نقش رسانههای اجتماعی در بازاریابی و تأثیر بر ساختار سازمانی
محورهای موضوعی : مدیریت رسانهسید عبدالله سجادی جاغرق 1 , علیرضا قرائتی 2 , مجید حیدری 3
1 - -
2 - عهدهدار مکاتبات
3 - -
کلید واژه: رسانههای اجتماعی, بازاریابی, ساختار سازمانی, بانکداری الکترونیک, بانکداری اجتماعی ,
چکیده مقاله :
رسانه اجتماعی توصیف ابزارهای آنلاین است که مردم از آن برای اشتراک محتوا، پروفایلها، نظرات، دیدگاهها، تجربیات و افکار استفاده میکنند. تفاوت اصلی رسانههای اجتماعی با شبکههای اجتماعی در این است که رسانههای اجتماعی راهی برای انتقال و یا اشتراکگذاری اطلاعات با مخاطبان گسترده است؛ در حالی که شبکههای اجتماعی عامل تعامل است. گروههایی از مردم با منافع مشترک، یا ذهن مشابه، وابسته با یکدیگر که در سایت های شبکه های اجتماعی رابطه ایجاد میکنند. رسانه اجتماعی، اجتماعیسازی یک سازمان و درگیر کردن عوامل انسانی در فرآیند رویهها و فلسفههای یک سازمان است. در این مقاله، نقش رسانههای اجتماعی به عنوان عاملی تأثیرگذار در بازاریابی و مؤثر بر ساختار سازمانی با نگاه ویژه به بانکداری الکترونیک و بانکداری اجتماعی مورد بحث قرار میگیرد. مؤلفهها و نقشه راه نفوذ بانک ها به درون رسانههای اجتماعی بیان میگردد و با ارائه جداولی از حضور بانکهای خارجی در سایتهای رسانههای اجتماعی پربازدید و بحث پیرامون نقش این رسانهها در بسترسازی تعاملات بانکی با نسل جدید به منظور ایجاد مشتریانی وفادار، به عواملی همچون کاهش هزینهها، کسب اعتماد نسل جدید، افزایش درآمد و اهمیت برند بانکها در رسانههای مذکور پرداخته میشود.
Social media is the description of online tools which people use to share content, profiles, comments, views, experiences and thoughts. The main difference between social media and social network is that social media is used to transfer and share huge information with mass audience. However social network is a tool for interaction. People of the same interests, same favors, common thoughts and dependent on each other make relations in social networks. Social media is the process of socializing an organization and engaging human resources with trends and philosophy of an organization. In this article the role of social media as an effective factor in marketing and on organization's structure is discussed with the emphasis on the role of social media in banking. Components and plan of penetrating banks into social media is explained and through tables demonstrating banks using social media, their role is discussed to engage with the new generation to make loyal customers, reduce costs, gain trust, increase incomes and explain the importance of brand making through social media.