بررسی تأثیر رسانه برمسئولیت اجتماعی سازمان های دولتی ایران
محورهای موضوعی : مدیریت رسانه
1 - نویسنده و مسئول مکاتبات
کلید واژه: رسانه, مسئولیت اجتماعی و سازمان ها دو,
چکیده مقاله :
امروزه توجه به مسئولیت اجتماعی و عرصه های مرتبط به آن نگرانی های زیادی را در سازمان هامختلف، خصوصا بخش دولتی و عمومی ایجادکرده است . سقوط معیارهای رفتار بر اساس الگوهایاخلاقی در عملکرد سازمانی که از آن بنام مسئولیت اجتماعی سازمانی یاد می شود ، نگارنده را بر آنداشت تا درجستجوی مبناهای نظری و عملی مناسبی در این رابطه باشد تا بتواند مسیر مناسب عملیو اجرایی برابر سازمان ها دولتی ایران فراهم آمورد.در این مقاله پس از مطالعات مقدماتی و تکمیلی این سوأل مطرح شد تا چه میزان رسانه ایجمعی از نظر علمی در ارتقاء مسئولیت اجتماعی در سازمان ها دولتی ایران نقش دارند؟ پس ازمطالعه ادبیات و پیشینه مرتبط به پژوهش و مراجعه به آرا ء خبرگان عواملی که در رسانه های جمعیمی توانند در ارتقاء مسئولیت اجتماعی در سازمان ها دولتی موثر باشند به هشت شاخص طبقه بندیشده و از طریق توزیع پرسشنامه در جامعه مورد تجزیه و تحلیل و استنتاج قرارگرفت . نتایج تحقیقحاکی از آن است که رسانه های جمعی از نظر ع لمی قابلیت تأثیرگذاری مناسبی برارتقاء مسئولیتاجتماعی در سازمان ها دولتی ایران دارند ، اما در عمل و اجرا کمتر این مهم مورد توجه قرار میگیرد.