنعتی، سرمایهگذاری چشمگیری و نظاممندی روی ورزشهای خاص داشتهاند (سکاران،1380). در صورتیکه بر مبنای منطق سود و هزینه به این موضوع بنگریم، سرمایهگذاری دولتها در امر ورزش از هر نظر سودآور است. اگر از کارکردهای ورزش در افزایش سلامتی جسمانی و روانی جامعه و تربیت افرادی توانمند بگذریم که خود به تنهایی توجه دولت به ورزش را از هر نظر منطقی و ضروری نشان میدهد، کسب پیروزیهای بزرگ در میادین مختلف ورزشی در افزایش غرور ملی، تحکیم همبستگی ملی و از همه مهمتر افزایش اعتبار و پرستیژ کشورها در سطح بینالملل و در رقابت با دیگر دولتها بسیار تاثیرگذار است.
کسب، حفظ و ارتقای پرستیژ یا اعتبار بینالمللی از جمله مؤلفههای اصلی منافع ملی کشورها قلمداد میشود. در واقع میتوان گفت که دولتها از طرق مختلف تلاش میکنند که در جامعه بینالمللی دارای جایگاه و منزلت بالایی بوده و به آنها بهعنوان کشورهای قابل احترام نگریسته شود. هر چهقدر دولتی بتواند در زمینههای مختلف خود را موفق نشان دهد (جلب احترام دیگر دولتها، داشتن سطح توسعهی مطلوب، داشتن روابط خوب و برابر با دیگر دولتها، برخورداری از توان نمایش استقلال و دفاع از خود و رفع تهدیدات خارجی، قرار گرفتن در میان کشورهای موفق و کامیاب، دسترسی به فناوریهای پیشرفته، برخورداری از توانمندیهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی و ...) بدون تردید دارای اعتبار خواهد بود. در مجموع پرستیژ بینالمللی بهمعنای احترام و منزلتی است که یک دولت در جامعه بینالمللی و بین بازیگران دیگر از آن برخوردار است. همچون افراد، دولتها نیز در جامعه بینالمللی از پرستیژ، اعتبار و افتخار متفاوتی برخوردارند و این شدیداً به قدرت ملی آنها وابسته است (زرگر، 1394). این واقعیتی آشکار است که قدرت پرستیژ میآورد و البته موفقیت دولتها در زمینههای مختلف میتواند تاثیر زیادی بر افزایش اعتبار آنها داشته باشد. از جمله این زمینهها میتوان به موفقیت کشورها در صحنهی رقابتهای ورزشی مانند المپیک یا آوردگاههای جهانی رشتههای مختلف بهویژه فوتبال اشاره کرد، جایی که کشورها با استراتژی و برنامهریزی علمی طولانیمدت هزینههای زیادی را متحمل میشوند تا با آموزش و آماده نمودن قهرمانانشان موفق به کسب مدالها و رکوردهایی در جهان شوند.
در صورتیکه بر مبنای منطق سود و هزینه به این موضوع بنگریم، سرمایهگذاری دولتها در امر ورزش از هر نظر سودآور است. اگر از کارکردهای ورزش در افزایش سلامتی جسمانی و روانی جامعه و تربیت افرادی توانمند بگذریم که خود به تنهایی توجه دولت به ورزش را از هر نظر منطقی و ضروری نشان میدهد، کسب پیروزیهای بزرگ در میادین مختلف ورزشی در افزایش غرور ملی، تحکیم همبستگی ملی و از همه مهمتر افزایش اعتبار و پرستیژ کشورها در سطح بینالملل و در رقابت با دیگر دولتها بسیار تاثیرگذار است.
