بررسی ارتباط بین سلامت روان و تفکر انتقادی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز در سال 91
محورهای موضوعی : مدیریت رسانهمحمد جوادی پور 1 , فرشته کردستانی 2 , گیتی نیرومند 3
1 - ندارد
2 - ندارد
3 - نویسنده و مسئول مکاتبات
کلید واژه: سلامت روان, تفکر انتقادی, دانشجویان,
چکیده مقاله :
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه سلامت روان و تفکر انتقادی دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه تهران مرکز واحد ولی عصر91 بوده است جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دختر و پسر کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی - در سال تحصیلی 92دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (مجتمع ولی عصر)می باشد .حجم جامعه آماری دانشجویان 330 نفربود که بر اساس جدول مورگانتعداد 180 نفربه صورت تصادفی ساده انتخاب و پرسشنامه به آنها داده شد.ابزار گردآوری داده های پژوهش متشکل از دو پرسشنامهاستانداردتفکر انتقادی کالیفرنیا فرم ب و پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ بوده است.تحقیق از نوع همبستگی بوده و تجزیه وتحلیل داده ها بر اساس آزمون ضریب همبستگی بوده است.نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد علائم جسمانی فقط با نمره کلتفکر انتقادی رابطه مستقیم معناداری دارد ولی با عوامل آن رابطه معناداری ندارد. و اختلال کارکرد اجتماعی با عامل تحلیل ارزیابیاستدلال قیاسی و استدلال استقرایی و نمره کل تفکر انتقادی رابطه معناداری دارد همچنین اضطراب با هیچ یک از عوامل تفکرانتقادی رابطه معناداری ندارد و افسردگی با هیچ یک از عوامل تفکر انتقادی رابطه معناداری ندارد .