بررسی نقش میانجی سرسختی در ارتباط عادت با قصد رفتار امنیتی سایبری در معلمان تربیت بدنی خراسان جنوبی
محورهای موضوعی : نوآوری در مدیریت ورزشیکاظم چراغ بیرجندی 1 , فاطمه حمیدی 2 , فاطمه شیخی ملاشاهی 3 , فاطمه علیدوست 4
1 - استادیار گروه تربیت بدنی، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران
2 - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزش، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران
3 - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزش، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران
4 - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزش، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران
کلید واژه: سرسختی, رفتار امنیتی, عادت, معلمان تربیت بدنی,
چکیده مقاله :
هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش میانجی سرسختی در ارتباط عادت با قصد رفتار امنیتی سایبری در معلمان تربیت بدنی استان خراسان جنوبی بود. روش تحقیق از نوع توصیفی بود و به شکل میدانی انجامشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه معلمان تربیت بدنی استان خراسان جنوبی به تعداد 267 نفر سال تحصیلی 1402-1401 بودند. نمونه با توجه به جدول مورگان به تعداد 152 نفر انتخاب شدند که شیوه نمونه گیری به صورت تصادفی استفاده شد. ابزار پژوهش شامل 3 پرسشنامه استاندارد عادت سیپونه و همکاران (2012)، پرسشنامه استاندارد سرسختی بارتون (2000) و پرسشنامه قصد رفتارهای امنیت سایبری تامپسون و همکاران (2017) مورد استفاده قرار گرفتند. برای اطمینان از پایایی پرسشنامهها 30 نسخه آن در مطالعه مقدماتی بر روی نمونه( ها) که بهطور کاملاً تصادفی انتخابشده بود، توزیع شد و ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه عادت (89/0=α)، پرسشنامه سرسختی (84/0=α) ، و برای پرسشنامه قصد رفتارهای امنیت سایبری (79/0=α) بدست آمد. نتایج تحقیق نشان داد سرسختی در ارتباط عادت با قصد رفتار امنیتی سایبری در معلمان تربیت بدنی استان خراسان جنوبی نقش میانجی دارند. با توجه به نتایج پژوهش پیشنهاد می شود؛ توجه به رفتارهای امنیتی سایبری در محیط های آموزشی از جمله مدارس موراد توجه مدیران و معلمان قرار گیرد و برای این مهم از ویزگی های رفتاری و عادت ها فردی در جهت تسهیل مقابله با اقدامات سایبری غافل نباشند.
stubbornness habit security teachers
_||_