دولت آلمان نازی با میزبانی المپیک برلین 1936 و تبلیغات وسیع چه قبل از آغاز مسابقات و چه در حین برگزاری مسابقات از این فرصت بزرگ برای تاثیرگذاشتن بر کشورهای خارجی بهخوبی سود برد تا ظرفیت و استواری رژیم نازی و پرستیژ و قدرت آلمان را بهنمایش بگذارد (ردخا و همکاران، 2014). جوزف گوبلز وزیر تبلیغات آلمان در این زمینه نقش پررنگی ایفا کرد. او در آوریل 1933 ماموریت ورزشکاران آلمانی را بدینگونه مشخص کرد: «ورزش آلمان تنها یک وظیفه دارد: قدرتمندتر کردن شخصیت مردم آلمان، تا آنرا سرشار از روح مبارزهطلبی و وفاداری استوار نماید که در مبارزه برای بقایش ضروری است» (پینگی و همکاران، 2020). بهطور حتم هرگونه اعتبار ناشی از میزبانی المپیک 1936 یا کسب مدالهای متعدد المپیک توسط قهرمانان آلمانی، برای مخاطبان داخلی و خارجی ثمره رهبری هیتلر معرفی میشد. هنری چنون عضو پارلمان انگلستان یکی از بازدید کنندگان متعدد خارجی المپیکی بود که در آن «پیروزیهای آلمان مداوم بود» و او بر این امر اشراف داشت که آلمانیها از این طریق تلاش میکنند تا رژیم جدید خود را به دنیا با شکوه، پایدار و شایسته نشان دهند. مدالهای آلمان (33 طلا، 26 نقره و 30 برنز) باعث شد که این کشور جایگاه برتر را از ان خود کند و رابطه بین قدرت ملی و شجاعت ورزشی که اثباتش سخت بهنظر میرسد را تسهیل کرد (موتبی و همکاران ،2022). برای کشوری که در المپیک ۱۹۳۲ لسآنجلس ایالات متحده رتبه نهم (۳ طلا، ۱۲ نقره و ۵ برنز) را آن هم پس از کشورهای ایالات متحده (۴۱ طلا، ۳۲ نقره و ۳۰ برنز)، ایتالیا، فرانسه، سوئد، ژاپن، مجارستان، فنلاند و بریتانیای کبیر را بهدست آورده بود، در جایگاه اول قرار گرفتن در رقابتهای باشکوهی مانند المپیک و آن هم بالاتر از کشورهایی مانند ایالات متحده، فرانسه، ایتالیا و بریتانیای کبیر بایستی هم یک پیروزی با شکوه بهتصویر کشیده میشد، پیروزی بزرگی که جاهطلبی آلمان نازی را بیشتر نمود.
روش شناسی پژوهش
این پژوهش از نوع کاربردی بوده و به شیوهی پیمایشی انجام میشود. روش گردآوری اطلاعات میدانی بوده و از ابزار پرسشنامه محقق ساخته برای گردآوری اطلاعات استفاده میشود.
جامعه آماری در این پژوهش، کارشناسان، تحلیلگران و دست اندر کاران مسائل بینالمللی در ورزش ایران بوده و با استفاده از فرمول کوکران تعداد شرکت کنندگان به عنوان نمونه آماری در این پژوهش، ۱۲۰ نفر محاسبه گردیده است.
رای تحلیل دادههای گردآوری شده، از روشهای توصیفی؛ شاخص گرایش به مرکز مانند: میانگین و ...، شاخصهای پراکندگی مانند: انجراف معیار، واریانس و... و همچنین سایر شاخصها مانند فراوانی و درصد، و آمار استنباطی: از آزمون آلفای کرونباخ، آزمون کولموگروف - اسمیرنف، به منظور نرمال بودن دادهها و تحلیل عاملی تاییدی و روش معادلات ساختاری به منظور بررسی سؤالات پژوهش استفاده میگردد
پس از بررسی عادی یا نرمال بودن کشیدگی و یا چولگی توزیع دادهها، از آزمون شاپیرو - ویلک یا آزمون کولموگروف - اسمیرنوف استفاده میشود تا از نرمال بودن دادهها اطمینان حاصل گردد
هنگام بررسی نرمال بودن دادهها ما فرض صفر مبتنی بر اینکه توزیع دادهها نرمال است را در سطح خطای 5% تست میکنیم. بنابراین اگر سطح معنی داری آماره
آزمون بزرگتر مساوی 05/0 بدست آید، در این صورت دلیلی برای رد فرض صفر مبتنی بر اینکه داده نرمال است، وجود نخواهد داشت. به عبارت دیگر توزیع دادهها نرمال خواهد بود. برای آزمون نرمالیته فرضهای آماری به صورت زیر تنظیم میشود:
H0: توزیع دادههای مربوط به هر یک از متغیرها نرمال است
H1: توزیع دادههای مربوط به هر یک از متغیرها نرمال نیست
در جدول 1 نتایج حاصل از آزمون نرمال بودن کولموگروف - اسمیرنوف خلاصه شده است.
با توجه به نتیجه بدست آمده نرمال بودن توزیع همه گویهها مورد تایید میباشد. در جدول 2 نتایج حاصل از بررسی آزمون تی تک نمونه ای برای بررسی مقولههای پژوهش خلاصه شده است:
با توجه به تایید مقولههای میتوان گزارههای ذیل را بیان کرد:
شاخصهای پدیدههای محوری براهمکاری فدراسیون فوتبال ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمینه صلح و دوستی تأثیر دارد.
در ادامه برای بررسی روابط مد نظر رگرسیون ارائه میشود:
برای بررسی ارتباط بین گویهها به روش معادلات رگرسیونی، معادله ذیل تخمین زده میشود.
