نقش استراتژی ورود به بازار اینترنت اشیاء با جهت گیری مدل بوم کسب و کار در صنعت هوشمند سازی ساختمان
محورهای موضوعی : پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کارمهرنوش همتی فراهانی 1 , ناصر آزاد 2 , رضا آقاموسی 3 , سید محسن سید علی اکبر 4
1 - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشكده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب، تهران، ایران
2 - استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران، ایران
3 - استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران، ایران
4 - استادیار گروه مدیریت صنایع، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران، ایران
کلید واژه: استراتژی ورود به بازار, اینترنت اشیاء, بوم مدل کسب و کار کانواس , سیستم مدیریت هوشمند ساختمان ها.,
چکیده مقاله :
اینترنت اشیاء سبب اتصال دنیای مجازی اطلاعات، به دنیای واقعی انسانها میشود و انجام کارها را با تسهیل روبهرو میکند. از اینرو با استفاده از اینترنت اشیاء در ساختمانهای هوشمند، این امکان برای شما فراهم میشود که تجهیزات ساختمان را با برنامههایی که بر پایه وب میباشند تحت کنترل خود قرار دهید. نکته حائز اهمیت این میباشد که استفاده از تجهیزات هوشمند، موجب کاهش مصرف انرژی و افزایش کیفیت و تغییرات گستردهای در نحوه معیشت و اشتغال میشود. این پژوهش از نظر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی میباشد و متغیرهای به دست آمده در این تحقیق کیفی، به روش گراندد تئوری است که طی 10 مصاحبه کسب گردیده و از طریق نرم افزار مکسکیودیای کدگذاری صورت پذیرفته است. در پایان نقش متغیرهای بدست آمده برای ورود به بازار اینترنت اشیاء در صنعت هوشمندسازی اینترنت اشیاء مورد تحلیل قرار گرفته شده است.
The Internet of Things connects the virtual world of information to the real world of people and makes doing things easier. Therefore, by using the Internet of Things in smart buildings, it is possible for you to control the building equipment with web-based programs. The important point is that the use of smart equipment will reduce energy consumption and increase quality and wide changes in the way of livelihood and employment. In terms of its purpose, this research is an applied research and the variables obtained in this qualitative research are based on foundation data obtained through 10 interviews and coded through Max QDA1 software. At the end, the role of variables obtained to enter the Internet of Things market in the intelligentization industry of the Internet of Things has been analyzed.
1- پارسی و همکاران (1396) مدلهاي کسبوکار مبتنی بر اینترنت اشیا فکنفرانس بین المللی فناوری اطلاعات#
2- شافعی مطالعه تاثيرپذيري استراتژي هاي حضور در بازار از نگرش هاي مديريتي و رابطه آن ها با انتخاب الگوي سنج ههاي بازاريابي در شركت هاي توليدي صنعتي فصلنامه علمي - پژوهشي تحقيقات بازاريابي نوين سال دوم ، شماره چهارم ، شماره پياپي ( ۷ ) زمستان ۱391#
3- رضوانی و علیزاده ارزيابي و تحليل استراتژيهاي ورود محصولات غذايي به بازارهاي خارجي دو فصلنامه علمي- پژوهشي تحقيقات بازاريابي نوين سال اول، شماره سوم، پاييز و زمستان 1390#
4-کارگر، سید محمد، «ساختمان هوشمند چیست؟»، وبگاه حفاظتخبر؛ پورتال خبری صنایع و سیستمهای حفاظتی و امنیتی گروه رسانههای ایرانالارم، اردیبهشت 1396#
5--مهرداد علیمحمدی (1395)مدلهای کسب و کار اینترنت اشیاء دومین همایش پژوهش های مدیریت#
6-نریمانی، رسول؛ برومند، نفیسه؛ (1402). تاثیر اینترنت اشیا بر سیستمهای آینده حسابداری. رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری تابستان 1402 - شماره 89 (از صفحه 79 تا 89).#
7-یوسفی، دریا؛ جامی پور، مونا؛ نویسنده مسئول: پیران نژاد، علی؛ بررسی چگونگی تاثیرپذیری مدیریت منابع انسانی از اینترنت اشیا. مدیریت دولتی» تابستان 1402، دوره پانزدهم - شماره 2 رتبه الف (وزارت علوم). /ISC (30 صفحه - از 392 تا 421).
1-Abderahman Rejeb a, Karim Rejeb b, Horst Treiblmaier c,*, Andrea Appolloni a,g,
Salem Alghamdi d, Yaser Alhasawi e, Mohammad Iranmanesh. (2023). The Internet of Things (IoT) in healthcare: Taking stock and moving forward, 3-7.
2-Aaker, D. A. (2010). Measuring brand equity across products and markets California Management Review, 38(3), 102−120
3-Bassi, A. and Bauer, M. and Fiedler, M. and Kramp, T. and van Kranenburg, R. and Lange, S. and Meissner, S. (2013), “Enabling Things to Talk: Designing IoT solutions with the IoT Architectural Reference Model,” Springer Berlin Heidelberg, pp. 163-211.
4- Dijkman, R.M., Sprenkels, B., Peeters, T., Janssen, A., 2015. Business models for the Internet of Things. Int. J. Inf. Manag. 35 (6), 672–678
5-Duc Nha Lea(2019) Smart-building management system: An Internet-of-Things (IoT) application business model in Vietnam Technological Forecasting & Social Change 141 (2019) 22–35
6- D.Uckelmann, M.Harrison, F.Michahelles,” Architecting the Internet Of Things “, Springer, 2011
7-Fleisch, E., Weinberger, M., & Wortmann, F. (2014). Business Models and the Internet of Things. Whitepaper of the Bosch Internet of Things and Services Lab, a Cooperation of HSG and Bosch
8-Hashai N., Asmussen Ch., Benito G., and Petersen B. 2010. Technological Knowledge Intensity and Entry Mode Diversity, Management International Review, (50): 659–681
9-Osterwalder, A., Pigneur, Y., 2010. Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers. John Wiley and Sons, New Jersey
10-Palmaccio Matteo a,*, Grazia Dicuonzo b, Zhanna S. Belyaeva (2021) The internet of things and corporate business models: A systematicliterature review) Journal of Business Research 2021.
.11- Shujuan Guo, Anhui Xinhua University, China Rongbing Zhai, Business School, Anhui Xinhua University. (2022). E-Commerce Precision Marketing and Consumer Behavior Models Based on IoT Clustering Algorithm. 9-11.
12-Šorgo, A., Bartol, T., Dolničar, D., Boh Podgornik, B., 2017. Attributes of digital natives as predictors of information literacy in higher education. Br. J. Educ. Technol. 48,–767-749