بررسی میزان استفاده از تکنولوژیهای نوین ارتباطی در دستگاههای اجرایی شهرستان دماوند
محورهای موضوعی : مدیریت رسانهبهاره بخشی 1 , صدیقه ببران 2 , مریم طاهریان 3
1 - استادیار و عضوهیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند
عهده دار مکاتبات
2 - استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
3 - مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند و دانشجوی دکتری علوم و ارتباطات اجتماعی
کلید واژه: روابط عمومی الکترونیک, تکنولوژیهای نوین ارتباطی, ادارات دماوند,
چکیده مقاله :
در دنیای امروز که به عصر ارتباطات معروف شده و تغییرات و نوآوری های تکنولوژیکی، ارتباطات و اطلاع رسانی و ارائه خدمات سرعت بالایی پیدا کرده، کشورها و سازمان هایی موفق اند که هم سو و هم پای تغییرات محیطی حضوری قدرتمند و موثر در این چرخه داشته باشند و با شناخت مخاطبان سیاست های القایی خود را به روی آنها گسترش دهند. تکنولوژی های نوین ارتباطی در روابط عمومی الکترونیک جایگاه ویژه ای دارند و می توانند ماموریت و رسالت روابط عمومی را با سرعت بیشتری خارج از محدوده زمان و مکان به انجام برساند. بنابراین با توجه به شرایط موجود و نیاز جامعه به استفاده از این تکنولوژی های نوین، این نیاز در سطح روابط عمومی های ادارات شهرستان دماوند حس گردید. به همین منظور در این پژوهش 3 فرضیه مرتبط با نحوه میزان استفاده و شناخت از تکنولوژی های نوین ارتباطی در روابط عمومی الکترونیک دستگاه های اجرایی شهرستان دماوند در نظر گرفته شد و 40 نفر از مدیران و کارکنان شاغل در روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان با توجه به جدول مورگان جهت تکمیل پرسشنامه مد نظر قرار گرفتند. سپس توسط نرم افزار spss و با بهره گیری از آزمون های ناپارامتریک و پارامتریک مورد سنجش قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که میزان شناخت از تکنولوژی های نوین ارتباطی در سطح ادارات شهرستان دماوند در حد متوسط اما میزان به کارگیری این تکنولوژی ها در این ادارات درحد زیاد است. در این راستا مدیران و کارکنان می توانند با افزایش شناخت و آگاهی خود از تکنولوژی ها و به روز نمودن سواد دیجیتالی خود استفاده موثر وکارآمدی از تکنولوژی های نوین و روز دنیا داشته باشند.
In today's world, which has known as a communication age and technological changes and innovations, communication , information and services has a high rate, The countries and organizations is successful that has powerful presence in this era, and expanding New communication technologies have a special place in public relations and can accomplish the mission of public relations outside the confines of time and space. So according to this circumstances and needs of community to use these new technologies, the need for public relations agencies has felt in the city of Damavand. In this research three related hypothesis was considered by knowing how to use the new technologies in electronic public relations in Damavand’s executive organization and 100 managers and employees working in the public relations executive were selected according to Morgan to complete the questionnaire. Then it was measured by spss software and nonparametric and parametric tests. Analysis of the data showed that the recognition of new communications technologies in Damavand’s public relations is in the medium level but they use it more. In this context, managers and employees can increase their knowledge of technology, digital literacy and they can use these technologies more effectively.