A=α+β1*A1+β2*A2+β3*A3+β4*A4+β5*A5 +ε
که متغیرهای این معادله به شرح ذیل میباشند:
جدول 1. نتایج حاصل از آزمون نرمال بودن کولموگروف - اسمیرنوف
گویه ها | ضریب بدست آمده | سطح معنیداری | نتیجه |
گویه های مربوط به شاخص های پدیده های محوری | ۲۱۷/0 | ۲۶/0 | تایید نرمال بودن توزیع آماری |
اهمکاری فدراسیون فوتبال ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمینه صلح و دوستی | ۱۳۳/۰ | ۴۱/۰ | تایید نرمال بودن توزیع آماری |
جدول 2. آزمون تی تک نمونه ای برای مقوله های پژوهش
مقوله مورد نظر | آماره تی بدست آمده | سطح معنیداری | نتیجه |
گویه های مربوط به شاخص های پدیده های محوری | 86/48 | 000/0 | تایید شاخص های پدیده های محوری |
جدول 3. متغیرهای پژوهش
متغیر | نماد | نوع متغیر |
اهمکاری فدراسیون فوتبال ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمینه صلح و دوستی | A | وابسته |
پدیده های محوری | A2 | مستقل |
جدول 4. نتایج برازش مدل رگرسیونی
متغیر پاسخ = اهمکاری فدراسیون فوتبال ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمینه صلح و دوستی | ||||
متغیرهای مستقل | ضرایب رگرسیونی | آماره آزمون t | سطح معناداری | |
ثابت معادله (α) | ۰۰۰۱/0 | ۰۰۵/۰ | ۹۹۶/0 | |
پدیده های محوری | ۲۱۸/0 | ۱۹/۳۵ | ۰۰۰/0 | |
آماره آزمون F = 66/8944 سطح معناداری = 000/0 آماره دوربین واتسون : 70/1 ضریب تعیین = 99/0 |
برای بررسی اثر معنیدار متغیرها بر متغیر وابسته از آزمون تی استفاده میشود. در صورت معنیدار بودن مقوله مربوط به آن متغیر مورد تایید است.
در جدول بالا مشخص است که تمامی ضرایب معنیدار بوده و پدیدههای محوری عوامل تاثیرگذار بر همکاری فدراسیون فوتبال ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمینه صلح و دوستی تاثیر گذار میباشند.
بحث و نتیجه گیری و پیشنهادها
یافته ها بصورت کلی نشان داد نشانگرهای سرعت اينترنت، مشکلات زیر ساختی، کمبود متخصصان، عدم انعطافپذیری، معماری چند لایه فرایندها، هزینه زیاد ثبت و ضبط اقدامات انجام شده در زمینه همکاری و صلح و عدم تخصص در این زمینه، هزینه راهاندازی اولیه، کاهش امکان تعامل بین باشگاهها، مدارس فوتبال و دیگر بخشهای طرح در فوتبال، عدم یکپارچگی سیستمهای نرمافزاری، نابرابری بیلان اقدامات انجام شده در زمینه همکاری و صلح کارشناسان فدراسیون، ارتباطات سازمانی تیمها، مدارس فوتبال و بخشهای طرح در فوتبال، تحریمهای بینالمللی در تامین تجهیزات پدیدههای محوری، وابستگی فناورانه زیرساخت و نرمافزارهای کاربردی، هزینه بالای ثبت و ذخیره سازی همکاری ها و ارتباطات قبلی، عدم بازدارندگی جرائم مربوط به کپی رایت و استفاده از اقدامات انجام شده در زمینه همکاری و صلح، کمبود متخصصان پدیدههای محوری، سیستم رتبهبندی همکاریها و ارتباطات قبلی کارشناسان فدراسیون و مربیان در کشور، آمادهسازی ذهنی کاربران، تغییر ذهنیت کارکنان، عدم فرهنگ سازی، عدم تمایل کارکنان، عدم موارد صلح و همکاری کافی دانشجو ها و دست اندر کاران، نگرش مشکوک ورزشکاران و دست اندر کاران به این سیستم، ضعف در آموزش کارکنان، استفاده نا صحیح از اقدامات انجام شده در زمینه همکاری و صلح دولت مردان، ضعفهای مدیریتی و نبود راهبرد مناسب، مسائل قانونی و حقوقی اشتراک اقدامات انجام شده در زمینه همکاری و صلح باشگاهها و مدارس فوتبال، فقدان استراتژیها و سیاستهای مشخص ، وجود قوانین و مقررات زیاد و دست و پاگیر، همكاري نكردن وزارت ورزش، تغییر قانونها، تغییر زیاد مدیران، عدم تسلط تکنیکی و برنامهریزی بلند مدت بازرسان، ثبت اقدامات انجام شده در زمینه همکاری و صلح، گزینش اقدامات انجام شده در زمینه همکاری و صلح، ارزیابی اقدامات انجام شده در زمینه همکاری و صلح، اجرای اقدامات انجام شده در زمینه همکاری و صلح، پیچیدگیهای استفاده از اقدامات انجام شده در زمینه همکاری و صلح و عدم پیروی از چارچوبهای بینالمللی در چارچوب عوامل علی و زمینهای، پدیدههای محوری شاخصهای فرهنگی و اجتماعی، مشخصههای مدیریتی و برنامهریزی های بلند مدت بر ارتباطات بین سازمانی اثر بخش در ورزش تاثیر گذار می باشند. همچنین یافتهها نشان داد پدیدههای محوری با ضریب ۲۱۸/۰ بر ارتباطات بین سازمانی اثر بخش در ورزش جهت توسعه همکاری و صلح تاثیرگذار است.
