مدل بانکداری جامع بانک ملی ایران مبتنی بر نیازهای مشتریان در ابعاد شرکتی، اختصاصی، خرد، تجاری
محورهای موضوعی : خطمشیگذاری عمومی در مدیریتداود عبدی 1 , مهدی مرادی 2 , لورنس انویه تکیه 3
1 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه
2 - عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور و رئیس دانشگاه پیام نور مرکز میانه
3 - استاد یاردانشگاه آزاد اسلامی میانه
کلید واژه: خبرگان صنعت حوزة بانکداری, نیاز مشتریان, بانک ملی ایران, بانکداری جامع, تحلیل تم,
چکیده مقاله :
چکیده زمینه: مدل بانکداری جامع که تمرکز اصلی آن رفع انواع نیازهای مالی مشتریان است، دامنه وسیعی از خدمات مالی اعم از خدمات تجاری، سرمایه گذاری، بیمهای، مشاورهای و غیره را به مشتریان خود ارائه می دهند. هدف: از این تحقیق تشریح ابعاد مدل بانکداری جامع بانک ملی ایران مبتنی بر نیازهای مشتریان است. روش: این تحقیق به شیوه مطالعة موردی از نوع کیفی انجام شد. گروه هدف این تحقیق شامل هیجده نفر از خبرگان صنعت حوزة بانکداری با سابقه بالای 10 سال در بانک ملی ایران (در شهر تهران) در سال 1397 بود. برای تحلیل داده های کیفی از روش تحلیل تم استفاده شد. یافته ها: طبق نتایج این تحقیق مدل بانکداری جامع در بانک ملی مبتنی بر نیازهای مشتریان استخراج شد که در آن هدف رفع چالشهای پیش رو در ابعاد منابع مالی، منابع انسانی، فرایند ها، و مشتریان است. نتیجه گیری: راهبردهای دست یابی به مقصود این تحقیق، عبارتند از: تعدیل در سختگیریهای شدید نظارتی در حوزه قوانین بانکی، نیاز به سطوح متنوع سرمایه جهت تأمین سرمایه در بانکهای جامع، تبدیل به فرصت کردن شرایط بازار رقابتی بانکها از جمله دیجیتالی شدن (در پی تنوع محصولات)، کاربست مناسب تکنولوژی ارتباطی جهت تأمین نیازهای متنوع مشتریان. کلیدواژه: بانکداری جامع، بانک ملی ایران، نیاز مشتریان، خبرگان صنعت حوزة بانکداری، تحلیل تم
The present study aims to describe the dimensions of comprehensive banking model of Bank Melli Iran based on the customer needs. This research was conducted using the qualitative case study methodology. The target group of this study included 18 experts in banking industry with the work experience of above 10 years in Bank Melli of Iran in 2018. The qualitative data were analyzed using the thematic analysis method. The comprehensive banking model based on the customer needs was extracted in Bank Melli of Iran based on the results of this study; the purpose of this model was to address challenges in the areas of the financial resources, human resources, processes, and customers; some strategies to achieve this purpose include: making adjustments to the severe monitoring system in the area of banking laws and regulations, the need for diverse levels of funding to secure capital in big banks, using the competitive conditions in banking industry (including the digitalization) as an opportunity, proper use of communication technology to meet the diverse needs of customers.
_||_