بررسی نقش برنامهریزی استراتژیک منابع انسانی بر کیفیت آموزشی
محورهای موضوعی : مدیریت آموزشیسید احمد شیبت الحمدی 1 , سعیده آقاهادی 2
1 - دانشگاه ازاد اسلامی ، واحد فیروزکوه، گروه مدیریت صنعتی ، فیروکوه ایران
2 - دانشگاه ازاد اسلامی ، واحد فیروزکوه، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، فیروکوه ایران
کلید واژه: کیفیت آموزشی, برنامهریزی استراتژیک منابع انسانی,
چکیده مقاله :
نهاد آموزش و پرورش در سالهای اخیر با مسائلی از جمله افزایش مخارج و دشواری در تامین هزینهها و کاهش کیفیت آموزشی روبرو می باشد .تنگناها و فشارهایی که نظام آموزشی در نتیجهی نگرشهای روبه تغییر نسبت به کیفیت آموزش از جمله: پدیده جهانی شدن، توسعه پایدارانسانی، حقوق بشر، صلح و امنیت، کیفیت کلی زندگی در سطوح فردی، خانوادگی، اجتماعی و جهانی مواجه هستند صاحبنظران را بر آن داشته است که در صدد ارائه راه حلهایی برای بهبود کیفیت آموزشی باشند. یکی از مهمترین راه حلهای ارائه شده استفاده از برنامهریزی و تفکر استراتژیک به جای برنامهریزی واکنشی میباشد. برنامهریزی استراتژیک در سه سطح فراسوی کلان، کلان و خرد مطرح میباشد. در این تحقیق برنامهریزی استراتژیک منابع انسانی و رابطه آن با کیفیت آموزشی مورد توجه قرار گرفته است.
In recent years, the educational institution faces issues such as increasing costs and difficulties in providing costs and reducing educational quality. The constraints and pressures that the educational system faces through changing attitudes toward the quality of education, such as: the phenomenon of globalization, sustainable development , Human rights, peace and security, the overall quality of life at the individual, family, social and global levels have led scholars to seek solutions to improve the quality of education. One of the most important solutions is the use of strategic planning and thinking rather than reactive planning. Strategic planning is at three levels beyond macro, macro, and micro. In this research, strategic planning of human resources and its relationship with quality of education have been considered.
_||_