مولفه ها، پیشایندها و پیامدهای تاثیرگذار بر تدوین استراتژی های بازاریابی سیاسی
محورهای موضوعی : آینده پژوهیحمیدرضا تیموری 1 , کامبیز شاهرودی 2 , علی اسماعیل زاده مقری 3 , فرزین فرحبد 4
1 - دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل بندر انزلی، بندرانزلی، ایران.
2 - گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رشت ، ایران
3 - دانشکده اقتصاد و حسابداری، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
4 - دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران.
کلید واژه: استراتژی های بازاریابی, بازاریابی سیاسی, مولفه ها و پیامدها,
چکیده مقاله :
پژوهش حاضر با هدف شناسایی مولفه ها، پیشایندها و پیامدهای تاثیرگذار بر تدوین استراتژی های بازاریابی سیاسی از طریق مطالعه ادبیات تحقیق، انجام پذیرفته است. در این راستا از روش فراترکیب به صورت سیستماتیک برای جمع آوری و بررسی مطالعات پیشین صورت پذیرفته است که با یکپارچه سازی راهبردهای جستجوی خودکار و جستجوی دستی 19 مقاله پژوهشی مرتبط منتشر شده در حوزه تدوین استراتژی های بازاریابی سیاسی در بازه زمانی 1995 تا 2018 برای مقالات انگلیسی و 1392 تا 1398 برای مقالات فارسی پوشش داده شده است. تبیین مسئله اصلی در حوزه اقدامات سیاسی کاندیداها بدون شناسایی و تعیین ارتباطات میان آن عوامل تقریبا دشوار و دور از واقعیت های زمینه ای می باشد. یافته های پژوهش نشان داد که مولفه های تبلیغات، بخش بندی رای دهندگان و ایجاد، حفظ و ارتقای روابط بلندمدت و تحلیل رقابتی بیشترین فراوانی را در مولفه های تاثیرگذار بر تدوین استراتژیهای بازاریابی سیاسی داشته است.
The purpose of this study is to identify the factors, antecedents, and consequences that effect on the formulation of political marketing strategies through the study of the literature. To accomplish this goal, systematic literature review is applied to collect and investigate the previous studies; the main focus of this method is integrating automated and manual search strategies which cover 19 related research papers published in the area of "formulating political marketing strategies" for the period from 1995 to 2018 for English articles and 1392 to 1398 for Persian articles. Explaining the main issue in the field of candidates' political actions without identifying and determining the relationships between them is almost difficult and far from the underlying facts. The research findings show that advertising, voter segmentation, and the creation, maintenance and promotion of long-term relationships and competitive analysis have the most frequency among the factors influencing the formulation of political marketing strategies.
_||_