سپاسگزاری
اینجانب به نوبه خودم از جناب دکتر مظفر یکتایار استاد راهنمای عزیز و تلاشگرم که در انجام پژوهش- به خاطر حمایت همه جانبه و همکاری در اجرای پژوهش و همچنین دکتر مژگان خدامراد پور استاد راهنمای دوم به خاطر بازبینی متن مقاله و ارائه نظرهای ساختاری به مقاله و به خاطر مطالعه متن مقاله و ارائه نظرهای ارزشمند- به بنده یاری رساندهاند در اینجا سپاسگزاری می نمایم.
References
Aunger, J.A., Millar, R., Greenhalgh, J. et al. (2021). Why do some inter-organisational collaborations in healthcare work when others do not? A realist review. Syst Rev 10, 82 https://doi.org/10.1186/s13643-021-01630-8
Clarke, F.; Jones, A.; Smith, L. (2021). Building Peace through Sports Projects: A Scoping Review. Sustainability 2021, 13, 2129. https://doi.org/10.3390/su13042129
Mutebi, H., Muhwezi, M., Ntayi, J.M. et al. (2022). Inter-organisational communication: organisational future orientation, inter-organisational interaction quality and inter-organisational group mechanism. Int J Humanitarian Action 7, 2 https://doi.org/10.1186/s41018-021-00110-x
Murugi, M. S. (2020). The Rple of Sports in Promoting Peaceful Interactions and Co -Existence in Kenya (2001-2019). A THESIS SUBMITTED TO THE SCHOOL OF HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES IN PARTIAL FULFILLMENT OF THE REQUIREMENT FORTHE DEGREE OF MASTER OF ARTS IN INTERNATIONAL RELATIONS. UNITED STATES INTERNATIONAL UNIVERSITY- AFRICA
Pigni, F., Ravarini, A., Saglietto, L. (2020). An explorative analysis of the effects of information and communication technologies and inter-organizational relationships on supply chain management system Supply Chain Forum an International Journal, 11 (4), 36-48, 10.1080/16258312.2010.11517245
Redxa, A., Et al. (2014). Inter-organization Communication Management between Organizations in a Subsidized Fertilizer Market in Malaysia. UMK Procedia, 1, 33-41.
Shumate, M., Et al. (2016). Interorganizational Communication. The International Encyclopedia of Organizational Communication, 4, https://doi.org/10.1002/9781118955567
Ubaidulloev, Z. (2018). Sport for Peace: A New Era of International Cooperation and Peace through Sport. Asia-Pacific Review, 25(2), 104-126.
Zhang, X., Et al. (2020). A multi-theory perspective on enablers of inter-organizational information and communication technology: A comparison of China and the Netherlands. International Journal of Information Management, 54, https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2020.102191
Zhang, X.., Van Donk, D. P., Van der Vaar T. (2011) Does ICT influence supply chain management and performance? A review of survey-based research International Journal of Operations & Production Management, 31 (11–12), 1215-1247, 10.1108/01443571111178501
Khaki, Gholamreza. (2016). research method in management. Fujan Publications, fifth edition.
Khodayi, Rasool (2018). Examining the role of cognitive styles on communication ability in the organization. Master's thesis in the field of management. Islamic Azad University, Tunkabon branch.
Zargar, Afshin. (2014). Sports and international relations: conceptual and theoretical aspects. Political Science Quarterly, 11(31), 7-48.
Sekaran, Uma, (2008), research methods in management, translated by Mohammad Saebi and Mahmoud Shirazi, Tehran, Public Management Education Center Publications.
Shokohi, Kivan (1400) Explaining the organizational communication model in service companies. Master's thesis in management. Shiraz university
Giddens, Anthony (1378). Sociology, translated by Manouchehr Sabouri, Tehran: Nei Publications, 5th edition, 1378, 753
Negar, Sepideh (1401). Examining the pattern of inter-organizational interactions on increasing quality culture. Thesis of Master of Management, Faculty of Management, University of Tehran.